وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

 

به گزارش ایران ناز رفتار خشن پلیس آمریکا باعث مرگ یک سیاه پوست شد .جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله روز دوشنبه در جریان بازداشت در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا جان خود را از دست داد.

 

همدردی مردم ایران در شهر مشهد با مردم آمریکا با روشن‌کردن شمع به یاد جورج فلوید که توسط پلیس آمریکا کشته شد را مشاهدذه میکنید !!

 

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

 

گفته میشود فلوید آمریکایی که در مشهد به یاد او شمع روشن کردند , بازیگر فیلهای مستهجن و پورن استار بوده است !

 

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

 

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که درباره مرگ مردی سیاهپوست که در بازداشت پلیس مینه‌سوتا جان داده است تحقیق می‌کند. همزمان پلیس مینه‌سوتا اعلام کرده که چهار پلیس دخیل در این ماجرا اخراج شده‌اند. انتشار فیلمی از پلیس که زانویش را بر گردن این مرد گذاشته، احساسات بسیاری را در آمریکا برانگیخته است.

 

این چهار افسر از اداره پلیس اخراج شده‌اند و دِرِک چائووین، افسر پلیسی که زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشته بود، روز جمعه رسما به «قتل درجه سه» متهم شده است. گزارش ها حاکی است که دِرِک چائووین با قرار وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری روانه زندان شده است.

 

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

 

در این فیلم، مرد سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفید پوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

 

پلیسی که در فیلم دیده می‌شود از ماموران اداره پلیس مینیا‌پولیس، بزرگترین شهر ایالت مینه‌سوتا است. اداره پلیس مینه‌سوتا می‌گوید که ماموران در پاسخ به اعلان وقوع جرم به محل بازداشت این مرد رفته بودند؛ مردی که به گمان آنها مشخصات او با یک فرد مظنون به جعل همخوانی داشته است.

 

پلیس مینه‌سوتا تایید کرده مردی که در فیلم است روز دوشنبه در بازداشت پلیس جان داده است. به گفته اداره پلیس دلیل مرگ او «یک حادثه پزشکی» در «هنگام برخورد با پلیس» بوده است.

 

شیوه مرگ این مرد، بسیار شبیه به مرگ «اریک گارنر» در سال ۲۰۱۴ در نیویورک است.

 

آقای گارنر هم سیاه‌پوست بود و وقتی پلیس برای دستگیری او به گلویش فشار آورد، با آخرین نفس‌هایش تکرار می‌کرد: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

 

سرنوشت غم‌انگیز آقای گارنر و جمله تاثربرانگیزش باعث شد که بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا مثل شعار از این جمله استفاده کنند و سعی کنند توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

 

مقام‌های محلی چه می‌گویند؟

 

چهار افسری که در واقعه بازداشت و مرگ این مرد سیاه‌پوست دست داشتند، پیشتر به مرخصی اجباری فرستاده شدند اما روز سه‌شنبه شهردار اعلام کرد که این افراد اخراج شده‌اند.

 

اداره پلیس گفته که فیلم‌ دوربین‌های متصل به لباس ماموران را در اختیار دارد و از آنها تحقیق می‌کند.

 

اداره پلیس مینیاپولیس همچنین از اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، خواسته که درباره نقض حقوق شهروندی مرد سیاه‌پوست تحقیق کنند.

 

«جیکوب فری»، شهردار مینیاپولیس، از جامعه سیاه‌پوستان ایالت عذرخواهی کرده است.

 

او گفت: «سیاه‌پوست بودن در آمریکا نباید به معنای حکم مرگ باشد.» آقای فری همچنین گفت که به مدت پنج دقیقه افسر سفید‌پوست پایش را بر گلوی آقای فلوید فشار می‌داده و به درخواست کمک او هیچ توجهی نمی‌کرده است. «وقتی که شما تقاضای کمک می‌شنوید، باید کمک کنید. این افسر در آزمون ابتدایی‌ترین احساس بشری مردود شد.»

 

تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهد که چهار افسر پلیس در بازداشت جورج فلوید مشارکت داشتند و یکی از این افسران زانوی خود را روی گردن او گذاشته بود.

 

صدای شاهدان عینی در فیلم‌هایی که از این واقعه در دسترس است شنیده می‌شود که به مامور پلیس می‌گویند بهتر است به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید.

 

دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد.

 

بعد از پنج دقیقه آقای فلوید بی رمق می‌شود. او را به بیمارستان می‌برند و در آنجا جان می‌دهد.

 

طی دو روز گذشته اعتراضاتی در مینیاپولیس و شماری از شهرهای آمریکا در اعتراض به مرگ جورج فلوید برگزار شده است. واشینگتن، پایتخت آمریکا، نیویورک، لس آنجلس، دیترویت، آتلانتا، دالاس، سن خوزه و مینیاپولیس از جمله شهرهایی بودند که روز جمعه شاهد تظاهرات اعتراضی بودند.

 

در شهر مینیاپولیس مقررات منع آمد و شد اعلام شد. اما هزاران نفر با حضور در خیابان های این شهر این مقررات را نادیده گرفتند.معترضان شامگاه پنجشنبه پاسگاه اصلی پلیس در شهر مینیاپولیس را آتش زدند و گزارش‌های متعددی از خسارت به سایر اماکن شهر و همچنین غارت برخی از فروشگاه‌ها منتشر شده است. شبکه سی ان ان می‌گوید، ساختمان بانک والز فارگو در شهر مینیاپولیس شامگاه جمعه به آتش کشیده شد.

 

تظاهرکنندگان در شهر آتلانتا شیشه های ساختمان شبکه تلویزیونی «سی ان ان» را شکستند و یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند. همچنین تظاهرکنندگان به سوی پلیس بطری آب پرتاب کردند. پلیس با استفاده از گاز اشک آور کوشید معترضان را به عقب براند.

 

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس

 

در واشینگتن معترضان در لافایت پارک در مقابل کاخ سفید نیز تجمع کردند. شماری از تظاهرکنندگان به سوی پلیس بطری پرتاب کردند. سی بی اس نیوز میگوید، تجمع مقابل کاخ سفید دست کم سه بار به خشونت کشیده شد. در مقابل پلیس با ایجاد موانع فلزی از نزدیک شدن تظاهر کنندگان به کاخ سفید جلوگیری کرد.

 

تصاویر ویدیویی از درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان در نیویورک منتشر شده است.در مرکز شهر لس آنجلس معترضان تلاش کردند تا بزرگراه را مسدود کنند.در شهر دالاس در ایالت تگزاس، شامگاه اعتراضات به درگیری با پلیس منجر شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

روشن کردن شمع در مشهد به یاد قتل فلوید سیاهپوست آمریکایی + جزئیات و عکس