وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در سفر چگونه از آب اشامیدنی مطمئن شویم

در سفر چگونه از آب اشامیدنی مطمئن شویم

در سفر چگونه از آب اشامیدنی مطمئن شویم

 

دکتر محمدحسین توحیدی فر که متخصص اطفال است، طی بیانیه ای اعلام کرد که دلیل عمده اسهال و استفراغ که بسیار شایع هم است، نوشیدن آب آلوده در سفر است و توصیه کرد که خانواده ها قبل از مصرف آب از سالم بودن آن مطمئن شوند.

 

دکتر محمدحسین توحیدی فر شایع ترین بیماری های عفونی اطفال در فصل گرم تابستان را “گاستروآنتریت” یا همان “اسهال و استفراغ” نام برد و تصریح کرد: گاستروآنتریت علل مختلفی دارد که از عمده ترین علل آن می توان به عوامل ویروسی و میکروبی، آلودگی مواد غذایی اعم از آب، میوه و غیره اشاره کرد.

 

وی افزود: مهمترین خطر این بیماری به ویژه در فصل تابستان که خصوصاً اطفال را تهدید می کند، کم آبی بدن است که می تواند برای اطفال خطرناک باشد.
این متخصص اطفال به خانواده ها توصیه کرد:

 

والدین و خانواده ها برای پیشگیری از بروز این بیماری حتماً به سالم بودن آب مصرفی توجه داشته باشند و به ویژههنگام سفر در تابستان ، قبل از مصرف آب از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

 

وی همچنین پرهیز از مصرف میوه های نشسته و شست وشوی دستان قبل از مصرف هرگونه ماده خوراکی، نگهداری مواد غذایی در یخچال و قرار ندادن آنها به مدت طولانی در بیرون از یخچال را از دیگر عوامل پیشگیری از این بیماری برشمرد.

 

توحیدی فر از خانواده ها خواست تا در صورت بروز اسهال و استفراغ در افراد خانواده، حتماً برای درمان و جایگزینی آب و املاحی که بدن از دست داده است، به پزشک مراجعه کنند چرا که به دنبال این بیماری، نه تنها آب بدن بلکه املاح بدن نیز از دست می رود.

 

وی مناسب ترین داروی مورد استفاده از سوی خانواده ها در چنین شرایطی را استفاده از محلول “ا.آر.اس” خواند و اظهار کرد: برای استفاده از این دارو، یک بسته از محلول را در یک لیتر آب حل کرده و بعد از نگهداری در جای سرد مثل یخچال، در موقع تشنگی از این محلول به جای آب استفاده کنند.

 

وی پرهیز از مصرف غذاهای بسیار چرب و بسیار شیرین را نیز به بیماران توصیه کرد و افزود: مایعاتی مانند دوغ و عرق نعنا برای این بیماران مفید است ولی مایعات شیرین و شربت های شیرین وضعیت بیمار را بدتر می کند.

 

توحیدی فر از علائم بیماری به اسهال، استفراغ، بی حالی، دل درد و ضعف اشاره کرد و ادامه داد: بعضاً در مواردی که اسهال میکروبی باشد، علائمی مانند تب شدید و تشنج نیز مشاهده می شود.

 

به گزارش ایران ناز این متخصص اطفال در پایان نیز با بیان این که “تیفوئید” و “وبا” نیز از دیگر بیماری های شایع فصل تابستان است، تاکید کرد: این بیماری ها امروز غالباً به صورت موردی و نادر مشاهده می شود و با علائمی مانند تب، اسهال و استفراغ همراه است.