وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز دست های زیبا و جوان چیست

راز دست های زیبا و جوان چیست

راز دست های زیبا و جوان چیست

 

جوان و سالم نگه داشتن پوست دست و کل بدن وقتی مراقبت از پوست را تمرین کنید آسان است اما فاکتورهایی وجود دارد که دست ها را پیرتر نشان می دهند مانند لکه های پیری ، چروک ،پوست نازک ، خشکی پوست ، ناخن های شکننده اما با مراقبت از دست ها ، جلوگیری از تابش خورشید ،

 

تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می توانید پوست درخشانی داشته باشید.علل و نشانه هایی که دست ها را پیر و سالخورده نشان می دهند و زیبایی آن را زیر سوال می برد:

 

پوست زبر:

اگر دست های خشک و خشنی دارید از کرم های رتینوید تجویزی استفاده کنید تا بافت را بهبود و رشد کلاژن را تسریع کنید متخصص پوست باید توضیح دهد چگونه و چه زمانی از آن ها استفاده کنید تا به این ترتیب خارش و خشکی پوست را التیام دهید .

 

رگ های برجسته :

یکی دیگر از علل پیر به نظر رسیدن دست ها رگ های برجسته است

 

لک های ناخن :

اول مشخص کنید چرا ناخن های شما زرد یا قهوه ای شده اند اگر تغییر رنگ ادامه پیدا کند و یا با درد همراه باشد احتمالا عفونت قارچی است که باید با پزشک متخصص در سریع ترین زمان مشورت کنید چیزی که باعث حدود نیمی از تغییر رنگ ناخن می شود.

 

ناخن های شکننده :

آب و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، تغییرات آب و هوایی فصلی و حتی ژنتیک می تواند منجر به ترد شدن و شکستن ناخن شود اما مکمل درست می تواند کمک کند.

 

مطالعه ای که در ژورنال پوست زیبایی منتشر شده است می گوید که مصرف 2.5 میلی گرم ویتامین ب تقویت ناخن ها را بهبود می بخشد و شکنندگی را بعد از 6 تا نه ماه کاهش می دهد

 

اشکال و رنگ های ناخن بطور مداوم در حال تغییر هستند و مراقبت از آن ها روشی ساده برای حفظ ظاهر جوان است در حال حاضر ناخن های کوتاه، نرم هستند ناخن ها را خیلی بلند نکنید.

 

درمان لک های ناشی از سالخوردگی :

این لک ها که ، لک های کبد نیز نامیده می شوند،بخاطر سن و کبد نیست در واقع، آن ها نواحی هستند که از افزایش تولید ملانین ناشی می شوند که به دلیل قرار گرفتن درمعرض نور روی می دهد.

 

لک های آفتابی را می توان با عامل سفید کنندگی پوست که حاوی هیدروکینون هستند.کرم های سفیده کننده حاوی اسید گلیکولیک یا اسید کوجیک، ویتامین ث ، شیرین بیان و عصاره قارچی ،لیزر درمانی یا نور درمانی شدید کاهش داد

 

علایم پیری را نشانه گذاری کنید:

پوست دست می تواند به دلیل از دست دادن چربی و کلاژن و الاستین چین خورده شود پوست همچنین می تواند ، قرمز و رنگ پریده باشد و بافت یا رشدی ضعیف ایجاد کند. خشکی و ترک نیز می تواند باعث شود دست هایتان پیرتر به نظر برسند.

 

استفاده منظم از مرطوب کننده و استفاده از کرم های ضد چروک می تواند از خشکی و علائم پیری جلوگیری کند.همیشه بعد از حمام کردن و شستن دست ها، دست هایتان را مرطوب کنید دست خود را خشک کنید و مرطوب کننده مورد علاقه را در حالی که هنوز دست ها مرطوب هستند بزنید.

 

ماسک دست مرطوب کننده با یک قاشق سوپ خوری آرد جو و یک قاشق سوپ خوری (0.5 گرم) از هریک گلاب و یا بادام، زیتون، نارگیل و یا روغن جوجوبا درست کنید مخلوط را روی اجاق گرم کنید 

 

آن را روی دست بزنید دست را با پوشش پلاستیکی بپوشانید وقتی خنک شد ماسک را با آب بشویید، حدود 10 تا 15 دقیقه.به دنبال کرم های ضد پیری باشید که شامل ترکیباتی نظیر رتینول، آنتی اکسیدان ها و پپتید هستند.

 

پوسته پوسته کردن دست :

با از بین بردن سلول های مرده پوست می تواند نرم تر و روشن تر شود و حتی رنگ پوست را تغییر می دهد می توانید با مالیدن دانه های قهوه یا جو، و یا اسیدها ی آلفا – هیدروکسی، ویتامین ث پوست را لایه برداری کنید.دفعه بعد که صورت را لایه برداری می کنید همان محصول را روی دست اعمال کنید.

 

دست ها را ماساژ دهید:

مقدار کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل را قبل از خوابیدن به دست بمالید تا به مرطوب کردن پوست کمک کنید و گردش خون را بهبود بخشید مقداری شکر را به مخلوط اضافه و در همان زمان پوست را لایه برداری کنید و دست را به آرامی ماساژ دهید .

 

مانیکور کنید:

سبک های قدیمی مانیکور، لاک های بی کیفیت ناخن، و بی توجهی به کوتیکول باعث می شود دست هایتان پیر به نظربرسند. در حالی که مانیکور حرفه ای می تواند گران قیمت باشد و حتی در خطر عفونت های قارچی قرار بگیرید

 

از لوازم آرایش استفاده کنید:

برای ترمیم سریع و موقتی که باعث شود دست هایتان جوان تر به نظر برسند، مقدار کمی از کرم مرطوب کننده مایع را روی پشت دستان بمالید اگرچه این اثر دائمی نیست، این کار به پنهان کردن چین و چروک، پوست ناهموار و بافت، لک های خورشیدی و علائم دیگر پیری کمک خواهد کرد.

 

پر کننده چربی و یا تزریق را در نظر بگیرید:

زمانی که پیر می شوید چربی دست ها را از دست می دهید و این باعث می شود استخوان ها و رگها برجسته تر به نظر برسند. تزریق چربی و پرکننده به گونه ای طراحی شده اند که دست هایتان را دوباره پر کنند.درمان های لیزری وجود دارند که می توانید انجام دهید و باعث ارتقای تولید کلاژن شود.

 

نماندن در معرض نور خورشید :

از آنجا که قرار گرفتن در معرض نور باعث بروز لک می شود، بهترین راه برای جلوگیری از آن حفاظت دستان در برابر نور خورشید است. از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 30 تا 50 تمام روز استفاده کنید.

 

و فراموش نکنید که در تمام طول روز، دوباره آن را تمدید کنید سعی کنید تا حد ممکن دست را از نور مستقیم و غیرمستقیم دور نگاه دارید، به خصوص در طول ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر.

 

غذاهای مناسب بخورید:

بسیاری از غذاهایی که برای بدن خوب هستند پوست را جوان تر نشان می دهند. داشتن رژیم متعادل که شامل غلات، میوه ها و سبزیجات همه رنگ و چربی های سالم هستند به حفظ پوست کمک خواهند کرد که شاداب و جوان به نظر برسند.

ایران ناز غذاهای ضد چین و چروک را بخورید که غنی از پروتئین، سلنیوم، آنتی اکسیدان ها هستند. این ها شامل غلات، میوه ها و سبزیجات، لوبیا و سبزیجات، قارچ، آجیل، روغن زیتون، روغن کانولا، و روغن کنجد و چای سبز می باشد.

 

به افزایش کلاژن و الاستین بدن از طریق خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین آ، ث و ایی هستند کمک کنید. سبزیجات سبز تیره، ، آوکادو ، پرتقال و سبزیجات، فلفل دلمه ای، و مرکبات را امتحان کنید.غذاهایی را بخورید که حاوی امگا و بیوتین باشند مقدار زیادی پیاز و هویج را به وعده های خود اضافه کرده، و بذر کتان را در سالاد و غلات بریزید.

 

مرتب ورزش کنید:

برنامه منظم تناسب اندام برای سلامت ذهنی، جسمی و ظاهر پوست خوب است با بهبود گردش خون و آوردن اکسیژن بیشتر به سلول های خود، ورزش ذهن، بدن و پوست را جوان نگه دارید

 

باید حداقل نیم ساعت در روز، سه تا شش بار در هفته تمرین کنید. پیاده روی تمرین عالی و کم هزینه است و شنا کردن یک ورزش قلب فوق العاده بدون فشار است زیرا آب فشار ماهیچه ها و مفاصل را می گیرد.

 

با رعایت این نکات از دستان زیبای خود محافظت کنید:

این به این معنی است که آن ها را از مواد شیمیایی، مواد شوینده و عناصر محافظت کنید از صابون های زمخت، مواد شوینده، محصولات تمیز کاری سنگین، و محصولات مبتنی بر الکل اجتناب کنید. از شستن زیاد دستان نیز پرهیز و سعی کنید از صابون های ارائه شده در دستشویی عمومی استفاده نکنید.

 

همیشه دستکش بپوشید. دستکش لایه اضافی حفاظت در برابر مواد شیمیایی بد و عناصر است. برای مناسبت ها و فصل های مختلف دستکش متفاوتی داشته باشید، مانند:

 

دستکش های گرم در زمستان برای محافظت از دستان در برابر سرما و باد.هنگام تمیز کردن و شستن ظرف ها از دستکش های پلاستیکی یا لاستیکی استفاده کنید.دستکش های محافظ آفتاب برای ایمن نگه داشتن دستان درمعرض اشعه UV استفاده کنید

 

با پزشک در رابطه با نگرانی مشورت کنید. علایم پیری بخشی طبیعی از زندگی هستند. با این حال، بیماری هایی هستند که می تواند موجب مشکلات غیر عادی شود باید نسبت به آنها آگاه باشید. اگر هر گونه نشانه ای را تشخیص دادید با پزشک صحبت کنید.

 

جراحت یا ضایعات
نقاط برجسته و یا تاول ها
تکه های پوست خشک، قرمز و یا فلس دار
رشد غیر عادی زگیل
ناخن های آلوده (نشانه از عفونت قارچی)

 

حفظ زیبایی دست ها و کارهایی که نباید انجام دهید :

 

سیگار نکشید:

سیگار کشیدن نه تنها برای داخل بدن بد است بلکه تاثیراتی روی ظاهر افراد دارد و منجر به خاکستری شدن، رنگ پریدگی پوست می شود

 

از بوتاکس استفاده نکنید:

روش های درمانی مانند بوتاکس هیچ ارزشی ندارند، زیرا مانع از حرکت ماهیچه ها می شوند، اما تاثیری بر از دست رفتن حجم ندارند.”

 

جراحی برداشتن پوست :

جراحی برای برداشتن پوست اضافی پشت دست ها، خطرات بیشتری نسبت به مزایای آن دارد.

 

ژل ضدعفونی کننده دست های زیبای شما:

ژل ضد عفونی کننده دست گیاهی پوست را خشک نمی کند و در واقع به خاطر آلوئه ورا پوست را تغذیه می کند. همچنین به قدری ساده است که کودکان می توانند به شما کمک کنند آن را بسازید.

 

مواد لازم:

الکل ، 1/2 ق گلیسیرین ، 1/4 فنجان ژل آلوئه ورا ، 10 قطره روغن دارچین ، 10 قطره روغن درخت چای ، آب مقطرتمام این مواد را با هم ترکیب کنید و روی دست بزنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره