وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت و درمان ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی

علت و درمان ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی

علت و درمان ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی

 

یکی از نگرانیها و دغدغه های خانمهای باردار افزایش ریزش مو و کم شدن حجم موهایشان میباشد. اگر میخواهید علت ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی و راه درمان آنرا بدانید و با راههای درمان آن آشنا شوید با ما در ایران ناز همراه باشید

 

دلیل اصلی ریزش مو در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن مادر است.در طول زمان بارداری ، مادران باید ویتامین هایی مصرف کنند که ریزش مو را در آنها کاهش داده و به رشد آنها نیز کمک کند. چرا که موها در این دوران نازک تر و شکننده تر می شوند. به هر حال ، هورمون هایی که این مشکلات بوجود می آوردند پس از زایمان ، حدودا 2 تا 3 ماه بعد از متولد شدن نوزاد به وضعیت اولیه خود و قبل از بارداری باز می گردند.

 

به غیر از مشکلات هورمونی ، طبیعی است که زنان به دلیل فقدان ویتامین در بدن شان دچار ریزش مو بشوند. دلیل دیگر اینست که در این دوران بدن مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز دارد که شما باید بوسیله خوردن میوه و سبزیجات آن ها را تامین کنید.

 

در دوران بارداری، ریزش مو عامل شایعی نمی باشد، حتی در بعضی موارد تغییرات هورمونی در دوره بارداری ممکن است که منجر به پرمویی در خانم‌های باردار شود و این حالت را در آنها بوجود آورد. اما در عین حال ممکن است برخی مادران باردار در طول دوره بارداری آن را تجربه کنند. در هر صورت با برخی اقدامات ساده می‌توان از بروز این امر جلوگیری ‌کرد.

 

پس از دوران بارداری نیز ریزش مو وجود دارد و دیده می شود ، پس از دوره زایمان و شیردهی، موها مجدد به فرم طبیعی خود بازمی‌گردد. زمانی که مادر دارای بیماری زمینه‌ای از جمله سوءتغذیه و اختلالات تغذیه‌ای باشد این پرمویی و ریزش شدید موها ممکن است، ماندگار شود.

 

بانوانی که قبل از بارداری رژیم غذایی مناسب داشته باشند، مشکلات و بیماری‌های پوست و مو نداشته و در طی بارداری هم همه چیز خوب و طبق روال طبیعی پیش می‌رود.

 

پس از دوران بارداری نیز ریزش مو وجود دارد‎

 

بانوانی که برنامه‌ریزی برای آینده جهت باردار شدن دارند از یک یا دو ماه قبل و به خصوص در 3 یا 4 ماه اول بارداری که هر لحظه سلول‌های جنینی در حال تکامل، اضافه شدن و شکل گرفتن است از هر گونه مواد شیمیایی دوری کنند.

 

مهم‌ترین علت ریزش‌ مو در دوران نقاهت بعد از زایمان، شروع شیردهی و بازگشت هورمون‌های بدن به حالت قبل از بارداری است.

 

روی، کلسیم و منیزیم برای گذر از دوران شیردهی و ریزش موی دوره‌ای بعد از زایمان بسیار مفید است،مصرف شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات مختلف، میوه‌های تازه و مکمل‌های غذایی در دوران بارداری توصیه می‌شود.با مصرف غذای کافی و مکمل‌های مورد نیاز تحت نظر پزشک این مواد را برای بدن‌تان تامین کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

 

کنترل ریزش مو با بیوتین!!

 

راه حل خانگی درمان ریزش مو

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره