وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دو کودک بابلی با مصرف سم برای دفع شپش به کما رفتند+عکس

دو کودک بابلی با مصرف سم برای دفع شپش به کما رفتند+عکس

دو کودک بابلی با مصرف سم برای دفع شپش به کما رفتند

 

دو کودک بابلی که برای رفع شپش از سموم کشاورزی استفاده کرده بودند به کما رفتند و حال وخیمی دارند! به گزارش ایران ناز این سموم برای حشرات بسیار سمی و برای انسان و حیوانات نیز سمی استبه گونه ای که این سموم که در انسان از طریق تنفس و پوست جذب می شود بر روی بافتهای عصبی اثر می‌کنند.

 

سید عارف هاشمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:خواهر و برادر اهل بابل عصر دیروز به علت مصرف سموم کشاورزی برای از بین بردن شپش سر به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

 

هاشمی افزود: دختر 7 ساله و پسر 10 ساله اکنون در کما به سر می برند و حال یکی از آن ها وخیم است.مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:تحقیقات در زمینه اینکه چه کسی این سم خطرناک را برای این کودکان استفاده کرد، ادامه دارد.

 

طبق آخرین خبر مادر این کودکان که ساکن یکی از روستاهای بخش بندپی شرقی بابل است، هنگامی که متوجه وجود شپش در سرشان شد، از سم کشاورزی برای از بین بردن آن استفاده کرد.این 2 کودک بعد از مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند و در بخش ویژه این بیمارستان بستری شدند.

 

اباذر اکبرزاده پاشا رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت : صبح امروز ضحی آقایی نژاد دختر هفت ساله در این بیمارستان فوت کرد.وی حال عمومی برادر این دختر را رو به بهبودی اعلام کرد.

 

دو کودک بابلی با مصرف سم برای دفع شپش به کما رفتند+عکس

بنا به نظر کارشناسان و تائید پزشکان ، پنج درصد از 74 هزار دانش اموز شهرستان بابل مبتلا به شپش هستند.

 

وی با بیان اینکه این سم حاوی ترکیبات ارگانو فسفره است، افزود:این سموم برای حشرات بسیار سمی و برای انسان و حیوانات نیز سمی است به گونه ای که این سموم که در انسان از طریق تنفس و جذب پوست جذب می شود بر روی بافتهای عصبی اثر می‌کنند.

 

وی گفت: این سم وقتی وارد بدن شود با هموگلوبین خون مخلوط شده و در قلب و مغز که با اکسیژن کار می کنند اختلال ایجاد می کند. هاشمی گفت: خانواده ها و مدارس بدون تجویز پزشک برای درمان بیماری ها اقدام نکنند.

 

مطالب مرتبط:

 

مسمومیت تعدادی از شرکت کنندگان در یک افتتاحیه

 

عاقبت ماجرای پزشک تبریزی و غذای نذری مسموم +عکس