وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی های خوش بینی

دانستنی های خوش بینی
آن نـدای درونـی ذهـن شـمـا كـه زمـزمـه مـی كـنـد، هـر چـیزی امكان پذیر است بـجـای غیر ممكن است، یا چه روز خوبی است، بجای زندگی سخت است همانـند نوری برای گذشتن از پیچ و خم دشواریهای زندگی یاریتان میكند.

خوش بینی محض در افراد بصورت نادر یافت شده و چنین اشخاصی اغلب مـورد پـسند دیـگـران نیستند. ما كسانی كه دائما در حال خوشحالی و شـادمـانی هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرارداده و خـود آشـكارا بـخاطر بـدی هـوا یـا كـمبـود چای در دفتركار دچار تردید میشویم. در حـیرتیم كه آنها چگونه میتواننـد دنـیا را آنگونه كه هست نبینند؟ — دنیایی كه مملو از ناملایمات و بی عدالتی است.

خوب، حقیقت این است كه آنها عقـیـده دارند كه دنیا به همراه مردمانش دارای عیوب و كاستی می باشند، اما به سـادگی تمركز روی چیزهای خوب را برمـی گـزینـند. و چنین دیدگاهی فواید بزرگی را بدنبال خواهد داشت؛ سلامتی بهتـر، انـرژی بیـشتر، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و یك حس كلی سرور و شادمانی.

بنابراین، آیا میتوانیم یك سوئیچ خوشبینی كوچك را در ذهنمان روشن كرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتایج مطلوب آن باشیم؟ متاسفانه آنـقدرهـا هـم سـاده نـیـست — امـا روشهـایی وجود دارند كه بتوان با آنها مثبت بـودن را تـمـرین كـرده تـا بـصورت واكـنـشی طبیعی در بیاید و منفی نگری را تقلیل دهد.تست خـوش بینی انتهای مقالـه را انـجام داده تا در مـورد هرگـونه تـمایلاتی كه بسمت منـفـی انـدیشی داریـد و نـیـز چـگونـگی قدم برداشتن برای بهبود دیدگاهـتان نسبت به مسائل، آگاهی حاصل نمایید.

اشـخاص خوش بین در برابر بیماریهای عفونی و مسری مقاومتر بوده و بهتر می تواننـد امراض مزمن را از خود دفع كنند. در یك مطالعه علمی محققان 96 مردی كه یك بار دچار حمله قلـبی شـده بودند را مورد بررسی قرار دادند. بعد از طی مدت هشت سال، از هر 16 مرد بـدبیـن، 15 نفرشان جان باختند و از هــر 16 نــفـر مــرد خــوش بـیـن فـقـط پــنج نفرشان از دنیا رفتند.

امـروزه بـطرز گـسترده ای عقیده بر این است كه خوش بینی قابلیـت سیـستم دفـاعـی بدن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد. این ممكن است به آن دلیل باشد كه افراد خوشبین دارای پایین ترین سطح استرس در یك اجتماع می بـاشند. و هــمگی ما میدانیم كه استرس كمتر به معنای داشتن بدنی سالمتر است.