وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی ساق عروس در منزل

روش تهیه شیرینی ساق عروس در منزل

روش تهیه شیرینی ساق عروس در منزل

 

میخواهیم امروز با هم یه شیرینی خیلی خوشمزه رو درست کنیم که خیلی پر طرفداره. در ضمن برای درست کردن این شیرینی احتیاجی به فر هم نداریم و تو این دوران قرنطینه به راحتی میتونیم تو خونه خودمون درستش کنیم.

 

 

*برای تهیه این شیرینی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

-آرد   ۲ پیمانه

-شیر ولرم   ۱/۲ پیمانه

-زرده تخم مرغ   ۲ عدد

-روغن مایع   ۱/۴ پیمانه

-نمک   ۱/۸ قاشق چای خوری

-وانیل   ۱/۴ قاشق چای خوری

-روغن سرخ کردنی    به میزان لازم

-پودر قند   ۱ قاشق چای خوری+ ۱/۲ پیمانه

-پودر گردو   ۱/۲ پیمانه

-پودر پسته   2 قاشق غذا خوری

-گلاب   ۱/۴ پیمانه

-عسل   ۲ قاشق غذا خوری

-پودر هل   ۱ قاشق چای خوری

روش تهیه شیرینی ساق عروس در منزل

 

*خب میریم سراغ روش تهیه شیرینی ساق عروس.برای تهیه این شیرینی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

1-ابتدا برای درست کردن این شیرینی از قبل تخم مرغ هایی که داریم رو میزاریم از یخچال بیرون که با دمای محیط هم دما بشن.

 

سپس یه کاسه برمیداریم و تخم مرغهامون رو داخلش میشکنیم ولی با دقت که زرده و سفیده با هم قاطی نشه. سپس با دست یا با یه ملاقه زرده ها رو جدا میکنیم و تو یه کاسه دیگه میریزیم. حالا شروع میکنیم به همزن به مخلوط کردنشون تا کامل از اون حالت لختگی در بیان. (در اینجا میتونید از همزن دستی هم استفاده کنید).

 

 بعد از اینکه زرده هامون رو خوب زدیم نوبت اضافه کردن شیر ولرمی هستش که از قبل آماده کردیم. شیر رو هم به زرده های زده شدمون اضافه میکنیم و مجدد با همزن شروع میکنیم به مخلوط کردنشون تا قشنگ با هم مخلوط بشن و یه مایع یکدست به ما بده.

 

سپس بعد از اینکه خوب شیر و با زرده های تخم مرغ زدیم روغن مایع و وانیلمون رو هم بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم مجدد به مخلوط کردن همه مواد با هم که قشنگ همه مواد به خورد هم برن و بعد میزاریمشون کنار تا بقیه مراحل رو انجام بدیم.

 

2-حالا تو این مرحله اول یه کاسه برمیداریم و آردی که داریم رو داخلش الک میکنیم. حتما این کار رو انجام بدین چون باعث بهتر حجم گرفتن و نرم و لطیف تر شدن خمیرمون میشه.

 

بعد از اینکه آرد رو الک کردیم ۱ قاشق پودر قندی که داریم رو بهش اضافه میکنیم و با آردمون خوب مخلوطش میکنیم. سپس مخلوط آردیمون رو کم کم به مخلوط زرده تخم مرغمون اضافه میکنیم و شروع میکنیم بعد از هر بار اضافه کردن مواد خشکمون به هم زدن که قشنگ اردمون به خورد مواد بره.

 

سپس بعد از اینکه همه مخلوط آردیمون رو به موادمون اضافه کردیم خوب مخلوطمون رو ورز میدیم تا دیگه اثری از آرد داخل موادمون نباشه و یه خمیر خوب به دست بیاریم.

 

سپس روی خمیرمون رو میزاریم تو کاسه و روشو میپوشونیم و میزاریم تو همون دمای محیط یه دو ساعتی بمونه تا خوب استراحت کنه و عمل بیاد. بعد از اینکه دو ساعت گذشت. رو تخته اشپزخانه کمی آرد میپاچیم و خمیرمون رو روش میزاریم و با وردنه شروع میکنیم به پهن کردنش.

 

بعد از اینکه خوب پهن و نازک کردیم خمیرمون رو یه لایه نازک از اش برش میزنیم و بعد اون خمیرمون رو دور فلزی که مخصوص شیرینی ساق عروسه میپیچیم. اگر هم فلز مخصوص نداشتین دور یه چوب میچرخونیم. در ادامه همه خمیرمون رو به این صورت به صورت استوانه ای میپیچیم چه دور فلز یا چه دور چوب.

 

 

3-حالا تو این مرحله بقیه پودر قندی که داشتیم رو داخل یه کاسه میریزیم و پودر هلمون رو هم تو یه کاسه دیگه میریزیم. حالا شیرینی ساق عروسمون رو همونطور که دورش فلز مخصوص یا چوب هستش داخل پودر قند میکنیم و خوب میغلطونیم.

 

سپس بعد از پودر قند داخل پودر هل میچرخونیم تا خوب آغشته بشه. بعد از اینکه همه شیرینی هامون رو داخل پودر قند و پودر هل غلطوندیم میزاریمشون کنار.

 

در ادامه یه تابه برمیداریم و کمی از روغنمون رو میریزیم داخلش و میزاریم رو حرارت تا داغ شه. و بعد شیرین هامون رو داخل روغن انداخته و سرخشون میکنیم.

 

بعد از اینکه شیرینی هامون سرخ شد و از روغن در آوردیم خیلی آروم با یه فشار کوچیک چوب یا فلز مخصوص رو از شیرینی مون جدا میکنیم.

 

سپس کاسه ای که پودر قندمون داخلش بود رو میاریم و کمی از پودر گردو و همه گلابمون رو هم بهش اضافه میکنیم و خوب مخلوطشون میکنیم و بعد مخلوطمون رو تو قیف میریزیم و بوسیله قیف توی شیرینی های پای عروسمون رو پر میکنیم.

 

در ادامه بعد از پر کردن داخل شیرینی ها، سر و ته اونها رو عسل میمالیم و بعد تو یه کاسه دیگه بقیه پودر گردو و پودر پسته رو میریزیم و مخلوط میکنیم.

 

و شیرینی ها رو که سر و ته آنها رو آغشته به عسل کرده بودیم رو داخل مخلوط پودر پسته و گرد فرو میبریم که کامل آغشته بشن. دیگه شیرینی های ساق عروسمون آماده شده پس تو ظرف چینده و با چای سروش میکنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 15 نفر است.زمان آماده سازی 45 دقیقه و زمان پخت 15 دقیقه است.نوش جان…