وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهی برای جلوگیری از حمله ی قلبی

راهی برای جلوگیری از حمله ی قلبی

حمله ی قلبی از جمله مشکلاتی است که برای اکثریت افراد پیش می آید.فشارخون به فشار بالای خون شدید می‌گویند. این مشکل خطر سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی را زیاد می‌کند. اولین گام موثر در مدیریت فشارخون کنترل منظم آن است.

 

درمان‌های لازم برای فشارخون بالا شامل رژیم غذایی کم نمک،مدیریت وزن، ورزش منظم و کنترل استرس می‌باشد.بیماری‌های قلبی ممکن است در زمان تولد وجود داشته و یا بعدها در زندگی با سابقه‌ی ارثی ایجاد شود. این مشکلات می‌توانند نتیجه‌ی وراثت، چاقی، دیابت و یا کلسترول بالا باشند.

 

بیماری‌های قلبی می‌توانند شامل بیماری‌های عروق کرونر، بیماری رگ‌های خونی حامی قلب، مشکلات دریچه‌ی قلب، بیماری‌های ماهیچه‌ی قلب، بزرگ شدن قلب و یا ضربان قلب نامنظم باشند. راه‌های موثر بسیاری برای مدیریت بیماری‌های قلبی وجود دارد که بستگی به علت بیماری دارند.

 

راهی برای جلوگیری از حمله ی قلبی

 

در مورد مسئله‌ی وراثت بهترین راه داشتن چک آپ های منظم نزد پزشک است.دیابت اختلالی در سوخت و ساز قند خون است. این بیماری ممکن است در زمان تولد بوده و یا بعدها ایجاد شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ باید مرتباً سطح قند خون خود را چک کرده و اغلب انسولین تزریق کنند.

 

بیماران دیابت نوع۲ نیاز به کنترل رژیم غذایی، کنترل وزن و گاهی مدیتیشن بری حفظ سطح قند نرمال خون دارند.کلسترول بالا باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. این مشکل اغلب نتیجه‌ی یک رژیم غذایی با چربی‌های ناسالم زیاد است. پایین آمدن کلسترول نیاز به یک رژیم غذایی با چربی متعادل، ورزش و گاهی مدیتیشن دارد.

 

چاقی فاکتور خطرناکی برای سکته است. این مشکل می‌تواند باعث کلسترول بالا و بیماری‌های عروقی شود. اغلب چاقی با ورزش و رژیم غذایی مدیریت می‌شود. گاهی مکمل‌های کاهش وزن یا جراحی برای کاهش وزن برای افرادی پیشنهاد می‌شود که نمی‌توانند با تغذیه و ورزش از وزن خود بکاهند.

 

راهی برای جلوگیری از حمله ی قلبی

 

ژنتیک نیز نقش موثری در چاقی دارد و برخی افراد استعداد بیشتری داشته و کاهش وزن برایشان سخت تر است.سیگار عامل بیماری‌های قلبی و عروقی و فشارخون بالاست. ترک سیگار ممکن است سخت باشد. راه‌های مختلف مانند مشاوره، گروه‌های ترک سیگار،

 

الگوهای مصرف نیکوتین، کنترل رفتار و برنامه‌های ترک سیگار می‌توانند به شما کمک کنند. بسیاری از اثرات مضر سیگار پس از مدتی از ترک آن رفع می‌شوند.استرس می‌تواند با افزایش خطر فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی باعث بالا رفتن خطر سکته شود.

 

مدیریت حالات روحی، استرس و نگرانی شامل تلاشی سخت برای کنترل بر واکنش‌های رفتاری و احساسی است. برای کنترل بهینه‌ی استرس نیاز به تلاشی درازمدت است. درباره‌ی روش‌های کنترل استرس و بالا بردن میزان آرامش بیشتر تحقیق کنید.