وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شیرینی عسلی بادامی مغزدار به ساده ترین روش

روش تهیه  شیرینی عسلی بادامی مغزدار به ساده ترین روش

روش تهیه شیرینی عسلی بادامی مغزدار به ساده ترین روش

 

 

خب خب خانمای خانه دار و کدبانو امروز هدمتتون هستیم با یه دستور پخت شیرینی عسلی بادانی عالی و خوشمزه.با ما در ایران ناز همراه باشید.

 

*برای تهیه شیرینی عسلی بادامی به مواد زیر نیاز دارید:

-کره   125 گرم

-روغن مایع   نصف پیمانه 

– پودر شکر   7 قاشق غذاخوری

-سفیده تخم مرغ   1 عدد

-آرد ذرت   2 قاشق غذاخوری

-آرد برنج   2 قاشق غذاخوری

-آرد سفید   4 پیمانه

-عسل   2 قاشق غذاخوری

-بادام خرد شده   مقدار کافی

-شکلات سفید   100 گرم

 

*روش تهیه و دستور پخت شیرینی عسلی بادامی:

یکی از شیرینی های خوشمزه که به صورت یک شیرینی با دو لایه خمیر بوده و خمیری که در زیر این شیرینی قرار می گیرد به شکل کامل بوده و خمیر روی شیرینی به صورت میان تهی می باشد و بین دو لایه خمیر شیرینی را عسل می ریزند تا دو لایه خمیر به هم بچسبند و معمولا در وسط شیرینی و قسمت خالی ان از مغزهای خوراکی مانند بادام تفت داده شده و یا گردو تفت داده شده و … استفاده می شود و بسیار خوشمزه است شیرینی عسلی مغز دار است. این شیرینی بر اساس مغز خوراکی که داخل حفره شیرینی ریخته می شود نامگذاری می شود.

در این مطلب طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را که شامل کره و سفیده تخم مرغ و آرد سفید و شکلات سفید و روغن مایع و آرد ذرت و عسل و پودر شکر و آرد برنج و بادام خرد شده است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کرده و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه میل کنید و یا برای مهمانی ها آن را درست کرده و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی کنید.

 

*برای آماده کردن و پخت این شیرینی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا و برای شروع کار 125 گرم کره نرم شده در دمای اتاق و یا مارگارین نرم شده را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن 7 قاشق غذاخوری پودر شکر اضافه می کنیم و سپس 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم که هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف شکسته و زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم و سفیده تخم مرغ را همراه با نصف پیمانه روغن مایع و 2 قاشق غذاخوری آرد ذرت و 2 قاشق غذاخوری آرد برنج را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن انها را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود و قاطی شود.

 

2-سپس 4 پیمانه آرد را الک کرده و آن را کم کم به خمیر شیرینی در مرحله قبل اضافه می کنیم و خمیر را با دست ورز می دهیم تا خمیر نرمی حاصل شود که به دست نمی چسبد. حتما باید توجه شود که آرد را باید با احتیاط اضافه کرد و مقدار آن باید در حدی باشد که خمیر غیر چسبنده شود.

 

سپس خمیر تهیه شده را بین دو کاغذ روغن با کمک وردنه باز می کنیم و خمیر را با قالب به شکل دلخواه کاتر می زنیم. سپس خمیر هایی که می خواهد روی خمیر برش خورده قبلی قرار بگیرد را با دو کاتر یکی هم اندازه کاتر خمیر قبلی و دیگری با کاتر کوچکتر برای خالی کردن قسمت داخل خمیر کاتر می زنیم و بدین شکل قسمت داخلی خمیر را خالی می کنیم و خمیری تو خالی برای قسمت روی این شیرینی ایجاد می کنیم.

 

3-سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی های آماده شده را کف سینی فر که آن را کاغذ روغنی انداخته ایم می گذاریم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده در دمای 150 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی بپزد و زیرش طلایی شود.

روش تهیه  شیرینی عسلی بادامی مغزدار به ساده ترین روش

 

4-سپس وقتی شیرینی پخت آنها را از فر در آورده و بعد از سرد شدن شیرینی های کامل را در زیر می گذاریم و روی آنها را با فرچه عسل می مالیم و یک شیرینی توخالی را روی شیرینی کامل که عسل مالی شده می گذاریم و در قسمت خالی و وسط شیرینی مقداری بادام خرد شده و تفت داده شده در تابه می گذاریم.

 

5-همچینین در ادامه 100 گرم شکلات سفید را داخل یک ظرف می ریزیم و ظرف را روی بخار کتری می گذاریم تا شکلات به روش بن ماری ذوب شود. سپس شکلات ذوب شده را داخل قیف بدون ماسوره ریخته و آن را روی شیرینی می ریزیم و شیرینی را با آن تزیین می کنیم.

 

6-سپس وقتی شیرینی آماده شد آن را در ظرف مناسبی می گذاریم و شیرینی را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه و یا شیر میل می کنیم و یا برای مهمانی ها آن را درست کرده و با این شیرینی از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

دوستان توجه داشته باشید این شیرینی مناسب وعده عصرانه میباشد .تایم آماده کردن مواد حدود 20 دقیقه و زمان پخت آن حدود 15 دقیقه هست و مناسب برای 20 نفر.نوش جان.