وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رفتارهای سمی بعد از دعوای بین زن و شوهر

رفتارهای سمی بعد از دعوای بین زن و شوهر

رفتارهای سمی بعد از دعوای بین زن و شوهر

 

دعوا بین هر زن و شوهر امری عادی و طبیعی میباشد بعد از دعوای زن وشوهری انجام کارهای اشتباهی از طرف آنها سبب تثبیت و طولانی تر شدن ناراحتی بین زوجین می شود . شاید متوجه آن نشوید چیزهایی که بعد از دعوا به زبان می آورید، به شدت می توانند روی همسر شما تاثیر گذار باشند به طوری که هیچ وقت آنها را فراموش نکند.

 

1 . سرد برخورد نکنید

بزرگترین اشتباهاتی که افراد بعد از دعوا مرتکب می شوند این است که همسر خود را نا دیده می گیرند و با او صحبت نمی کنند . این کار سبب می شود که او فکر کند

 

این صحبت نکردن یک تنبیه است و در دفعات بعدی احساس خود را با شما در میان نگذارد. پس هیچگاه بعد از دعوا این کار را انجام ندهید بلکه از همسرتان کمی فرصت و زمان بطلبید تا بتوانید ناراحتیتان را رفع کنید .

 

2. حرف هایش را در مغزتان نگه ندارید

اگر در طول دعوا همسرتان چیزی به شما گفت که ناراحت شدید همان موقع به او بگویید و در دل نگه ندارید . اگر بعد از دعوا نیز از دست همسرتان ناراحتید ، به خودتان کمی فضا بدهید و خیلی زود به او نزدیک نشوید .

 

3 . اگر هنوز ناراحت است به یک «متاسفم» بسنده نکنید

وقتی هنگام دعوا با همسرتان حرف هایی به او زده اید که ناراحتش نموده اید ، به یک عذرخواهی ساده اکتفا نکنید و بهتر است علت عذر خواهی خود را توضیح دهید و به او بگویید چطور آن اشتباه را دوباره مرتکب نخواهید شد.

 

4. برای دعوا کردنتان بهانه نیاورید

اگر روز بدی داشته اید و عصبی و ناراحت هستید هنگام مراجعت به خانه همسرتان را در جریان قرار دهید و به او بگویید تا او شما را بیشتر درک کند و دریابد که امروز از همیشه آسیب پذیرتر هستید.

 

این راهکار سبب می شود که شما دعوای خود را گردن اتفاقات روزانه مانند اینکه روز کاری بدی داشته اید، سردرد داشته اید، شب خوب نخوابیده اید و … نیاندازید زیرا این کار در حق خودتان و همسرتان عادلانه نیست.

 

5 . اگر دوباره موضوع دعوا را به میان کشید، بی تفاوت نباشید

بعد از دعوا اگر همسرتان خواست موضوع را دوباره به میان بکشد ، به او بی محلی نکنید و او را نادیده نگیرید و به او بگویید که بعد از اینکه فکرهایش را کرد، هر سوال یا حرفی دارد می شنوید.

 

باید بدانید بی اعتنایی به همسر در این هنگام از فریاد کشیدن بدتر است پس اگر این کار را انجام داده اید از او معذرت خواهی کنیدو سپس به حرفهایش گوش کنید.

 

6. به نیش زدن ادامه ندهید

بعد از دعوا با همسرتان با زبان کنایه و نیش دار صحبت نکنید وهیچوقت به او توهین نکنید زیرا فراموش کردن توهین ها بسیار سخت است. پس حتما آرام باشید و با همسرتان با آرامش توضیح دهید که چرا از دستش عصبانی هستید.

 

7. روی اینکه چه چیز باعث آن دعوا شده است متمرکز نشوید

به جای اینکه دعوا را در ذهنتان مرور کنید ، راهکارهایی برای حل مشکلاتتان بیابید و بر روی آنها متمرکز شوید.

 

8. نگویید، «منظوری نداشتم »

اینکه مدام چیزهایی که گفتید یا نگفتید را مرور کنید، ببینید منظوری داشته اید یا نداشته اید، باعث می شود همه تمرکزتان روی گذشته باشد تااینکه بخواهید راه حلی برای آن وضعیت پیدا کنید. پس هیچگاه به همسرتان نگویید که منظور نداشتید زیرا گفتن این جمله فقط اوضاع را بدتر می کند .

 

9. بخاطر اینکه دعوا کرده اید خودخوری نکنید

اگر رابطه زوجی اهمیت داشته باشد هر دو آنها بر روی رابطه شان کار می کنند و به هر حال به خاطر اختلاف نظر بحث و دعواهایی نیز بروز می کند، این خیلی مثبت است .

 

رابطه هایی که به جدایی یا خیانت ختم شده اند ، زوجین در آنها کمتر به دعوا و بحث با یکدیگر می پردازند پس اگر با همسرتان دعوا و بحث دارید ، نگران نباشید ، باید بدانید این بحث ها در برخی از مواقع مثبت هستند.

 

وقتی با هم دعوا و مخالفت می کنید بدنتان خیلی بیشتر از کلماتی که بیان می کنید ، در این مشاجره شرکت می کند . ما در هنگام دعوا خیلی از حرف ها را نمی زنیم اما چشم ها یا حرکات دست و لرزش صدایمان همه چیز را فاش می کند.

 

گرد کردن چشم ها

گرد کردن چشم ها، ادا در آوردن و تغییر حرکات صورتتان موقع دعوا نشان دهنده این است که شما به حرف های همسرتان بی توجهید و فکر می کنید حق با خودتان است و او حرف اشتباهی می زند که بهایی برای حرف هایش قائل نیستید.

 

دست هایتان را دور سینه تان می بندید

این حرکت نشان می دهد که شما احساس بی دفاعی یا تهاجم می کنید و با گره کردن دست هایتان دور سینه در حالت دفاعی قرار گرفته اید و یا ترسیده اید.

 

نشانه گرفتن انگشت اشاره به سمت همسر

این کار نشان می دهد که شما او را مسبب و منشا درگیری می دانید و جریاناتی که بین شما اتفاق افتاده مسببش او می باشد.

 

رو برگرداندن از همسر

وقتی شما از همسرتان رو برگردانید یعنی اینکه دوست ندارید بحث ادامه یابد و از این وضعیت ناراحت هستید.

 

پشت به همسرتان حرف می زنید

انجام چنین کاری نشان دهنده این است که خیلی عصبانی هستید و با پشت کردن به او انزجار خود را به رفتارهایش نشان می دهید و اینگونه سعی می کنید خودتان را نشان ندهید.