وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان اختلالات ذهنی و بیماری گوارشی با این گیاه

درمان اختلالات ذهنی و بیماری گوارشی با این گیاه

به گزارش ایران ناز گیاه مرموک از خانواده نعنا با برخورداری از ذخایر غنی آنتی‌اکسیدان، می‌تواند در حفظ سلول‌های بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد مفید واقع شود. آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد اغلب منجر به مرگ سلول‌ها، تضعیف سیستم دفاعی و بروز بیماری‌های مزمن می‌شوند.

 

برگ‌های خوراکی مرموک به رنگ سبز متمایل به خاکستری بوده و گل‌های آن با رنگ‌های متنوع آبی، بنفش و سفید یا صورتی در طبیعت یافت می‌شوند. این گیاه سابقه‌ای طولانی در کاربردهای پزشکی دارد که از جمله آن می‌توان به درمان اختلالات ذهنی و بیماری‌های گوارشی مرتبط با معده و روده اشاره کرد.

 

درمان اختلالات ذهنی و بیماری گوارشی با این گیاه

 

درمان احتمالی آلزایمر

 

در تحقیقی تاثیر استفاده از گیاه مرموک در بیماران دارای آلزایمر مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق دو گروه آزمودنی مورد بررسی قرار گرفتند. گروه اول شامل کسانی بود که این گیاه دارویی را مصرف کردند. گروه دیگر از گیاه مرموک استفاده نکرده و مواد دیگری به آنان داده شد تا تاثیر تلقین‌پذیری در آنان مورد بررسی قرار گیرد.

 

بر اساس نتایج این مطالعه، گروه اول، یعنی افرادی که به مدت چهار ماه از این گیاه خوراکی استفاده کردند، درک بهتری از مسائل و اضطراب کمتری نسبت به گروه دوم از خود نشان دادند.تحقیقات دیگر نشان می‌دهد، گیاه مرموک گیاهی جویدنی است و در تقویت حافظه جوانان بسیار مفید است و مصرف آن به صورت دمنوش یا جویدن تمرکز را برای درس خواندن تحت تاثیر قرار می دهد.

 

درمان اختلالات ذهنی و بیماری گوارشی با این گیاه

 

کاهش گلوکز و کلسترول خون

 

در تحقیقی بر روی 40 بیمار دارای دیابت و هایپر لیپیدمیا نشان داده شد، افرادی که به مدت 3 ماه از عصاره برگ گیاه مرموک استفاده می‌کنند، مقدار کمتری از کلسترول‌های مضر، تری‌گلیسریدها و موادی نظیر HbA1c در خونشان مشاهده می‌شود. همچنین بررسی خون این افراد نشان‌دهنده مقدار بالاتری از کلسترول‌های مفید بوده است.

 

علاوه بر آن، خواص ضدالتهابی و تاثیرات ضدقارچی و ضدمیکروبی ادویه‌جات و گیاهان معطری مثل مرموک در بسیاری از تحقیقات مورد تایید قرار گرفته‌اند.گفتنی است، از آنجا که این گیاه اغلب در مقادیر اندک مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای میزان کمی کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و کالری است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره