وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

 

به گزارش ایران ناز چند روزیست که شاخص بورس منفی و قرمز شده است اما پیش بینی ها نشان میدهد خبرهای خوبی در راه است . تکذیب خبر افزایش نرخ سود بانکی و برخی عوامل دیگر سبب رشد دوباره بورس شد .بورس بعد از ۵ روز منفی و سخت، معاملات سومین روز کاری را با افزایش ۲۱۳۰ واحدی به پایان رساند و انتظار می‌رود طی روزهای آیند با وضعیت بهتری روبه‌رو شود.

 

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی معاملات سومین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز در بورس تهران معاملات در دو نوبت انجام شد. جلسه معاملاتی اول از ساعت  .۸: ۳۰ تا ۱۱: ۴۵ و جلسه معاملاتی دوم از ساعت ۱۲ تا ۱۵: ۱۵ بود.

 

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

 

معاملات صنایع فلزات اساسی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی و کلیه صندوق‌های قابل معامله (ETF)، اوراق بهادار با درآمد ثابت و نیز معاملات نمادهای آتی سبد سهام در زمان معاملاتی دوم انجام شد.

 

از روز گذشته به دنبال انتشار اخبار مثبت در بازار همچون اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه بازار برای حمایت از بازار، تغییر نرخ فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها از میانگین قیمت محموله‌های صادراتی منطقه به میانگین ماهانه محموله‌های صادراتی، تکذیب افزایش نرخ سود بانکی و لغو پذیره‌نویسی اوراق سلف نفتی و موکول شدن آن به زمان نامعلوم این انتظار می‌رفت که امروز و روزهای آتی شاهد بازار بهتری باشیم.

 

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

 

در معاملات امروز شاهد بازگشت قیمتی در بسیاری از نمادهای بزرگ و به دنبال آن برچیده شدن صفوف فروش در بیشتر نمادهای دیگر بودیم و در نهایت، شاخص کل با افزایش ۲۱۰۱ واحدی به کانال یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحد و شاخص هم وزن با کاهش ۲۸۳۵ واحدی به کانال ۴۸۷ هزار و ۷۲۸ واحد رسیدند.

 

نماد‌های ” شستا، فولاد، فملی ” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۶.۳ و ۶.۲۸ هزار میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات امروز متعلق به نمادهای ” خودرو، خساپا” با ۱.۱ هزار میلیارد تومان و ۹۷۸ میلیارد تومان بود.

 

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

 

در گروه بانکی نماد “وبملت” همچنان متوقف بود. “وبصادر ” که در ابتدا منفی معامله می‌شد با افزایش تقاضا در محدوده یک درصد مثبت به کار پایان داد. “وتجارت” اما با فشار فروش سنگین همراه بود و معاملات آن در منفی ۴ درصد به پایان رسید.

 

در گروه فلزات، “فملی و فولاد” که در نیمه دوم بازار معامله شدند با تقاضای سنگین روبه‌رو شدند و با صف خرید معاملات را به پایان رساندند. از آن طرف “ذوب” که در نیمه اول بازار معامله شد تا قبل از بازگشایی”فملی و فولاد” صف فروش داشت لکن با بازگشایی این نمادها صف فروش آن برچیده شد و آخرین معامله این نماد در منفی ۱.۶ درصد انجام شد.

 

روزهای طلایی بورس و پیش بینی بورس برای فردا

 

 نمادهای گروه پالایشگاهی همچون “شبندر، شتران، شبریز و شپنا” جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی حداکثر تا ۱۱ شهریور تعلیق شدند. در گروه خودرویی، نماد “خودرو” پس از چندین بار جمع شدن صف فروش و اعمال رنج‌های مثبت توسط معامله گران در نهایت با صف فروش به کار خاتمه داد. “خساپا ” اما با قیمت پایانی منفی ۲ درصد به کار پایان داد.

 

یک پیش‌بینی از بورس فردا

 

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه بازار فردا (۹۹/۵/۲۸) را بازاری مثبت پیش‌بینی کرد و گفت: سهم‌های ارزش محور به کف قیمت خود رسیده‌اند و صف خرید تشکیل دادند، پس در نتیجه احتمالا فردا بازار متعادل و مثبتی را شاهد خواهیم بود.

 

وی افزود: چون بازار سهام در پنج روز کاری اخیر حدود ۱۴ درصد افت ارزش داشته نباید انتظار داشته باشیم بازار به سرعت به سقف قبلی خود برگردد.

 

نصیرزاده گفت: بازار امروز بازار خوبی بود، صف‌های فروش جمع شدند و حجم معاملات نسبت به روزهای اخیر بیشتر شد و این باعث امیدواری است.

 

وی در پایان افزود: من نگاهم به بازار برای روزهای آینده مثبت است و به نظرم بازار سهام اصلاح اصلی خود را انجام داده است، همچنین علاوه بر کم شدن فشار روانی بازار فضای معاملاتی نیز بهتر خواهد شد و شرایطی متعادل و رو به مثبت خواهیم داشت.