وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

 

ایران کشوری گسترده با اقلیم و شرایط زمین شناسی مختلف در سراسر کشور است. در نتیجه، کشوری چهار فصلی است. برای نامگذاری یکی از شگفت انگیزترین مکان‌های کشور، جزیره قشم به طور قطع در ده مکان برتر قرار دارد.

 

این جزیره زیبا دارای یک ژئوپارک بی‌نظیر است و در بعضی از مناطق بی‌نظیر و شگفت انگیز حیوانات وحشی و بناهای تاریخی قرار دارد. علاوه بر این، آنچه که در مورد این منطقه جالب توجه است فرهنگ ساکنان آن است که ترکیبی از فرهنگ‌های ایرانی و عربی است.

 

با توجه به تعداد مکان‌های دیدنی، توصیه می‌کنیم از آن مکان بازدید کرده و چند روز را در آن منطقه بگذرانید. در اینجا می‌خواهیم جزیره شگفت انگیز قشم را به طور خلاصه معرفی کنیم.

 

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

 

جزیره قشم کجاست؟

جزیره قشم در خلیج فارس و در جنوب ایران واقع شده است. در واقع، این جزیره بزرگترین منطقه در خلیج فارس است که مساحتی نزدیک به 1500 کیلومتر 2 از آن را پوشش می‌دهد.

 

دارای طول 120 کیلومتر و عرض 10 تا 35 کیلومتر در قسمت مختلف آن است. این جزیره در کنار تنگه هرمز قرار دارد. بالاترین ارتفاع جزیره قشم از سطح دریا 350 متر است.

 

وضعیت آب و هوا در جزیره قشم چگونه است؟

براساس سرشماری سال 2016 ، حدود 150 هزار نفر در روستاهای مختلف جزیره قشم زندگی می‌کنند.

 

مردم جزیره قشم به زبان محلی صحبت می‌کنند که ترکیبی از زبان‌های فارسی، هندی، عربی و انگلیسی است. آنها همچنین در گفتار خود از لهجه محلی بندرعباس تأثیر می‌پذیرند.

 

تاریخچه جزیره قشم چیست؟

براساس شواهد تاریخی، جزیره قشم بیش از 1000 سال قدمت دارد، از دوران قبل از اسلام. در واقع، اولین شواهد از حضور انسان در این جزیره به دوره پارینه سنگی باز می‌گردد.

 

با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی استراتژیک این جزیره که در نزدیکی دهانه خلیج فارس قرار دارد، این جزیره در طی قرون متمادی بارها مورد حمله مهاجمان مختلفی از جمله امویان، عباسیان، پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها قرار گرفته است.

 

اقتصاد این جزیره در دوره‌های دیلمی‌ها و آل بویه رونق گرفت زیرا این جزیره در وسط جاده چین، هند و آفریقا قرار داشت. شما با رزرو بلیط هواپیما https://www.alibaba.ir/ و رزرو هتل از علی بابا https://www.alibaba.ir/hotel می‌توانید از شهر زیبای قشم دیدن کنید.

 

برای اطلاع از اشتباه‌های رزرو هتل و راه‌های پیشگیری از آنها اینجا کلیک کنید.

 

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

 

بهترین مکان‌های بازدید در جزیره قشم چیست؟

ژئوپارک

یکی از پر بازدیدترین سایت‌های این جزیره پارک ژئو است. این در واقع در خاورمیانه تک است و توسط شبکه جهانی  در پاریس به ثبت رسید، در 21 ST ماه مارس، 2006.

 

قشم ژئوپارک است در بخش غربی جزیره واقع شده است و با مساحت بیش از 32000 هکتار است. شما با رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از علی بابا می‌توانید به قشم سفر کنید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

 

با توجه به قرار گرفتن بین آسیای شرقی و اروپا، از نظر زمین شناسی، اکولوژی، باستان شناسی، محیط زیست و طبیعت وحشی موقعیت مهمی در منطقه به نمایش می‌گذارد.

 

غارهای کرباس

غارهای کرباس در 15 کیلومتری شهر قشم واقع شده است. این غارهای شگفت انگیز به دلیل برخورداری از سطح آب در حال بازگشت در این منطقه به طور طبیعی 2،800 سال پیش تشکیل شده‌اند.

 

با توجه به شواهد تاریخی‌، اعتقاد بر این است که در دوره ساسانی روستایی با همین نام در نزدیکی این غارها وجود داشته است که اغلب توسط ملوانان و بازرگانان پر شده بود اما هیچ چیز از این روستا نمانده است.

 

آنچه در این غارها قابل بازدید است شواهدی از حکاکی‌های سنگی دست ساز است که نظریه‌های بسیاری در مورد عملکرد این غارهای پیچ و خم مانند ارائه شده است از جمله اینکه آنها مکانی برای پرستش میترایسم، یک خدای زرتشتی بوده‌اند. مکانی که قبلاً معبد باستانی آناهیتا بوده است.

 

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

 

غارهای نمکی

ممکن است غارهای جالب بیشماری در سرتاسر جهان وجود داشته باشد، اما غار نمکث یک غار نمکی خیره کننده استثنایی با کریستال‌های غیرمعمول است.

 

این غار بیش از شش کیلومتر و یک دریاچه نمک با عمق 1 متر در حدود 160 متر از ورودی آن وجود دارد. اعتقاد بر این است که نمک‌های برداشته شده از این غار، مزایای درمانی برای مبتلایان به بیماری‌های تنفسی دارد.

 

برای کشف غار قطعاً به تجهیزات حرفه‌ای احتیاج خواهید داشت. با این وجود، تنها 100 متر از این غار را بدون تجهیزات مناسب می‌توان کاوش کرد.

 

روستای شیدراز

در جزیره قشم تعدادی روستا وجود دارد و روستای شیدراز یکی از معروف‌ترین‌ها است. دلیل محبوبیت این دهکده در بین مردم این است که زیستگاه آن لاک پشت‌های هاکسبیل است.

 

یکی از شگفت انگیزترین تجربه‌ای که هرکسی می‌تواند در روستا داشته باشد، مشاهده جوجه ریزی لاک پشت‌ها است. لاک پشت‌ها فقط در بهار و بعضی اوقات کمی زودتر تخم می‌گذارند.

 

پس از گذشت تقریباً 60 روز ، لاک پشت‌های کوچک تخم‌های خود را جمع می‌کنند. شما با رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از علی بابا می‌توانید با سفر به قشم تمام این زیبایی ها را ببینید.

 

راهنمای سفر به قشم با هواپیما

 

کانیون چاهکوه

دره چاهکوه در 70 کیلومتری شهر قشم فاصله دارد. این دره یکی از بزرگترین آنها در خاورمیانه است. شکل‌های سورئال سنگ‌های سنگین قناری نتیجه هزار سال فرسایش توسط باران و باد است.

 

در گذشته از آن به عنوان دره مقدس یاد می‌شده، هنگامی که باران می‌بارد و آب از مقدسات ویژه‌ای برخوردار بود، مانند آب انبار عمل می‌کرد. بهترین زمان برای بازدید از دره چاهکوه در زمستان است.