وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درگذشت کارگردان و بازیگر سرشناس ایرانی (عکس)

درگذشت کارگردان و بازیگر سرشناس ایرانی (عکس)

به گزارش ایران ناز اصغر بیچاره که مدتها در بستر بیماری بود، در سن 89 سالگی در کشور آمریکا درگذشت. وی بزرگترین آرشیو عکس سینمای ایران را در اختیار داشته است.او علاوه بر عکاسی به عنوان بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده هم در سینمای ایران فعالیت کرده است.

 

اصغر بیچاره متولد سال ۱۳۰۶ بود. او در روز تولدش (۲۲ خرداد) در آمریکا درگذشت. نخستین کار بیچاره در سینمای ایران، کپی گرفتن از عکس‌های فیلم دختر لر برای عبدالحسین سپنتا نویسنده فیلمنامه و بازیگر این فیلم بوده است.دختر لر نخستین فیلم ناطق سینمای ایران بود که به کارگردانی اردشیر ایرانی در بمبئی ساخته شده است.

 

درگذشت کارگردان و بازیگر سرشناس ایرانی (عکس)

 

بیچاره به دلیل روحیه و اخلاق خوبش با طیف‌های مختلفی از هنرمندان ایرانی از نویسندگان و شاعران گرفته تا اهالی سینما و تئاتر و هنرهای تجسمی و موسیقی دوست بوده است و از محبوبیت خاصی برخوردار بود. او در مقاطع مختلف حلقه وصل هنرمندان حوزه‌ّای گوناگون به یکدیگر بوده است.بیچاره در حدود ۲۳ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است. ای ایران،‌ناخدا خورشید،

 

بوی کافور عطر یاس و … از جمله‌ فیلم‌هایی بود که بیچاره در آن‌ها بازی کرده است. او سال ۱۳۵۹ مستند «سَنَد زنده» را ساخت.این عکاس چندسال پیش در گفت‌و گو با مجله‌ی ایراندخت درباره‌ تاریخ تولدش گفته بود که دو شناسنامه دارد که در یکی از این شناسنامه‌ها متولد سال ۱۳۰۹ و در شناسنامه‌ دیگر متولد سال ۱۳۰۶ می باشد.