وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با این روشها ضریب هوشی کودک را بالا ببرید

با این روشها ضریب هوشی کودک را بالا ببرید

با این روشها ضریب هوشی کودک را بالا ببرید

 

داشتن کودک باهوش آرزوی هر خانواده ای است . اما راههایی برای تقویت ضریب هوشی کودکان نیز وجود دارد اگر میخواهید صاحب کودکانی باهوش تر باشید این مطلب از ایران ناز را بخوانید .

 

روش های مختلفی برای تقویت بهره ی هوشی کودکان وجود دارد .آیا می توان بهره ی هوشی را افزایش داد؟ آیا می توانیم کودکانی نابغه پرورش دهیم و بر سطح هوش آنان تاثیر بگذاریم؟

 

ما نمی توانیم بر ژنتیک غلبه کنیم، اما می توانیم با ایجاد محیطی غنی، زندگی و تغذیه سالم و هوش کودکان را مدیریت کنیم.

 

از آنجائیکه تقویت حافظه کودک می تواند بر توسعه ادراکی تا موفقیت تحصیلی آینده او اثرگذار باشد،اهمیت آن را نمی توان دست کم گرفت. روش های مختلفی برای تقویت بهره ی هوشی کودکان وجود دارد که در ذیل بدان اشاره می شود :

 

تغذیه سالم : سلامت مغز از ابتدای زندگی رحمی آغاز می شود. مادران در زمان بارداری بایستی به تغذیه خود توجه کنند. مادران باردار حتما رساندن ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم به فرزندانشان را حتی پیش از به‌دنیا آمدن آنها شروع کنند. برای اطمینان از اینکه در آینده فرزند باهوش و سالمی خواهید داشت، قبل از هر چیز باید برای فرزندتان یک رژیم غذایی مناسب و کامل در نظر بگیرید.

 

با این روشها ضریب هوشی کودک را بالا ببرید

 

بعد از تولد تغذیه با شیر مادر شروع می شود، با رشد نوزاد همراه با شیر مادر بایستی غذاهای کمکی سالم و مناسب را فراهم سازید. کودکان را از همان سال های اول زندگی به خوردن غذاهای سال معادت دهید و به آنان آموزش های لازم در خصوص رعایت رژیم غذایی مناسب دهید.

 

والدین بایستی در حین رشد کودکان در رژیم غذایی آنان موارد زیر را رعایت کنند :

 

چندین وعده میوه و سبزیجات مصرف کنند.در برنامه غذایی حتما از غلات استفاده شود.

 

گوشت، ماهی و مرغ در غذاها بکار رود.به کودکان توصیه شود که دو یا سه بار در روز شیر بنوشند.

 

کودکان باید در دوزهای تجویزی مکمل های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنند. پژوهش ها نشان میدهد که کودکانی که روزانه مکمل های ویتامین و مواد معدنی مصرف کرده اند، نسبت به کودکانی که کمتر از این مواد معدنی استفاده کرده اند، بیشتر به مقاطع دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی راه یافته اند.

 

پس تغذیه سالم موجب تقویت بهره ی هوشی می شود.می توانیم با ایجاد محیطی غنی، زندگی و تغذیه سالم و هوش کودکان را مدیریت کنیم

 

مطالعه : ذهن مانند عضله بوده، شکل پذیر و تقویت پذیر است. هرشب قبل از خواب همراه با کودک مطالعه کنید. عادت خواندن و مطالعه داشتن را از همان کودکی به فرزندانتان آموزش دهید.

 

روان شناسان توصیه می کنند تا می توانید در طول روز با کودک خود صحبت کنید و برای او داستان بخوانید. آنان تاکید دارند که در طول روز با کودک خود زیاد حرف بزنید. مغز، سیستمی است که همیشه به دنبال الگوها و نمونه محور است. بنابراین با بیان کلمات و تبدیل اطلاعات داستان ها و کتاب ها به اصوات می توانید باعث تقویت بهره ی هوشی کودک خود شوید.

 

بازی کردن : تحریک، تشویق و بازی کردن موجب افزایش حس کنجکاوی در کودکان می شود.

 

با افزایش حس کنجکاوی کودکان بیشتر سوال می پرسند، نسبت به اشیا و محیط اطراف دقیق تر و ریز بینانه تر می شوند و در نهایت این پرسش و پاسخ و کنجکاوی منجر به تفکر بیشتر و در نتیجه افزایش بهره هوشی می شود. بازی های سرگرم کننده هم به تقویت حافظه کودک کمک می کند و توانایی او برای استدلال را نیز بهتر می کند. برخی بازی ها برای تقویت بهره هوشی بکار می روند، همچون بازی کلمات و تصاویر، الگوها و رنگ ها، همتایاب و بازی قطعه گمشده، پانتومیم و اشاره با انگشتان.

 

تقویت مداخلات اجتماعی : این نوع ارتباطات به کودک شما کمک می‌کند مهارت‌های اجتماعی را (که برای زندگی آینده بسیار ضروری هستند) توسعه دهد.

 

با این روشها ضریب هوشی کودک را بالا ببرید

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره