وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ذکرهای قبل از خواب برای آرامش بیشتر

ذکرهای قبل از خواب برای آرامش بیشتر

ذکرهای قبل از خواب برای آرامش بیشتر

 

اگر قبل از خواب تشویش دارید یا کابوسهای مختلف خواب ر به کام شما تلخ میکند در دین اسلام ذکرهایی جهت آرامش قبل از خواب ذکر شده است.دين بي نظير ما براي اين هم راهي انديشيده است و با دستو رالعمل هايي ساده و کم هزينه و بدون عوارض دنيايي از آرامش را به ما ارزاني ميدارد .

 

قبل از خواب چه اعمالى انجام دهيم که آرامش كامل داشته باشم؟

 

اعمال مستحب فراوان است، شما هر ذكر و دعايى را كه قبل از خواب انجام دهيد نافع است چرا که تنها نام خداست که آرامبخش دلهاست اگر مي توانيد شب‏ها قبل از خواب، دو ركعت نماز و سوره «ملک» را بخوانيد و «زيارت عاشورا» را زمزمه كنيد در كسب آرامش مؤثر خواهد بود. در هر حال شما هر كار مستحبى را قبل از خواب انجام دهيد در كسب آرامش مؤثر خواهد بود. از صلوات غافل نباشيد كه حلّال مشكلات است؛ «دعاى فرج» را زمزمه كنيد و در نهايت در رختخواب كارهاى روزتان را مرور نماييد. هركدام اشتباه بوده سعى كنيد جبران كنيد و به فكر آن باشيد كه ديگر تكرار نشود و يا اگر قابل اصلاح است اصلاح كنيد. خود را به ايزد منان سپرده و گونه خود را بر زمين بگذاريد و بگويد «الهى لا تكلنى الى نفسى طرفة عين ابدا» ؛ خداوندا مرا لحظه اي(چشم بر هم زدني) به خودم وامگذار.

 

دعاء هنگام خواب:

 

1- گفتن سه بار تسبيحات اربعه .

2- سه بار خواندن سوره توحيد.

 

3- چهارده بار صلولت به نيابت 14معصوم .

 

4- طلب مغفرت براي تمام مومنان و مردگان .

 

5- گقتن تسبيحات حضرت زهرا(س) .

 

6- خواندن آيت الكرسي،فلق،ناس و كافرون .

 

7- خواندن اين دعا كه به منزله ي هزار نماز است: يَفْعَلُ اللهُ ما يشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ يَحْكُمُ ما يُريدُ بِعِزَّتِهِ

 

ذكر هنگام خواب

 

امام صادق (ع ) فرمودند: كسى كه هنگام خواب سه بار ذكر زير را بگويد، مانند روزى كه از مادر متولد شده است ، از گناهان بيرون مى آيد:

 

«الحمد لله الذى علا فقهر، و الحمد لله الذى بطن فخبر، والحمد لله الذى ملك فقدر، و الحمد لله الذى يحيى الموتى و يميت الاحياء و هو على كل شى ء قدير.» ؛ همه ثناها مخصوص خداوندى است كه پيروز و غالب است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه دانا به نهان و آشكار همه چيزى است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه مالک و توانا است ، همه ثناها مخصوص خداوندى است كه مردگان را زنده نموده و زندگان را مى ميراند، و او بر هر چيزى توانا است .(1)

 

ذکر هنگام از خواب پريدن

 

خواندن اين ذکر عظيم: کسي که در شب از خواب بيدار شود و اذکار زير را بخواند و بعد از آن بگويد: «اللّهم اغْفِر لي». پروردگارا! مرا مورد عفو و بخشش خود قرار ده يا دعائي بکند خداوند جوابش را مي ‌دهد و اگر وضوء بگيرد و نماز بخواند نمازش قبول مي ‌شود. دعا اين است.

 

«لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ. سُبْحَانَ اللهِ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ، وَاللهُ أَكْبَرُ. ولاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ» ؛

 

هيچ معبودي بجز الله نيست تنها و بي ‌شريک است و عظمت و ستايش براي اوست و بر هر چيزي تواناست ستايش و پاکي براي خداست و غير از او خدايي نيست. حول و قوه و توکل تنها بر اوست. (2)

 

پي نوشت ها :

1- ثواب الاعمال ، ص 329.

2- صحيحين مسلم و بخاري.

 

 

مطالب مرتبط:

 

متن دعای مشلول برای حاجت گرفتن حتمی +معنی

 

دعاهای قوی برای شفا یافتن

 

بیماری این دختر شما را وحشت زده میکند (عکس)

 

دعاهای مهم برای ثروتمند شدن سریع

 

دعای آشتی کردن زن و شوهر و عزیز شدن

 

متن دعای شش قفل برای حاجت گرفتن

 

دعای قوی برای پیدا کردن کار مناسب

 

8 اسم خدا که ذکرش سبب استجابت دعا میشود

 

سریع ترین راه برای استجابت دعا

 

دعایی مخصوص بخت گشایی و یافتن خواستگار

 

دعاهایی مجرب به جهت پیدا شدن زوج مناسب

 

دعا برای آشتی کردن و جلوگیری از طلاق

 

پنج دعا برای پیدا کردن اموال و افراد گمشده