وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل اصلی افت تحصیلی در دانش آموزان چیست

دلایل اصلی افت تحصیلی در دانش آموزان چیست

دلایل اصلی افت تحصیلی در دانش آموزان چیست

 

برخی از کودکان به محض اینکه از شکم مادر بیرون می آیند، می دانند که چه می خواهند و چگونه آن را بیان کنند، در حالی که بعضی دیگر مشکلاتی بزرگ دارند که آنچه را می خواهند و یا نیاز دارند را بیان نمی کنند.با ایران ناز همراه باشید تا دلایل این موضوع مهم و حیاتی را بفهمید

 

به عنوان دانش آموزان، به نظر می رسد که برخی از بچه ها توانایی بالایی برای سازگاری با هر موقعیتی دارند. اولین چیزی است که وقتی پدر و مادر می شوید، یاد می گیرید ، خطر کمک بیش از حد این است که او مستقل نخواهد شد پس اگر تکالیف فرزندتان را انجام می دهید، او قادر نخواهد بود کاری را در یک آزمون یا تست انجام دهد.

 

معلمان توصیه می کنند که والدین تنها زمانی باید وارد عمل شوند که فرزندشان گیج شده باشد و یا قادر به تکمیل تکلیفش نباشد در این مثال، در صورت امکان، مفهوم را مجدداً توضیح بدهید و سپس آن ها را وادار به تکمیل تکلیف خود کنید.

 

کودکان باید همیشه از شما درخواست کمک کنند، اما وقتی بزرگ تر می شوند، کم تر به کمک شما وابسته می شوند.زمانی که یک دانش آموز وارد دبیرستان و راهنمایی می شود، هدفش باید مستقل شدن باشد؛ مشارکت روزانه باید حداقل و رزرو شده برای زمانی باشد که او قادر به پیدا کردن اطلاعات مربوط به خودش نیست.

 

والدین تفاوت های متفاوتی دارند؛ اگر کمک من منجر به افت تحصیلی او شود چه؟

اگر پایه و اساس محکمی در مدرسه ابتدایی قرار داده شود، دانش آموز متوسط به تدریج استقلال بیشتری را به دست خواهد آورد و در پایان دبیرستان باید قادر به آماده سازی برای تست ها، تکالیف کامل و مطالعه برای امتحانات با برانگیختگی کمی باشد.برای کودکان توانمند متفاوت، والدین ممکن است هنوز نیاز به کمک به تمرکز، مدیریت زمان و موضوعات سازمانی کودک داشته باشند.

 

کودک با “تحصیلات ویژه” نیز باید مهارت های دفاعی را توسعه دهد؛ او باید آماده باشد تا زمانی که موقعیتی برای یادگیری مساعد نیست، صحبت کند با این حال، کمک زیادی در این زمینه ها ممکن است منجر به عقب کشیدن تیم آموزش ویژه شود که باید مامور اصلی برای کمک به کودک شما برای رسیدن به این مهارت ها باشد.

 

چرا بعضی دانش آموزان نمی توانند در مدرسه موفق شوند: مهارت های مدیریت زمان ضعیف و به تعویق اندازی کارها

اغلب معلمان می دانند که یک دانش آموز به سرعت از یک پروژه یا مقاله عبور می کند. دانشجویانی که به طور معمول تا آخرین لحظه صبر می کنند تا تکالیف خود را تکمیل کنند، تلاش های غیر استاندارد ارائه کرده و به عملکرد ضعیف در امتحانات دسترسی خواهند داشت.

 

غریزه طبیعی ما این است که در زمان تست و امتحان ها از جایمان بپریم، کارها را انجام دهیم، گرامر و تکالیف ها را انجام دهیم. دانش آموزان را از سنین پایین تشویق کنید. با ارائه دادن محصولات گرافیکی، تقویم ها و ابزارهای دیگر و تشویق استفاده از آن ها.

 

دانش آموزان کوچک تر می توانند در حال توسعه عادات مطالعاتی سازمان یافته باشند، آمادگی بهتر آن ها برای انتقال از دبیرستان به کالج و دو دنیای کاملاً متفاوت است. دانش آموزان موفق به والدین یا معلمان تکیه نمی کنند تا به آن ها بگویند که تکالیف در چه زمانی قرار دارند و یا زمانی که تاریخ های تست در حال نزدیک شدن هستند.

 

ناتوانی در انجام وظایف از دلایل موفق نشدن دانش آموز:

دانش آموزان باید تشویق شوند تا هر کاری را که کامل نکردند، از کار متوقف نشوند. به کودک خود کمک کنید تا مناطقی را که به آن ها مشکلات می دهد را شناسایی کند و به آن ها قدرت ندهید تا به دنبال کمک بیشتر در مدرسه باشند، همان طور که نیاز است.

 

به کودک خود هشدار دهید که نمی تواند بیش از حد سریع عمل کند و یا کار دشواری را انجام دهد. به تعویق اندازی نیز می تواند منجر به استرس و اضطراب شود و انجام این کار باعث ساخت و الگویی برای اتفاقات بد در آینده می شود. یادگیری یک مهارت جدید یا یک سوژه جدید ممکن است همیشه آسان نباشد.

 

ترس از شکست و عدم اعتماد به نفس :

عدم اعتماد به نفس یا عزت نفس می تواند از ایجاد یک دانش آموز در نقاط قوت خود جلوگیری کند. اعتماد بیش از حد می تواند مانع از تایید و بهبود نقاط ضعف دانش آموزان شود. برای برخی از کودکان، عدم تفکر موفق کافی است که مانع از تلاش آن ها شود.

 

از همان زمان های ابتدا، کودکان باید بدانند که همه ما از شکست هایمان درس می گیریم و سپس به راه خود ادامه می دهیم. تمام مهارت های جدید قبل از اینکه بتوانند ماهرانه شوند، نیازمند تمرین و تکرار هستند.

 

اتکا به دیگران از دلایل موفق نشدن دانش آموز در مدرسه:

کودک خود را تشویق کنید تا استقلال تحصیلی و پاسخگویی را از لحظه ای که وارد مدرسه می شوند، توسعه دهند. هر کودکی باید بداند که او مسئول یادگیری خودش است:کامل کردن همه وظایف و تکالیف، بردن کتاب ها و تجهیزات مناسب به هر کلاس؛ و هر شب همه چیز را به خانه بردن.دانش آموزانی که زیاد برنامه و تکالیف مدرسه را نمی آورند، باید علت و معلول رفتارشان را بفهمند.

 

ایجاد روال عادی و عادات مطالعه ای خوب در مراحل اولیه راه بسیاری از دانشجویان عالی است و به آنها یاد می دهد تا خودشان را هدایت کنند. اگر آن ها متوجه می شوند که در یک منطقه خاص در حال مبارزه هستند، با معلم فرزندتان صحبت کنید، و یا به دنبال یک معلم خصوصی باشید.

 

عدم تمایل از علت های موفق نشدن دانش آموز:

بسیاری از دانش آموزان دچار افت تحصیلی هستند؛ اگر چه قادر به تکمیل کار مدرسه خود هستند، اما فاقد ابتکار یا انگیزه برای کاری هستند که آن را انجام می دهند. آنها بسیار باهوش هستند، اما به این نتیجه رسیده اند که چیزهای دیگری نیز وجود دارند که اهمیت بیشتری دارند.

 

در بسیاری از موارد، آن ها از عوامل جانبی، مسائل احساسی و یا به اندازه کافی در مدرسه به چالش کشیده نمی شوند. (در برخی موارد، ممکن است یک بیماری تشخیص داده نشده وجود داشته باشد).

 

پاداش دادن به دانش آموزان جوان برای موفقیت تحصیلی، الگویی است که آن ها تنها زمانی می توانند به دست آورند که چیزی برای بدست آوردن وجود داشته باشد.در نتیجه، سقوط و سوزاندن تجربه.

 

برای همه دانش آموزان، ممکن است زمانی برای درخواست کمک وجود داشته باشد. ممکن است که او تا آخرین دقیقه منتظر شروع یک پروژه، مطالعه برای یک آزمایش، یا امتناع از شرکت در یک جلسه کمک آموزشی، صبر کند.

 

غرق شدن در تکنولوژی و زندگی ماشینی دلیل موفق نبودن دانش آموز

یکی از بارزترین علل افت تحصیلی دانش اموزان امروزی استفاده بیش از حد از ابزارآلات تکنولوژی است که زمان قابل توجهی از ساعات روزانه آنها را پر می کند و گاها حتی آنها را از برنامه غذایی سالم و تحرک لازم نیز دور می سازد.

 

افسردگی دانش آموز و افسردگی والدینش

والدین باید به هوش باشند که هر نوع علائم افسردگی در فرزندشان را بایستی جدی بگیرند چراکه به مرور تاثیراتی فراتر از حالات روحی او خواهد داشت و صدمه ی بزرگی روی تحصیل و یادگیری او در مدرسه خواهد گذاشت ؛ علاوه بر این ناراحتی و افسردگی یکی از والدین نیز می تواند دلیلی برای تشدید افت تحصیلی دانش آموز شود.

 

پدر و مادر در این شرایط چطور می توانند به فرزند خود نزدیک شوند؟

اولین و مهم ترین کار والدین در این شرایط دوستی و نزدیک شدن به دانش آموز است ؛ با او صحبت کنید اما نه صحبتی که حالت نصیحت داشته باشد و فرزند شما را خسته کند و بیشتر حس لجبازی در آنها ایجاد کند. می توان با صحبت های دوستانه و گذاشتن برنامه های جنبی و خانوادگی او را حمایت کرد و حتی می توان با رفتن نزد مشاور از آنها برای حل این مشکل کمک گرفت.

 

برای او مثال های مناسب بزنید و بگویید که افرادی که تحصیل را رها کرده اند در چه وضعیت سختی هستند و افرادی که ادامه تحصیل موفق داشته اند به چه جایگاهی رسیده اند و چقدر راحت تر زندگی می کنند.یک مشاوره خوب توسط فردی کارشناس می تواند فرزند شما را به مسیر درست و شوق ادامه تحصیل بازگرداند پس حتما با شک مشاوره کاربلد ارتباط بگیرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره