وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکارهایی برای داشتن ازدواج موفق و شاد

راهکارهایی برای داشتن ازدواج موفق و شاد

یک ازدواج موفق و شاد نیازمند مسایل مختلفی است. اما از همه مهم تر خود افراد هستند. بر اساس مطالعات جدیدی که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا انجام گرفته است، زوج ها بسیار تمایل دارند شادی رابطه خود را تحت کنترل داشته باشند. این مساله به ویژه زمانی که با هم دچار تضاد می شوند، بیشتر نمود می یابد. مردها اصولا وقتی می بینند همسرانشان در خود فرو می روند و ساکت هستند، واکنش نشان می دهند و معمولا هم رفتار تاثیر گذاری دارند.

اگر شما نیز تمایل دارید ازدواج خود را به سمت شادی بیشتر سوق دهید، شاید راهکارهای زیر برایتان مفید باشد.

با برنامه ریزی برای سفر

زن ها به ذاته برنامه ریز و مدیر هستند. آنها به خوبی می توانند برای یک سفر عالی برنامه ریزی کنند و رابطه عاطفی خود را با یک سفر ساده از این رو به آن رو کنند. اما کارشناسان می گویند، زنان اصولا از این امر سرباز می زنند زیرا همیشه هراس تنها گذاشتن فرزندان در خانه را دارند. یا می ترسند که اگر آنها برنامه ریزی کنند، شاید به همسرشان خوش نگذرد. به زبان ساده تر، نمی خواهند مورد مواخذه دایمی مردهایشان قرار بگیرند. اما گاهی باید در زندگی خطر کرد و از محدوده آسایش کمی بیرون آمد. بدون هیچ هراسی برنامه ریزی کنید و لحظه های شادی را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

با صحبت کردن

زوج ها تا پیش از اینکه ازدواج کنند، حرف های بسیاری برای گفتن دارند و به خوبی می دانند در موقعیت های مختلف چطور حرف بزنند که طرف مقابلشان از بودن در کنار او و شنیدن حرف هایش لذت ببرد. چرا این مساله را پس از ازدواج ادامه نمی دهند؟ مردها همیشه در مورد مسایل ریز و درشت اطلاعات متنوعی دارند و می توانند در مورد همه چیز نظری برای بیان داشته باشند. باید بدانید پس از یک موقعیت اعصاب‌‎خوردکن یا پر استرس به هیچ وجه برای حرف زدن زمان خوبی نیست. اگر یکی از دو طرف در این شرایط مشتاق مکالمه بود، آن یکی باید او را توجیه کند تا در زمان مناسب تری با هم حرف بزنند.

با بودن در کنار خانواده ها

مرد و زن می توانند با برنامه ریزی برای بودن در کنار خانواده های خود شادی بیشتری را به ازدواج خود منتقل کنند. هر دو طرف، یعنی زن و مرد از اینکه در کنار پدر و مادر خود باشند بسیار شاد می شوند. می توانید طوری برنامه ریزی کنید که هفته ای یک روز در کنار خانواده زن و روز دیگری را در کنار خانواده مرد باشید.

با نزدیکی عاشقانه

یکی از مواردی که شادی و خوشبختتی را در یک ازدواج حفظ می کند، رابطه  و نزدیکی عاشقانه است. باید لحظه های نابی که در کنار هم هستید را نیز با عشق ترکیب کنید تا شادی ای که هر دو به دنبال آن هستید را به دست بیاورید. هر چه چاشنی محبت در این عمل بیشتر باشد، رضایت و شادی بیشتری را به روح و جسم طرفین منتقل می کند.

با انجام کارهای خانه

این را باید بدانید که مردها هم باید در کارهای خانه به همسران خود کمک کنند. وقتی هر دو طرف زن و مرد بیرون از خانه مشغول به کار هستند، کاملا منطقی است که در خانه نیز کارها را با هم تقسیم کنند. با هم برنامه ریزی کنید و در کنار هم آشپزی کنید. یا با هم کارها  را انجام دهید. یکی جارو بکشد و دیگری گردگیری کند. به این ترتیب،  علاوه بر اینکه کارهای خانه سریع تر انجام می شوند، در نتیجه همکاری احساس نزدیکی بیشتری هم به هم خواهید داشت و این موجب شادی بیشتری در قلب هر دو طرف می شود.

با گاهی دور بودن از هم

برای اینکه بتوانید همیشه در کنار هم احساس شادی  و خوشبختی داشته باشید، باید بتوانید نیازهای درونی طرفین را نیز درک کنید. آدم ها گاهی به تنهایی و فاصله گرفتن نیاز دارند. این دور شدن کوتاه مدت به معنای از بین رفتن احساس و وابستگی نیست. بلکه حتی باعث می شود تا با اشتیاق بیشتری دوباره در کنار هم باشید. بنابراین، بهتر است در طول سال گاهی برای سفرهای کوتاه و مجردی برنامه ریزی کنید. البته باید این درک را داشته باشید که هرکدام حق تنها سفر کردن را دارید و پس از سفر همه خوشی طرف مقابل را از بین نبرید.

همراه با فرزندان

زن ها به طور ذاتی در کنار فرزندان خود شاد و خوشحال هستند و از اینکه به کودکانشان عشق بدهند، لذت می برند. محبت کردن برای آنها نوعی تفریح و شادی است. اما مردها نیز باید به خود بیاموزند با فرزندان خود نیز می توانند شادی را تجربه کنند. به طورر مثال، پدرها می توانند یک برنامه شام دونفره با دختر خود ترتیب بدهند و به این روش بیشتر به فرزند خود نزدیک شوند. این کارهای به ظاهر کوچک، کمک می کنند تا بار تربیت فرزندان فقط روی دوش یک طرف (زن یا مرد) نباشد و شادی موجود در خانه در نتیجه استرس اعضا از بین نرود.

با تجربه های جدید

روند ثابت زندگی  چیز بدی نیست و اتفاقا بسیاری از زوج ها دوست دارند زندگیشان در یک روال عادی بیفتد و بدون مانع همین طور به جلو پیش بروند. اما ساکن بودن در یک شرایط واحد موجب می شود تا طرفین احساس روزمرگی پیدا کنند و این حس منفی، شادی ازدواج را از بین می برد. کارشناسان دانشگاه برکلی اعتقاد دارند، برای زنده نگه داشتن شادی در زندگی و ازدواج، زوجین باید برای انجام کارهای تازه و هیجانات مثبت برنامه ریزی کنند. به مکان هایی بروید که قبلا نرفته اید. سفرهای هیجان انگیز بروید. یا حتی با کارهای ساده اما نو، رونقی تازه به رابطه خود ببخشید.