وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رفتار زننده با موسیقیدان کشورمان

رفتار زننده با موسیقیدان کشورمان

رفتار زننده با موسیقیدان کشورمان

 

قدر هنرمندان را بدانیم زیرا از دست دادنشان زجری بزرگ است قرار بود که پس از ماه مبارک رمضان، حسین پرنیا آهنگساز موسیقی اصیل ایرانی به همراه گروه شناخته شده ی همایون کنسرتی را درشهر همدان برگزار کند, اما رفتار ناشایست مسئولین انجمن موسیقی استان همدان ایشان را از برگزاری این کنسرت منصرف کرد. گفتنی ست که پیشتر از این جریان, نمونه این رفتارهای نا درست را با کیهان کلهر و حسین علیزاده نیز داشته اند.

 

آهنگساز آلبوم رقصانه درباره رفتار مسئولین انجمن موسیقی همدان توضیح داد:قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان در همدان کنسرتی برگزار کنیم. بعد از گرفتن سالن و تایید شعر و انجام کارهای اداری که طاقت فرسا و دشوار بود، انجمن موسیقی از ما فیلم اجرایمان را خواست. من شنیدم که از آقای کلهر و علیزاده هم برای برگزاری کنسرت در همدان فیلم اجرا خواسته‌اند.  انجمن موسیقی که در همدان هست به صورت گزینشی برخورد می‌کند. اگر قرار باشد از گروه‌های شناخته شده هم فیلم اجرا بخواهند پس تفاوت میان کسانی که تازه‌کارند با کسانی که سال‌هاست در عرصه موسیقی فعالند، چیست.

 

سنگ اندازی مسئولین انجمن موسیقی همدان
اگر چهره‌های شناخته شده موسیقی ایران برای انجمن‌های موسیقی شناخته شده نیستند، پس این انجمن‌ها فاقد اعتباراند. انجمنی که بزرگان موسیقی ایران را نمی‌شناسد به چه دردی می‌خورد. انجمن موسیقی که در همدان هست به صورت گزینشی برخورد می‌کند. اگر قرار باشد از گروه‌های شناخته شده هم فیلم اجرا بخواهند پس تفاوت میان کسانی که تازه‌کارند با کسانی که سال‌هاست در عرصه موسیقی فعالند، چیست.

 

البته ما به درخواست انجمن موسیقی همدان عمل کردیم و برایشان فیلم اجرایمان را فرستادیم که در کمال تعجب متوجه شدم که ایراد گرفته‌اند، فیلم‌هایتان نباید تِرک تِرک باشد و باید کل فیلم یک فایل باشد.این سنگ‌اندازی‌ها آنقدر زیاد بود که من هم قید برگزاری کنسرت در همدان را زدم. می‌خواهم بپرسم که اصلا انجمن موسیقی صلاحیت بررسی کار من را دارد؟

 

دیگر باید فاتحه موسیقی را در کشور خواند!
من در انجمن موسیقی استان البرز هستم. وقتی هنرمندانی مانند علی‌اکبر شکارچی و علی‌اکبر مرادی می‌خواهند در استان اجرا داشته باشند، ما هرگز از آنها فیلم اجرا نمی‌خواهیم و همکاریِ تمام و کمالی با این بزرگان داریم. در حال حاضر انجمن موسیقی همدان با ارگان‌های دیگری که موجب لغو کنسرت‌ها می‌شدند چه فرقی دارد.

 

متاسفانه در همدان یا شهرستان‌های دیگر، مخالفت و سنگ اندازی برای برگزاری کنسرت‌ها به صورت علنی نیست و آنها با سنگ اندازی و ایجاد ممیزی‌ها عرصه را بر هنرمندان تنگ کرده‌اند. انجمن‌های موسیقی در سراسر کشور موظفند کار را برای گروه‌های موسیقی راحت کنند. اگر قرار باشد انجمن موسیقی خودش برای هنرمندان مانع تراشی کند که دیگر فاتحه‌ی موسیقی در کشور را باید خواند. ما به اندازه کافی مانع در موسیقی این کشور داریم.

 

آیا هنرمندان فقط برای اجرای برنامه های انتخاباتی نیاز به مجوز ندارند؟
من از این دولت حمایت کردم و این انتظار را دارم که کاری کند که ما بتوانیم برنامه‌هایمان را به صورت  عادی انجام دهیم. مگر هنرمندان ما فقط در دوران انتخابات و برای اجرا در برنامه‌های انتخاباتی نیاز به مجوز ندارند؟ من از دولت کنونی حمایت کرده‌ام اما از این اوضاع انتقاد دارم.

 

دولت و انجمن باید از ما حمایت کنند. انجمن موسیقی در شهرهایی مانند همدان باید از ما استقبال کند که در این شهرها برنامه اجرا می‌کنیم. من به نشانه اعتراض کنسرتم در همدان را لغو کردم، پیش از این که آنها رسما بگویند اجازه برگزاری کنسرت در همدان را ندارید. هم‌اکنون سبک جدیدی برای لغو کنسرت‌ها در بدنه‌ی ارشاد و انجمن‌های موسیقی ایجاد شده است.

 

آنها برای برگزاری کنسرت‌ها مجوزی صادر نمی‌کنند و برای هر پیشنهاد برگزاری کنسرت، آنقدر سنگ‌اندازی می‌کنند که خود هنرمند قید برگزاری کنسرت را بزند. انجمن‌های موسیقی موظفند که مدافع حقوق هنرمندان باشند. ما برای لغو نیامده‌ایم ما برای وصل آمده‌ایم.

 

رفتار زننده با موسیقیدان کشورمان