وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اگر دچار ریزش مو می شوید بخوانید!!

اگر دچار ریزش مو می شوید بخوانید!!

به گزارش ایران ناز گاهی شغل‌ها می‌توانند زمینه‌ساز بروز آسیب در موها و باعث ریزش آنها شوند.مو اساسا به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت ریشه که زیر پوست قرار دارد و بخش زنده‌ مو است و آنچه به عنوان تارهای مو روی سطح سر می‌بینیم بافتی مرده است.

 

این بافت مرده توسط غلافی به نام کوتیکول محافظت می‌شود که اگر به هر دلیلی از قبیل آسیب‌های فیزیکی یا شیمیایی آسیب ببیند، تارهای مو حالت مطلوب خود را از دست داده و شکننده، کدر، وز، دو یا چند شاخه و در کل بد حالت می‌شود. کوتیکول، موها را لطیف و خوش‌حالت نگه می‌دارد

 

و به همین علت حفظ این غلاف در برابر آسیب‌ها و تروماهای محیطی بسیار اهمیت دارد. در این‌خصوص در گفت‌وگویی با دکتر الهیار طاهری، متخصص پوست و مو به این مسئله پرداخته‌ایم. دکتر طاهری با بیان این موضوع اشاره می‌کند، گاهی شغل‌ها می‌توانند زمینه‌ساز بروز آسیب در موها و باعث ریزش آنها شوند.

 

اگر دچار ریزش مو می شوید بخوانید!!

 

باید توجه داشت آسیب‌های وارده به غلاف موها یا فیزیکی یا شیمیایی هستند که در میان آسیب‌های فیزیکی باید به حرارت و نور اشاره کرد، آسیب‌های شیمیایی هم ناشی از ترکیبات شیمیایی است که در سطح موها مانند ژل و تافت استفاده می‌شود.

 

کشاورزان به علت آنکه در محیط‌های باز فعالیت می‌کنند در تماس طولانی و مستقیم با آفتاب هستند. باید توجه داشت هر دو نوع اشعه‌های UVA و UVB برای موها مضر هستند و باعث آسیب رسیدن به کوتیکول موها می‌شوند. این آسیب‌ها منجر به تیرگی، خشکی، بد حالت شدن و حتی تغییر رنگ در موها می شود.

 

در ایران عموما کشاورزها از پوششی مانند کلاه استفاده می‌کنند. این مسئله از این جهت که آسیب ناشی از تابش و نور آفتاب را کمتر می‌کند، مفید است اما به علت ازدیاد میزان عرق اصلا مناسب نیست. به هر حال کشاورزان به خاطر شغل‌شان در معرض یک سری عفونت‌ها به‌خصوص عفونت‌های قارچی نیز هستند.

 

اگر دچار ریزش مو می شوید بخوانید!!

 

اساسا یکی از اختلالاتی که در موهای کشاورزان دیده می‌شود ناشی از عفونت‌های قارچی است. باید به این نکته اشاره کرد که قارچ‌ها به سه طریق خاک، حیوان و انسان منتقل می‌شوند. کشاورزان قاعدتا با خاک و حیوان بیشتر در تماس هستند. تماس کشاورز با حیوانی که مثلا به عفونتی قارچی مبتلاست

 

و گذاشتن کلاه به سر می‌تواند زمینه را برای رشد قارچ و عارضه‌های ناشی از آن در سطح سر و موی‌شان مساعد کند. حتما توجه کنید که عفونت‌های قارچی که از حیوان منتقل می‌شوند چون بسیار شدید هستند، حتی می‌تواند منجر به از دست دادن دائمی ‌موها شود و دیگر جای آنها مویی در نیاید.

 

دسته‌ی دیگر از مشاغلی که می‌تواند به موها آسیب بزند در  نجاتغریق‌ها دیده می‌شود، به‌خصوص در تابستان و فصول گرم که کارشان بیشتر است. این افراد نسبت به افرادی که شغل‌شان باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود، بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا جدای آنکه اساسا در معرض نور آفتاب هستند،

 

اگر دچار ریزش مو می شوید بخوانید!!

 

مدام در آب هستند و موهای‌شان به طور مرتب شسته می‌شود و موها دیگر هیچ حفاظتی ندارند. باید بدانید که گرد و خاکی که به طور طبیعی روی موها می‌نشیند سدی محافظتی تا حدودی ایجاد می‌کند که اشعه‌های خورشید را جذب یا رفلکس می‌کند، اما نجات غریق ها چون مدام در آب می‌روند،

 

این حفاظ طبیعی از سطح موهایشان پاک می‌شود و اشعه‌های UV به شدت کوتیکول موهای آنها را تخریب می‌کند.مسأله دیگری که به موهای ناجیان غریق آسیب می‌رساند کلر موجود در آب استخر است. از آنجا که استخرها به علت میزبانی زیاد از شناگران مجبور به استفاده از میزان بالاتری از کلر هستند، موها در معرض خطر بیشتری هستند. به عبارتی ناجیان غریق نه‌تنها موهای‌شان در معرض آسیب فیزیکی است بلکه آسیب شیمیایی هم می‌بینند.

 

ضمن آنکه باید به وجود املاح مس در آب استخرها اشاره کرد که ترکیب این ماده با نور آفتاب روی سطح مو می‌تواند باعث تغییر رنگ موها شود. استفاده از کلاه مخصوص شنا در این موارد بسیار کمک‌کننده است.از آنجا که دامداران به طور مستقیم با حیوانات در ارتباط هستند ممکن است بیشتر دچار عفونت‌های قارچی بشوند. این عفونت‌ها نه تنها برای پوست مضر هستند بلکه می‌توانند باعث حذف دائمی ‌موها هم شوند که ریزش موی غیرقابل برگشت است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره