وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه های جالب برای درمان آکنه

راه های جالب برای درمان آکنه
درمان آكنه یك فرآیند مداوم و طولانی است. تمام درمان‏های آكنه برپیشگیری از بروز ضایعات جدید متكی هستند. ضایعات موجود باید خودشان بهبود یابند و این بهبودی، زمان می‏طلبد. تا یك ماه پس از شروع درمان مناسب و موثر، بیشتر از 10 درصد بهبودی در ضایعات، مورد انتظار نمی‏باشد و كنترل كامل ضایعات تا شش ماه می‏تواند طول بكشد. اگر جوش‏ها پس از 6 تا 8 هفته بهتر نشدند، شاید لازم باشد روش درمان شما تغییر كند.

روش درمانی كه توسط متخصص پوست و مو پیشنهاد می‏شود، بسته به نوع آكنه تفاوت خواهد داشت. بندرت، مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و یا داروهای خوراكی، ضایعات شبیه آكنه ایجاد می‏كنند بد است.همچنین آكنه می‏تواند بدلیل اختلالات هورمونی در بدن نیز بوجود آید. آگاه كردن پزشك از نوع موادی كه به پوستتان می‏مالید و یا نوع داروهایی كه مصرف می‏كنید می‏تواند در انتخاب روش صحیح درمان آكنه بسیار حائز اهمیت باشد. تغییرات عادت ماهیانه در زنان نیز در آكنه موثرند و باید پزشك را از آنها آگاه كرد.

بسیاری از كرم‏ها و لوسیون‏های ضدآكنه غیرنسخه‏ای موجود در بازار به درمان موارد خفیف آكنه كمك می‏كنند. با این وجود بعضی از این فرآورده‏ها در صورت مصرف مداوم موجب خشكی پوست می‏شوند. اگر از این گونه محصولات استفاده می‏كنید، به دقت دستورالعمل آن را مطالعه و براساس آن عمل كنید.

ممكن است متخصص پوست برایتان كرم‏های موضعی و لوسیون‏هایی از قبیل «اسید ویتامین‏آ» و «بنزوئیل پراكسید» را تجویز كند تا منافذ بسته شده را باز كنند و تعداد باكتری‏های روی پوست را كاهش دهند. این داروها ممكن است موجب خشكی و پوسته پوسته شدن پوستتان شوند. متخصص پوست روش صحیح كاربردی این فرآورده‏ها و نیز چگونگی مقابله با عوارض جانبی آنها را به شما توضیح خواهد داد.

همچنین آنتی‏بیوتیك‏هایی هم موجود هستند كه به صورت موضعی بر روی پوست بكار برده می‏شوند. از این داروها برای درمان مواردی از آكنه كه چندان حاد نیستند استفاده می‏شود. زمانی كه آكنه كه چندان حاد نیستند استفاده می‏شود. زمانی كه آكنه به صورت توده‏های قرمز و ملتهب خود را نشان می‏دهد، ممكن است متخصصین پوست با تزریق مستقیم بعضی داروها در داخل ضایعه، به بهبود آن كمك كنند. پزشك شما ممكن است تصمیم به تخلیه جوش‏ها و یا دانه‏های سرسیاه و سرسفید بگیرد، ولی هیچوقت خودتان اقدام به فشردن كندن یا تخلیه محتویان جوش نكنید. زیرا ممكن است به تشدید تورم و التهاب و به جای گذاشتن جوشگاه منجر شود.

آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی از قبیل داكسی سیكلین، تتراسیكلین یا اریترومایسین اغلب در موارد متوسط یا شدید آكنه و به خصوص وقتی تعداد زیادی جوش بر روی پشت و قفسه سینه وجود دارد، تجویز می‏شوند.این آنتی‏بیوتیك‏ها تعداد باكتری‏های موجود در فولیكول را كاهش داده و ممكن است مستقیماً موجب كاهش قرمزی جوش نیز بشوند. بر اساس گزارش مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذامدر زمان مصرف آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی، بعضی زنان ممكن است دچار عفونت‏های قارچی دستگاه تناسلی شوند. در این صورت ضمن قطع مصرف آنتی‏بیوتیك، باید به پزشك خود مراجعه كنند تا عفونت قارچی را درمان كند.

توجه داشته باشید كه آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی برای درمان آكنه باید مدت طولانی مصرف شوند. مصرف طولانی این داروها اگر با تجویز و تحت نظر متخصص پوست باشد، عوارض جانبی مهمی نخواهد داشت و ترس بیجا از عوارض این داروها باعث اختلال در روند درمان خواهد شد.

زنانی كه قرص ضدبارداری خوراكی مصرف می‏كنند ممكن است متوجه بهبودی چشمگیر در آكنه خود بشوند. حتی گاهی قرص‏های ضدبارداری خوراكی به طور اختصاصی برای درمان آكنه بكار برده می‏شوند.یك نكته مهم كه باید در نظر گرفته شود این است كه آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی ممكن است موجب كاهش تأثیر و كارآیی قرص‏های جلوگیری از بارداری بشوند. این عارضه اگرچه شایع نیست ولی احتمال آن وجود دارد و به خصوص اگر تغییر در عادت ماهیانه ایجاد شود، حتماً باید به پزشك مراجعه كرد.

مانند سایر داروها، در صورت حاملگی یا شیردهی حتماً در مورد مصرف و عدم مصرف آنتی‏بیوتیك‏ها با پزشك خود مشورت كنید. در موارد آكنه شدید ممكن است داروهای دیگری هم به صورت خوراكی تجویز شوند. یكی از آنها هورمون‏های جنس مونث و یا داروهایی هستند كه سبب كاهش اثرات هورمون‏های مردانه می‏شوند.یك داروی خوراكی دیگر كه برای آكنه بسیار مقاوم تجویز می‏شود، ایزوترتینوئین (با نام تجاری آكوتان) است. بیمارانی كه این دارو را مصرف می‏كنند باید كاملاً به عوارض جانبی آن آگاه باشند.

معاینات پزشكی و بررسی‏های آزمایشگاهی مكرر برای پیگیری سیر درمان و جلوگیری از عوارض ناخواسته در حین مصرف این دارو ضروری است. جلوگیری از حاملگی الزامی است زیرا مصرف این دارو در زمان بارداری آثار غیرقابل جبرانی بر روی جنین خواهد داشت.نكته مهم در مورد این دارو، كامل كردن دوره درمان است زیرا در غیر این صورت احتمال عود آكنه به دنبال قطع دارو زیاد می‏باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره