وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دو نکته ی جالب درباره ی موی سر

دو نکته ی جالب درباره ی موی سر
اتو کشیدن موها و مسمومیت

یکی از روش‌های صاف کردن مو در بعضی از آرایشگاه‌ها استفاده از ترکیبات حاوی فرمالدئید همراه با سشوار یا اتوی داغ است. با وجود آنکه در مورد فروش محصولات حاوی این ماده قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شده، اما هنوز هم شاهد استفاده از آنها هستیم. فرمالدئیدها با قرار گرفتن در معرض دمای بالا، ترکیباتی از خود متصاعد می‌کنند که می‌تواند باعث بروز سردرد،

 
حالت تهوع و سوزش چشم و گلو شود. بررسی 120 بیمار مبتلا به سرطان بینی و گلو توسط پژوهشگران انجمن ملی مبارزه با محصولات شیمیایی ایالات‌متحده نیز نشان داده این افراد مدتی طولانی در معرض این حلال قرار داشته‌اند. مصرف مقادیر زیاد این ماده ‌شیمیایی، نمایان شدن آثار سمی آن را در بدن به دنبال دارد و مقادیر اندک آن نیز باعث تحریک، سوزش و خارش چشم و ریزش اشک می‌شود. مسمومیت خون، افزایش اسیدخون و کاهش شدید حرارت بدن هم از عوارض جذب فرمالدئید از طریق دستگاه گوارش است.

سوختگی ناشی از وکس‌ها

اگر به شیوه درست از وکس‌های گرم استفاده نشود، خطرات بالقوه زیادی خانم‌ها را تهدید می‌کند. تعداد مواردی که مشتری‌ها به دلیل نداشتن مهارت آرایشگر خود دچار سوختگی‌ شده‌اند، کم نیست. برای درمان این نوع سوختگی‌ها حتما باید به پزشک مراجعه کرد و حتی بعد از بهبود کامل ممکن است قسمتی از پوست خانم‌ها دارای رنگ متفاوتی نسبت به بخش‌های دیگر شود.

 
این فقط سوختگی نیست که استفاده‌کننده از وکس‌ها را تهدید می‌کند، بلکه احتمال عفونت فولیکول‌های مو هم در این روش وجود دارد. اگر استفاده از وکس‌ها با مهارت کافی صورت نگیرد، ممکن است خارجی‌ترین لایه پوست همراه با آن جدا شود که در این حالت عفونت‌های خطرناکی مانند MRSA اجازه ورود به بدن را پیدا می‌کند که زیاد جالب نیست.