وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه دسر پارفه ناپلئون با ترفند های ساده

روش تهیه دسر پارفه ناپلئون با ترفند های ساده

روش تهیه دسر پارفه ناپلئون با ترفند های ساده

 

با سلام خدمت کدبانوهای عزیز همراه ایران ناز.امروز یه دستور پخت واستون آماده کردیم که هم راحت و آسونه هم خوشمزه و باکلاس برای پذیرایی پس با ما همراه باشید.

 

 

*موادی که برای آماده سازی و پخت پارفه ناپلئون لازم دارید عبارتند از:

-شکر   ۱/۲ پیمانه

-کره   ۱/۴ پیمانه

-نسکافه   1 قاشق غذا خوری

-زرده تخم مرغ   ۴ عدد

-پودر کاکائو   ۱/۴ پیمانه

-دارچین   به میزان لازم

-وانیل   به میزان لازم

-آب جوش   ۱/۳ پیمانه

-خامه شیرین   ۱ پیمانه

-توت فرنگی یاخامه فرم گرفته برای تزئین   به مقدار لازم

 

 

*روش تهیه و آماده سازی پارفه ناپلئون:

باید بدانید که این دسر اصلش با شکلات هستش ولی میتونیم با این دسر رو با میوه های مختلف و طعم های دیگه هم درست کنیم و با هر چی که دوست داشتین تزئین کرده و سرو کنید.

من خودم از توت فرنگی برای تزئین استفاده میکنم و کمی اسمارتیز ولی شما میتونید از خامه فرم گرفته شده و میوه های دیگه نسبت به طعمی که پارافتون داره استفاده کنید.

 

روش تهیه دسر پارفه ناپلئون با ترفند های ساده

پارفه ناپلئون

 

*برای آماده سازی و تهیه این دسر خوشمزه لازم است مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این دسر میریم سراغ کره ایی که داشتیم. برای نرم کردن کره دو راه داریم. اول اینکه از چند ساعت قبل کره رو از یخچال در بیاریم و بزاریم بیرون تا تو دمای محیط بمونه و تا خودش نرم بشه. یا از راه دوم استفاده کنید. که من خودم از راه دوم استفاده میکنم.

 

یه قابلمه بر میداریم و آب میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا جوش بیاد زمانی که آب داخل قابلمه شروع کرد جوشیدن یه ظرف میزاریم رو قابلمه آب جوش تا داغ شه و کره ای که داشتیم رو هم میریزیم داخل ظرفی که روی بخار آب جوش هستش. تا شروع کنه به نرم شدن.

 

سپس کره که نرم شد رو از روی بخار آب برمیداریم و پودر کاکائویی که داشتیم رو هم بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم به مخلوط کردن گره و پودر کاکائومون. انقدر هم میزنیم مخلوطمون رو تا کامل به خورد هم برن و یکدست بشن. سپس میزاریم کنار تا از اشون استفاده کنیم توی دسرمون. حالا در ادامه یه کاسه برمیداریمو شکری که داریم رو داخلش الک میکنیم که ناخالصی داخل شکر نباشه. در غیر این صورت دسرمون خراب میشه. پس بعد از اینکه شکر رو الک کردیم اون رو میزاریم کنار.

 

 

2-حالا تو این مرحله میریم سراغ شکری که الک کرده بودیم. یه قابلمه برمیداریم و نیمی از شکر الک شدمون رو میریزیم داخلش سپس نسکافه رو هم بهش اضافه میکنیم و با هم مخلوطشون میکنیم در آخر هم آب جوشمون رو به مخلوط شکر و نسکافه اضافه کرده و همه مواد رو با هم خوب میزنیم و سپس قابلمه رو میزاریم روی حرارت تا موادمون خوب به خورد هم بره و شکرمون حل بشه.

 

میزاریم مخلوطمون رو حرارت بمونه تا غلیظ بشه. پس حرارت رو کم کرده تا خودش کم کم غلیظ بشه و تو این زمان ما میریم سراغ بقیه موادمون.

 

حالا یه کاسه دیگه برمیداریم و مابقی شکرمون رو میریزیم داخلش سپس زرده تخم مرغمون رو به شکر اضافه میکنیم و در آخر هم کمی وانیل میریزیم داخل کاسه مخلوط شکر و زرده تخم مرغمون. سپس شروع میکنیم به زدن مخلوطمون. انقدر مخلوطمون رو میزنیم تا رنگش کرم رنگ بشه و کمی کش دار هم بشه. سپس زمانی که مخلوطمون کم رنگ و کمی گش دار شد میزاریمش کنار.

 

سپس مخلوط کره و کاکائومون رو که از قبل آماده کرده بودیم رو به مخلوط نسکافه حل شده موون اضافه میکنیم و شروع میکنیم به هم زدنشون. تا کامل همه مواد به خورد هم برن و یه مخلوط شکلاتی یکدست و یکنواخت به دست بیاریم.

 

سپس وقتی مخلوطمون یکدست شد. اون رو کم کم شروع میکنیم به اضافه کردن به مخلوط تخم مرغیمون. و بعد از هر بار اضافه کردن مخلوط شکلاتیمون به مخلوط تخم مرغی اونها رو با همزن هم میزنیم تا کامل به خورد هم برن.

 

انقدر این کار رو ادامه میدیم تا همه مخلوط شکلاتیمون رو به مخلوط تخم مرغیمون اضافه کرده باشیم و چیزی باقی نمونه. سپس مخلوطمون رو کامل مخلوط میکنیم که یه مخلوط غلیظ شکلاتی داشته باشیم و اثری از مخلوط تخم مرغیمون داخلش نبینیم.

 

 

3-حالا تو این مرحله وقتی مخلوطمون یکدست شد، خامه شیرینی که داشتیم رو بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم به مخلوط کردن. به طوری که خامه کامل به خورد مخلوط شکلاتیمون بره. سپس بعد از اینکه خامه ها به طور کامل به خورد مخلوطمون رفت.

 

لیوانهای بستنی خوری یا هر ظرفی که دوست دارین رو برمیداریم و مخلوطمون رو به طور یکسان داخل لیوانها میریزیم. سپس کمی دارچین روی آنها میریزیم.

 

سپس لیوانهامون رو به مدت ۴ ساعت میزاریم داخل فریزر تا خودشون رو بگیرن. سپس تا اونها تو یخچال هستن. توت فرنگی هامون رو تمیز شسته و میزاریم آبشون بره. سپس بعد از اینکه آب توت فرنگی ها رفت اونها رو برش زده و میزاریم کنار. سپس بعد از ۴ ساعت پارافه ها رو از فریزر در آورده و با توت فرنگی ها تزئین کرده و سرو میکنیم. نوش جان.

 

به یاد داشته باشید زمان آماده سازی این دسر  30دقیقه و تهیه آن 60 دقیقه است.مناسب برای 4 نفر است.