وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهی برای خوشمزه شدن عدسی

راهی برای خوشمزه شدن عدسی

به گزارش ایران ناز برای شما راهی برای خوشمزه شدن عدسی در بخش آشپزی قرار داده ایم. عدس یک منبع غنی برای تامین آهن بدن و پیشگیری از کم خونی است. دستور پخت و راز های خوشمزه شدن عدسی را در این مطلب ببینید.

 

راهی برای خوشمزه شدن عدسی

 

مواد لازم:

 

    عدس 2 لیوان
    روغن 2 ق غ
    پیاز (متوسط/برای پیاز داغ) پیاز 1عدد
    نمک و فلفل به مقدار لازم
    رب گوجه فرنگی 2 الی 3 ق غ

 

راهی برای خوشمزه شدن عدسی

 

طرز تهیه:

 

عدس را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و آب آنرا عوض کنید. با اینکار شاید مقداری از املاح بیرون ریخته شود ولی دیگر دل درد نخواهید گرفت و رنگ آنهم پس از پخت تیره نمیشود.عدس ها را با روغن و آب (یا آب مرغ یا گوشت اگر از قبل آماده دارید) بپزید. پس از پخت کامل عدس ها پیاز داغ و رب گوجه و نمک و فلفل ( و کمی در صورت تمایل ادویه گرام ماسالا یا هر نوع ادویه که می پسندید) اضافه کنید. قوام عدسی را خیلی شل و خیلی سفت نکنید. آنرا با لیمو ترش یا کمی سرکه و روغن زیتون آنرا سرو کنید.

 

(اگر مقدار بسیار کمی پودر گلپر هم روی بریزید خوشمزه و سهل الهضم میشود.)از قدیم عدسی برای صبحانه و میان وعده‌ها استفاده می‌شده آن هم به این دلیل که غذایی بسیار مغذی است. البته بهترین عدس در ناحیه کاشان و دیزین کشت می‌شده. برای پخت عدسی نیز نکته‌هایی وجود دارد که ما به ۸ مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم که عبارتند از:

 

عدس بسته‌بندی بخرید. توجه کنید که بسته‌بندی آن چروک و سوراخ‌سوراخ نباشد. در ضمن، وقتی در کاسه‌ای از آب آن را خیس می‌کنید، عدس‌ها ته ظرف باقی بمانند و به سطح آب نیایند. به علاوه از خریدن عدس‌های فله‌ای نیز خودداری کنید زیرا امکان دیرپز بودن آن‌ها وجود دارد. برای آنکه نفاخی عدس گرفته شود آن را به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس کنید.

 

راهی برای خوشمزه شدن عدسی

 

البته دقت کنید که این زمان بیشتر نشود زیرا در این صورت عدس بر اثر حرارت دیدن، له و پوستش جدا می‌شود.برای آنکه عدس‌ها سریع‌تر پخته شوند ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید و بعد از طلایی شدن، عدس‌ها را نیز اضافه کنید و بعد از این مرحله به عدس، آب اضافه کنید. با این کار عدس‌ها سریع‌تر می‌پزند.

 

اگر آب عدسیتان تمام شد، بهتر است به آن آب جوش اضافه کنید و در آن کمی عصاره مرغ یا سبزیجات نیز بریزید و اگر عدسی شور شد از سیب‌زمینی استفاده کنید.ادویه و چاشنی‌های این غذا را در مراحل پایانی به آن اضافه کنید زیرا هم باعث دیرپز شدن عدس می‌شوند و هم عطر و بوی ادویه‌ها از بین خواهند رفت.

 

به عنوان ادویه به این غذا زیره بزنید و اگر تمایل دارید در آن گلپر بریزید، چاشنی عدسیتان بهتر است سرکه باشد اما در صورت نزدن گلپر، چاشنی مناسب این غذا آب‌لیموی تازه است. اگر آب عدسیتان تمام شد، بهتر است به آن آب جوش اضافه کنید و در آن کمی عصاره مرغ یا سبزیجات نیز بریزید و اگر عدسی شور شد از سیب‌زمینی استفاده کنید.

 

برای خوشمزه‌تر شدن عدسی به آن سیب‌زمینی نگینی شده اضافه کنید و هرگز از گوشت استفاده نکنید زیرا عدسی، غذایی است که گوشت ندارد.عدسی غلظت مشخصی دارد، بهتر است نه خیلی رقیق باشد و نه مانند حلیم غلیظ بلکه مانند آشی نسبتاً غلیظ باید پخته و سرو شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره