وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه کار درست آموزش مسائل جنسی به کودکان

راه کار درست آموزش مسائل جنسی به کودکان

راه کار درست آموزش مسائل جنسی به کودکان

 

آموزش مسایل جنسی مثل آموزش مسایل پزشکی دیگر است، همانطور که به بچه ها یاد می دهیم دستهایشان را قبل از غذا بشویند و یا واکسن به آنها میزنیم ، آموزش مسائل جنسی هم به همین سادگی می باشد و کار سختی نیست.این مسئله ای جدی میباشد به آن توجه کنید

 

منتهی مسئله این است که ما بر حسب فرهنگ حاکم بر جامعه بعضی از مواقع این واقعیت را که دانستن بعضی از اطلاعات مفید است انکار می کنیم.

 

مثلا یکی از اولین سوالاتی که دخترها در سنین پایین می پرسند در مورد چگونگی زایمان است. مادران می توانند به یک زبان بسیار ساده این موضوع را برای آنها توضیح دهند.

 

با تفکیک سنی میشود گفت که سوالات بچه ها در مورد مسایل جنسی از پنج سال به بالا شروع میشود و والدین باید در این سن واقعیتها را به زبان خیلی ساده برای بچه ها توضیح دهند و اگر جواب دادن به سوال را جایز ندانستند اصلاً جواب ندهند. بد ترین نوع جواب ، جواب غیر واقعی دادن به سوال کودکان است .

 

مادر و دختر

قبل از سن بلوغ ، پدر و مادرها باید در مورد بلوغ و تغییرات فیزیکی که در بچه ها ایجاد میشود، با کودکان صحبت نموده و آنها را آماده این تغییرات بنمایند. بسیار زیباست که با مشاهده اولین نشانه های بلوغ برای آنها جشن کوچکی گرفته شود.

 

زمانی که والدین بچه ها را ازنظر ذهنی آماده کرده باشند و اطلاعات کافی را به آنها داده باشند، دیگر بچه ها با مشاهده علائم بلوغ دچار ترس و وحشت نمی شوند.

 

در سنین بالاتر، اطلاعات مورد نیاز درباره ازدواج را میشود با خواندن کتاب یا با مراجعه به مشاور کسب کرد ولی در صورتی که هیچکدام از این روشها ممکن نباشد ، پدر و مادرها باید دانش و تجربه خودشان را در اختیار بچه قرار دهند.

 

در بعضی از خانواده ها اگر فرزندان با سایر افراد فامیل (مثل عمو، عمه، خاله یا دایی) احساس نزدیکی بیشتری می نمایند، آنها می توانند این نقش را در آموزش بچه ها به عهده بگیرند.

 

یک نکته مهم دیگر در آموزش کودکان در سنین پایین مربوط میشود به علاقه شدید دختر بچه ها به پدرهایشان و پسر بچه ها به مادرانشان. گاهی این علاقه به حدی زیاد است که به عنوان مثال پسر بچه ها آرزو می کنند که پدرهایشان نباشند تا آنها بتوانند با مادرهایشان تنها باشند.

 

در این سنین خیلی مهم است که پدرها بیشتر پسرهایشان را به طرف خود جلب کرده تا پسرها رفتار مردانه را یاد بگیرند. مادرهانیز باید چنین رفتاری را در قبال دخترانشان داشته باشند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره