وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهی برای جا کردن خود در دل دیگران

راهی برای جا کردن خود در دل دیگران

اگر دوست دارید خود را عزیز کنید و در دل دیگران جایی داشته باشید به نکات زیر توجه کنید. مطالعه‌ای به این موضوع اشاره کرده است که از طریق عذرخواهی کردن حتی برای کارهایی که انجام نداده‌اید می‌توان بیشتر از قبل در دل دیگران جا باز کرد و سبب شد که دیگرام بیشتر به شما اطمینان کنند.

 

محققان در دانشگاه هاروارد طی آزمایشی با جامعه آماری نسبتا بالا این رویکرد را به نوعی نشان دادندبه عنوان مثال، آن‌ها در یک روز بارانی از افراد مختلفی درخواست کردند که برای چند لحظه گوشی همراهشان را قرض دهند تا بتوانند با آن تماس بگیرند.

 

راهی برای جا کردن خود در دل دیگران

 

در نصف تحقیق این تقاضا با جمله «ببخشید که باران می‌بارد» و یا «از آمدن باران متاسف هستم و عذر می‌خواهم» شروع شد.نتایج این تحقیق نشان داد که در مواقعی که افراد درخواست‌کننده از این گونه جملات استفاده کردند بیشتر افراد به آن‌ها اطمینان می‌کردند و گوشی خود را به آن‌ها قرض می‌دادند.در مواردی که این قبیل جملات گفته نمی‌شود

 

تنها 9 درصد از افراد اطمینان کردند و گوشی همراه خود را قرض دادند. نتایج این تحقیق و مطالعاتی از این دست نشان می‌دهد که عذرخواهی کردن و متاسف بودن برای انجام کارهایی که شما انجام نداده‌اید و یا از کنترل شما خارج است حس خوبی را به سایر افراد منتقل می‌کند و سبب می‌شود آن‌ها به شما اطمینان کنند و در بیشتر موارد درخواست شما را انجام دهند.

 

راهی برای جا کردن خود در دل دیگران