وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل افزایش طلاق های صوری در مازندران لو رفت

دلیل افزایش طلاق های صوری در مازندران لو رفت

دلیل افزایش طلاق های صوری در مازندران لو رفت

 

به گزارش ایران ناز روند عجیب افزایش تعداد طلاقهای ثبت شده در مازندران علت عجیب دیگری بجز اختلافات خانوادگی نیز ممکن است داشته باشد . طلاق های صوری پدیده ی جدیدی است که به گزارش ایران ناز گریبانگیر جامعه شده است .گفته میشود یکی از راههای پیشگیری از این امر سهمیه بندی ثبت طلاق برای استانها بوده است .

 

از طرفی به گزارش ایران ناز .محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه گزارش‌های زیادی از طلاق‌های صوری به این اداره کل ارسال می‌شود، افزود:

 

براساس قانون حمایت از خانواده که از ۶ سال قبل اجرایی شد،چنانچه پدر و مادر از هم جدا شوند و فرزند دختر شاغل نباشد یا شوهر نداشته باشد، می‌تواند حقوق پدرش را دریافت کند که این امر سبب افزایش طلاق‌های صوری می‌شود.

 

دلیل افزایش طلاق های صوری در مازندران لو رفت

 

او با بیان اینکه رقم بالایی از این طلاق‌ های صوری به این اداره کل گزارش می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد حتی خانواده‌های این افراد برای جلوگیری از قانون شکنی این موارد تخلف را گزارش می‌دهند.

 

محمودی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی چنانچه به این یقین برسد که زنانی با طلاق صوری برای گرفتن حقوق پدر متوفی و داشتن صیغه محرمیت با همسرش به زندگیشان ادامه می‌دهند پرداخت مستمری‌های او را قطع خواهد کرد.

 

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌های بازدارنده شدیدتری درباره افرادی که به صورت صوری از هم طلاق می‌گیرند وجود ندارد، گفت: این سازمان نهاد قانونگذاری نیست و ما بار‌ها با نهاد‌های قانون گذاری و نهاد‌های مرتبط برای جلوگیری از این سوءاستفاده مکاتباتی داشتیم.

 

محمودی گفت: بازرسان تأمین اجتماعی بر این گزارش‌ها نظارت می‌کنند، اما مردم هم در حکم بازرسان طلاق صوری را می‌توانند گزارش دهند