وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب

راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب

به گزارش ایران ناز اگر فکر نشستن روی صندلی دندانپزشکی شما را مضطرب میکند، دفعه بعد گوشی همراه یا پلیر و هدفون خود را ببرید و به کمک گوش دادن به موسیقی های دلخواهتان، خود را دعوت به آرامش کنید. چون برخی افراد هنگامی که عصبی میشوند نفسشان را در سینه حبس میکنند، احساس اضطرابشان تقویت میشود بنابراین بر تنفس خود دائما توجه کنید. علاوه بر اینها میتوانید با دندانپزشک خود صحبت کنید. او ترس شما را میفهمد و کمک میکند احساس آرامش پیدا کنید.

 

اول نخ دندان بکشیم بعد مسواک بزنیم یا برعکس؟

 

وقتی اول نخ دندان میکشید، مسواک زدن موثرتر میشود چون ذرات غذا از بین دندانها و لثه خارج میشود و اجازه میدهد مسواک با خود دندان تماس پیدا کند. اگر استفاده از نخ دندان معمولی برایتان راحت نیست، میتوانید از داروخانه نخ نگهدار (floss holder) تهیه کنید. هنگام مسواک حتما زاویه موهای مسواک باید با خط لثه 45 درجه باشد، سپس با ملایمت مسواک بزنید و آن را به جلو و عقب حرکت دهید.

 

از خلال دندان درست استفاده کنید

 

اگر نخ دندان در دسترس ندارید، میتوانید ذرات باقیمانده غذا را با خلال دندان از بین دندانها و لثه خارج کنید اما این کار را باید با ملایمت انجام دهید. ممکن است حواستان نباشد و خلال دندان را به لثه فشار دهید و به آن آسیب وارد کنید یا حتی بدتر از آن، قسمتی از خلال دندان زیر خط لثه شکسته و جدا شود. نخ برای در آوردن ذرات غذا از بین دندانها گزینه بهتری است و با خارج کردن باکتریهایی که در آن ناحیه تشکیل شده اند، به جلوگیری از تشکیل پلاک نیز کمک میکند. اگر مرتبا از خلال دندان برای در آوردن ذرات غذای گیر کرده بین دندانها در یک ناحیه مشخص از دهان استفاده  می کنید، ممکن است با مشکل بزرگتری مواجه باشید و نیاز به معاینه دندانپزشک داشته باشید.

 

مسواک خود را عوض کنید

 

به مرور زمان موهای مسواک مستهلک و ناکارامد میشوند. برای حفظ کارایی مسواک و لبخند زیبا، مسواک خود را هر سه تا چهار ماه یک بار عوض کنید. در مورد مسواکهای برقی توصیه کارخانه سازنده را رعایت کنید. اگر بیمار هستید، با عوض کردن مسواک در ابتدا و پایان بیماری، از ایجاد مخفیگاه برای باکتریها جلوگیری کنید.

 

راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب

 

اگر دندانهای سفید دوست دارید، پنیر بخورید

 

کازئین و پروتئین وی (whey) موجود در پنیر با کاهش از بین رفتن مواد معدنی دندان، به حفظ مینای دندان کمک میکنند. پنیر حاوی کلسیم نیز میباشد که برای ساخت دندان حیاتی است. فراموش نکنید ویتامین D نیز در رژیم غذایی خود داشته باشید. ویتامین D به جذب کلسیم کمک میکند. معدود غذاهای سرشار از ویتامین D عبارتند از شیر (غنی شده)، زرده تخم مرغ و ماهی.

 

با جوش شیرین از زرد شدن دندانها جلوگیری کنید

 

اگر عاشق قهوه یا دیگر نوشیدنیها و غذاهایی هستید که موجب زرد شدن دندانها میشوند، سعی کنید دو بار در ماه مقداری جوش شیرین (همانند خمیر دندان) بر روی مسواک خود بریزید سپس دهانتان را شستشو دهید تا خنده تان زیباتر شود. اگر جوش شیرین ساده لثه یا دندانهایتان را تحریک میکند، میتوانید از خمیر دندانی استفاده کنید که حاوی جوش شیرین است یا این که کلا از این توصیه صرف نظر کنید.

 

غذاها میتوانند دندانها را سفید یا زرد کنند

 

برخی بر این عقیده اند که توت فرنگی میتواند خاصیت سفید کنندگی برای دندانها داشته باشد اما بهتر است پس از خوردن غذاهایی که ممکن است دندان را لکه دار کنند (مانند بلوبری) و مصرف سیگار، مسواک بزنید. برای به حداقل رساندن تغییر رنگ دندانها، مسواک زده و سپس سیب، گلابی، هویج یا کرفس بجوید. همه این مواد تحریک کننده بزاق هستند و به سفید شدن دندانهایتان کمک میکنند.

 

راز داشتن یک لبخند زیبا و جذاب

 

رفلاکس اسید معده تان را تنظیم کنید

 

اگر رفلاکس اسید دارید، با کنترل آن به حفظ مینای دندان و سلامت دهان خود کمک کنید. غذاهای متداولی که رفلاکس را تحریک میکنند عبارتند از شکلات، الکل، نوشیدنیهای کافئین دار مانند نوشابه، قهوه و چای، سیر و پیاز، گوجه فرنگی، مرکبات، نعنا، ادویه های تند، غذاهای چرب و سرخ شده.

 

مراقب زبان خود باشید

 

هر بار که مسواک میزنید، زمانی را نیز به مسواک زدن یا تمیز کردن زبان اختصاص دهید. زبان نقش مهمی در میزبانی باکتریهایی که بوی بدی ایجاد میکنند دارد بنابراین با استفاده روزانه از پاک کننده زبان یا مسواک به کاهش ترکیبات ایجاد کننده بوی بد کمک کنید.

 

داروها ممکن است موجب خشکی دهان شوند

 

دهان برای سلامت خود نیاز به بزاق دارد اما صدها دارو مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و آنتی هیستامین بزاق را خشک میکنند. دارو تقریبا متداولترین علت خشکی دهان است. برای مرطوب نگه داشتن دهان مصرف مایعات را افزایش دهید. از دندانپزشک در مورد تولید مصنوعی بزاق یا جویدن آدامس بدون شکر پس از غذا صحبت کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره