وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

 

به گزارش ایران ناز انتشار عکسهایی از شکمِ پر چربی و آویزان خانم سرینا , ورزشکار دارنده مدال طلای المپیک خبرساز شده است.سرینا ویلیامز، تنیسور ۳۹ ساله آمریکایی که با انتشار تصویری در چند روز اخیر، مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا در این مطلب به دلایل آب نشدن چربی‌های شکمی بپردازیم.

 

سرنا ویلیامز تنیسور مشهور و حرفه‌ای اهل کشور آمریکا، تا به امروز 23 عنوان گرند اسلم انفرادی و چندین مدال المپیک طلا در رشته تنیس کسب کرده است

 

سرینا ویلیامز، تنیسور ۳۹ ساله آمریکایی که با انتشار تصویری در چند روز اخیر، مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است. سرینا تنیسور معروف آمریکایی در سطح اول تنیس دنیا بازی می‌کند. از سه سالگی تنیس را نزد پدرش آموزش دیده علاوه براین در زمینه مد و فشن هم فعالیت دارد. تصویر زیر، تصویری است که از سرینا در حین برگزاری مسابقه گرفته شده و برای عده‌ای سوال پیش آمده که چرا شکم یک ورزشکار حرفه ای در سطح بین‌المللی اینگونه است؟ علی‌رغم تصور عموم شکم شش تکه‌ای ندارد. پوستش صاف و کشیده نیست.

 

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

 

سرینا ویلیامز

 

زندگی بیشتر انسانها چیزی نیست که در مجلات مد و فشن دیده می‌شود. پس بهتر است به زندگی خودمان برسیم و خیلی هنر داشته باشیم به رژیم غذایی و تناسب اندام خودمان توجه کنیم. البته ناگفته نماند که سرینا یک دختر سه ساله دارد و ممکن است این تغییر شکل به خاطر زایمان باشد به هر حال همین موضوع بهانه‌ای شد تا در این مطلب به دلایل آب نشدن چربی‌های شکمی بپردازیم، باما همراه باشید.

 

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

 

شما هم هرچه سعی می‌کنید هیچ روشی کمک‌تان نمی‌کند از دست چربی شکم خود راحت شوید؟ اگر اینطور است باید بدانید که تنها نیستید وشاید هیچ کاری به اندازه‌ی کاهش چربی شکم سخت نباشد. برای آب کردن شکم اول از همه باید بدانید چرا این چربی‌ها از بین نمی‌روند.

 

اول اینکه؛ چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟

 

بدن خانم‌ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی‌ها را بیشتر در شکم و پهلو‌ها ذخیره می‌کند. چربی‌های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته‌اند و جزء چربی‌های سمج محسوب می‌شوند که آب کردنشان بسیار سخت است. همچنین چربی‌های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی‌های سمج و زیرپوستی بوده و به سختی آب می‌شوند. در صورتی که دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانت (در خانم ها) و۱۰۲ سانت (در آقایان) باشد، شما چربی اضافی احشایی دارید. این نوع چربی خطرناک بوده و ترکیبات ترشحی و ارگان‌های داخلی بدن را احاطه می‌کند و می‌تواند منجر به مشکلات فراوانی مانند بیماری‌های قلبی شود.

 

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال‌تر است، سریع‌تر به ورزش جواب می‌دهد. هنگامی که فرد شروع به کاهش وزن به کمک ورزش و رژیم لاغری می‌کند، چربی‌های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع‌تر از چربی‌های زیر پوستی آب می‌شوند.

 

در ادامه چند دلیل مهم آب نشدن چربی شکم را به شما معرفی می‌کنیم:

 

زیاد از غذا‌های فرآوری شده استفاده می‌کنید

 

غلات تصفیه شده مانند نان سفید، چیپس، قند‌های تصفیه شده در نوشیدنی‌های شیرین باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود. چربی شکم با التهاب در ارتباط است، شما با خوردن بیش از حد غذا‌های فرآوری شده مانع توانایی بدن برای آب کردن چربی شکم می‌شوید. غذا‌های طبیعی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که خاصیت ضد التهابی نیز دارند و باعث پیشگیری از بروز چربی شکم می‌شوند.

 

خوابتان کم است

 

اگر جزو آن دسته افراد هستید که شب‌ها کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، یک راه ساده برای کوچک کردن میان تنه‌ی خود دارید، بیشتر بخوابید.

 

یک تحقیق ۱۶ ساله که روی تقریبا ۷۰۰۰۰ زن صورت گرفت، نشان داد که کسانی که ۵ ساعت یا کمتر در طول شب می‌خوابند، نسبت به کسانی که ۷ ساعت در طول شب می‌خوابند ۳۰% بیشتر در خطر افزایش وزن هستند. موسسه ملی بهداشت به بزرگسالان توصیه می‌کند، هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابند.

 

استرس دارید

 

استرس شما هر دلیلی (موعد تحویل کارها، قبض ها، فرزندان) که داشته باشد، کاهش وزن به خصوص در قسمت میانی بدن را سخت‌تر می‌کند. یک دلیل آن این است که وقتی استرس دارید بیشتر به سراغ مواد غذایی پرکالری و چربی می‌روید. دلیل دیگر آن تولید هورمون کورتیزول است که سبب افزایش بافت چربی بدن می‌شود. سطح بالای کورتیزول با افزایش سطح چربی احشایی رابطه‌ی مستقیمی دارد.

 

رژیمتان کم چرب است

 

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

 

برای کاهش چربی شکم، بهتر است چربی به خصوص اسید چرب‌های غیر اشباع مصرف کنید. اسید چرب‌های غیر اشباع سیر کننده هستند به همین دلیل سبب می‌شوند کمتر غذا‌های بی ارزش استفاده کنید. برای مثال، یک وعده از اسید چرب‌های غیر اشباع مانند یک مشت آجیل یا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در کنار وعده‌های دیگر بخورید.

 

انگیزه ندارید

 

آیا حاضرید برای کاهش چربی شکم فداکاری کنید؟ دکتر کاشیاپ می‌گوید: از بین بردن چربی شکم نیازمند ترکیبی از رژیم کم کالری همراه با مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر بالا و کربوهیدرات و شکر پایین همراه با تمرینات هوازی با وزنه است. اگر اراده‌ی انجام این کار‌ها را داشته باشید می‌توانید ژنتیک را شکست بدهید.

 

به نوشیدنی‌های شیرین و رژیمی اعتیاد دارید

 

نوشیدن نوشابه‌های گازداری چه از نوع عادی و چه رژیمی شاید یکی از عاداتی باشد که کنار گذاشتن آن برای شما دشوار باشد. نوشابه‌های گازدار عادی و آبمیوه‌های صنعتی از جمله مواردی هستند که با افزایش اندازه دور کمر و چربی شکم پیوند خورده‌اند، در شرایطی که نوشابه‌های رژیمی ارتباط با افزایش اندازه دور کمر، شاخص توده بدنی و درصد کلی چربی بدن را نشان داده اند.

 

اگر آب ساده جذابیتی برای شما ندارد می‌توانید مصرف چای سفید را به جای نوشیدنی‌های شیرین یا نوشابه‌های رژیمی مد نظر قرار دهید.

 

چطور از شر چربی‌های شکم راحت شویم؟

 

 تنها در صورتی غذا بخورید که واقعاً گرسنه بودید

رژیم و ورزش را هم‌زمان پیش ببرید

ورزش کنید تا ضربان قلبتان بالا برود

غذا‌هایی بخورید که کم کالری هستند و دیر هضم می‌شوند

به اندازه کافی استراحت کنید

از نوشیدنی‌های گازدار اجتناب کنید

از زنجیره‌های غذای آماده اجتناب کنید

یک برنامه لاغری داشته باشید

آرام‌تر غذا بخورید

غذا‌های سرشار از فیبر مصرف کنید

به همراه غذای خود مقدار زیادی آب یا نوشیدنی‌های دیگر را مصرف نکنید

غذایتان را به خوبی بجوید

غذا‌های ناسالم نخورید

صبحانه مناسب بخورید

خوردن میوه‌ها و سبزیجات

به سمت مواد غذایی ارگانیک بروید

غذا‌های تند بیشتر مصرف کنید

قبل از بیرون رفتن، غذا بخورید

غذا خوردن در رستوران‌ها را به حداقل برسانید.

 

راز شکم بزرگ و افتاده خانم ورزشکار دارنده مدال طلا ( عکس )

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره