وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه های مهم برای جلوگیری از انعقاد خون

راه های مهم برای جلوگیری از انعقاد خون

راه های مهم برای جلوگیری از انعقاد خون

 

انعقاد خون حالت بالونی می باشد که در رگ ها خونی ایجاد می شود و میتواند در مغز،قلب یا شکم شما ظاهر شود ، اختلالی که بعد از رشد بیش از حد می تواند باعث خونریزی داخلی شود. برای جلوگیری از آن توصیه می شود مطالب ذیل را بخوانید و ما به شما مطالبی را ارائه خواهیم داد که می تواند بسیار موثر باشد.انعقاد خون چرا و چگونه ایجاد می شود؟برای جواب دادن به این سوال می توان گفت که عوامل متعددی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند. با وب سایت ایران ناز همراه باشید رایج ترین علایم انعقاد خون عبارتند از:

فشارخون بالا
کلسترول بالا
مشکلات بارداری

 

مهم این است که به خاطر داشته باشید که انعقاد خون می تواند در پی برخی مسائل ایجاد شود.بنابراین، هرچیزی که بتواند در خون و رگ های خونی تاثیر بگذارد می تواند باعث ایجاد انعقاد خون شود. هنگامی که به این مشکل مبتلا می شوید ، درمان آن کمی سخت می باشد و این منطقی خواهد بود که قبل از بروز آن ، از آن جلوگیری کنید تا رشد و پیشرفت نکند.

 

نکات مهم برای جلوگیری از انعقاد خون

 

1-رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات داشته باشید
شما باید روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید چرا که بسیار مغذی هستند و می تواند برای سلامت قلب شما بسیار تاثیر گذار باشد.خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدن ها بسیار مهم می باشد و در کاهش التهاب در دیواره شریانی بسیار کمک خواهد کرد و با مصرف این مواد غذایی ، به طور مستقیم از از انعقاد خون جلوگیری می کنید

 

به عنوان توصیه کلی می توان گفت که روزانه دو میوه و یا بیشتر بخورید.میوه هایی مانند تمشک ، توت فرنگی،بلوبری،انگور و این چنین میوه ها برای کاهش انعقاد خون و یا از بین بردن آن بسیار موثر هستند. و از خوردن میوه های خشک ، خودداری کنید که میتوانند برای بدن بسیار آسیب رسان باشند.

 

2-از نوشیدنی های الکلی و دخانیات استفاده نکنید
برای جلوگیری از به وجود آمدن انعقاد خون لازم است که بدانید داشتن بدن سموم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و در کل می توانند سلامتی شمارا به خطر بیندازند.هر دو موارد بالا از عادت های بد محسوب می شوند که می توانند شما را به بیماری های مزمن مبتلا سازند.و همچنین دود سیگار نیز مضر می باشد و می تواند باعث ایجاد انعقاد خون شوند. و الکل نیز می تواند باعث ضعف دیواره رگ های خونی شما شود.

 

3-اجتناب از استفاده مداوم از داروها
استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی ، می تواند باعث ایجاد التهاب شود و توصیه می شود از داروها بطور سرخود استفاده نکنید و در صورتی شما می توانید از داروها استفاده کنید که پزشکتان آنرا تجویز کرده باشد و باید آنها را با توجه به دستورالعمل پزشکتان ، در ساعت معینش استفاده نمایید.اگر مشکل انعقاد خون در شما ، ارثی باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید و به این ترتیب داروهایی را برای پیش گیری از آن برای شما تجویز می کند.

 

4-ورزش را فراموش نکنید
ورزش روزانه به شما کمک خواهد کرد که سلامت قلبی و عروقی داشته باشید و در داشتن وزن ایده آل و ذهن سالم به شما کمک خواهد کرد.برای کار کردن در محل کارتان ، تا جاییکه بدنتان توان کار را دارد ، کار کنید و بیشتر از آن می تواند بسیار مضر باشد.ایران ناز  اگر شما یک فرد بسیار پرمشغله ایی هستید ، می توانید از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کنید تا بدن سالمی داشته باشید.

 

حداقل زمان برای تمرین روزانه بطور میانگین ، حدود 30دقیقه می باشد و در صورت لزوم با کوچکترین تمرین شروع کنید و اگر شما برای انجام هر گونه ورزش و تمرینی وقت ندارید ، می توانید روزانه 3 بار به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنید و با گذشت زمان می توانید به مقدار زمان تمرین و ورزش کردن بیفزایید.

 

5-برای چکاپ دوره ایی به پزشک خود مراجعه کنید
برای میان سالان چک کردن میزان قندخون ، فشارخون ، کلسترول و وزن یکی از واجبات می باشد.اگر شما از کلسترول بالا رنج می کشید و انعقاد خون درونتان رخ داده است باید از خوردن برخی غذاها جلوگیری کنید و حتی شده باید برخی از آنها را ترک کنید و دیگر مصرف نکنید مانند غذاهای سرخ شده ، کنسرو ها ، فست فودها و غذاهای چرب که بسیار مضر می باشند و در صورت لزوم به پزشک خود مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که اگر از این بیماری رنج می برید و از آن جلوگیری نکنید

 

در بدن شما گسترش پیدا خواهد کرد و باعث آسیب های جدی در شما خواهد شد.اگر از سلامت جسمانی خود مطمئن هستید ، باید حداقل دوبار در سال به پزشک خود مراجعه کنید و این کار باعث می شود که سلامت خود را بطور منظم چک کنید.

 

6-کاهش استرس
موقعیت های روزانه اعم از استرس و مشکلات می توانند در افزایش استرس بسیار موثر باشند و مهم است که آنها را کنترل کنید تا دچار انعقاد خون نشوید.مشکلاتی مانند مسائل عاطفی ، ارتباطی مالی و از این نوع مسائل در استرس و افزایش آن دخیل هستند و می توانند فرد را دچار مشکلاتی کنند . بنابراین سعی کنید که با آرامش و منطق کارهایتان را انجام دهید و فورا سر هر موضوعی عصبی نشوید.

 

7-در مورد این مشکل سابقه خانوادگی چندان موثر نیست
انعقاد خون به مرور زمان می تواند دچار مسائل زیادی شود و مهمترین بخش این است که شما به آن اهمیت بدهید و به سادگی از کنار آن نگذرید.اگر این مشکل ارثی می باشد با پزشک خود مشورت کنید و جهت درمان آن برخی داروهارا برای شما تجویز خواهد کرد که برای جلوگیری از این بیماری بسیار موثر می باشد.

 

راه های مهم برای جلوگیری از انعقاد خون