وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه لیگمات با ترفند های خاص

روش تهیه لیگمات با ترفند های خاص

روش تهیه لیگمات با ترفند های خاص

 

*موادی که برای تهیه لیگمات،این شیرینی جذاب و خوشمزه لازم دارید عبارتند از:

-آرد سفید   3 پیمانه

-نشاسته ذرت   ۱ قاشق غذا خوری

-شکر   ۲ پیمانه+ ۱ قاشق غذا خوری

-خمیر مایه   ۲ قاشق غذا خوری

-نمک   نوک قاشق چای خوری

-وانیل   ۱/۴ قاشق چای خوری

-پودر هل   ۱/۴ قاشق چای خوری

-دارچین   ۱/۴ قاشق چای خوری

-ماست   ۲ پیمانه

-آب   ۱ پیمانه

-آبلیمو   ۱ قاشق چای خوری

-گلاب   به میزان لازم

 

روش تهیه لیگمات با ترفند های خاص

 

*روشآماده سازی و تهیه لیگمات:

ایران نازی های عزیز و کدبانو امیدوارم حالتون خوب باشه و در کنار خانواده روزگار خوشی را سپری کنید و چرخ روزگار بر وقف مرادتون بچرخه.

 

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه لیگمات می باشد لیگمات نوعی شیرینی بسیارخوشمزه ی عربی است که در نواحی جنوبی کشور ما نیز تهیه می شود.

 

امیدوارم دستور آشپزی امروز نیز مانند سایر دستور آشپزی های قبلی مورد قبول و پسند شما دوستان واقع شده باشد و شما نیز در منزل بتوانید این شیرینی خوشمزه را تهیه کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید و با دادن نظرات و پیشنهادات سازنده ی خود بنده را در ارائه هر چه بهتر دستورات آشپزی یاری بفرمائید.

 

*برای آماده سازی مواد و پخت لیگمات باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما همراه باشید.

1-در مرحله ابتدا شربت لیگمات را آماده کنید تا هنگامی که لیگمات ها را درون شربت می ریزید شربت کاملا سرد و خنک باشد برای این کار ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و دو پیمانه شکر و یک پیمانه آب را درون قابلمه بریزید قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و شکر درون قابلمه را به آرامی هم بزنید تا شکر درون آب کاملا حل شود.

 

 زمانیکه شربت شما به جوش آمد و کمی غلیظ شد آبلیمو و گلاب را نیز به شربت خود اضافه کرده و بعد از این که شربت به همراه آبلیمو و گلاب نیز چند جوش خورد شربت را از روی شعله برداشته و اجازه دهید شربت کاملا سرد و خنک شود.

 

 

2-در این مرحله آرد را ابتدا درون ظرف مناسبی الک کرده تا کاملا هوادهی شود و هنگام ترکیب با مواد گلوله گلوله نشود سپس نشاسته ذرت، خمیر مایه، یک قاشق غذا خوری شکر، نمک، وانیل، پودر هل و دارچین درون ظرف آرد ریخته و همه ی مواد را با استفاده از یک قاشق خوب با یکدیگر مخلوط کنید ماست را ابتدا با قاشق کمی هم بزنید تا کاملا شل شود سپس به آرامی به مخلوط آرد خود اضافه کرده و همه ی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر تا حدی شل و چسبنده ای بدست بیاید.

 

سپس روی ظرف خمیر را با سلفون یا نایلون کاملا بپوشانید و به مدت یک ساعت در جای گرمی قرار دهید تا خمیر شما کاملا رسیده و حجم آن دو برابر شود.

 

دوستان برای تهیه مایه لیگمات باید به این نکته توجه کنند ماستی را که برای تهیه لیگمات استفاده می کنید حتما چند ساعت زودتر از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای اتاق برسد چون هر چه ماست شما سردتر باشد خمیر شما به مدت زمان بیش تری نیاز دارد تا حجمش افزایش بیابد.

 

3-لیگمات ها هنگام سرخ شدن باید در روغن شناور باشند بنابراین برای کار تابه ی مناسبی را انتخاب کرده و درون تابه به اندازه ی لازم روغن بریزید تابه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا روغن تابه کاملا داغ شود خمیر لیگمات را درون قیفی بریزید نوک قیف را به سطح روی روغن درون تابه نزدبک کنید.

 

با یک دست قسمت بالایی قیف را به آرامی فشار دهید تا به اندازه‌ی یک و نیم سانت خمیر از قیف بیرون بیاید سپس با دست دیگر نوک قیف را فشار دهید تا خمیر از قیف جدا شده و درون روغن بیافتد اگر شما به قیف شیرینی پزی دسترسی ندارید می توانید از یک نایلون فریزر و یا اسکوپ بستنی کوچک نیز برای این استفاده کنید.

 

وقتی تابه از لیگمات پر شد با استفاده از یک صافی دسته دار و یا یک کفگیر لیگمات ها را درون روغن کمی فشار دهید تا درون روغن فر رفته و کاملا سرخ شوند وقتی لیگمات ها کاملا سرخ و طلایی شدند آن ها را با استفاده از صافی دسته دار و یا کفگیر از داخل روغن بیرون آورده و لیگمات ها را در حالی که هنوز داغ هستند در ظرف شربتی که از قبل آماده کرده اید بریزید .

 

سپس با استفاده از یک قاشق آن ها را درون ظرف شربت کمی زیر و رو کنید تا کاملا به شربت آغشته شوند سپس لیگمات ها را از درون ظرف شربت خارج کرده و درون صافی قرار دهید تا شربت اضافی آن ها خارج شود.

 

در این مرحله لیگمات شما کاملا آماده است می توانید آن ها را درون ظرف مناسبی چیده و در صورت دلخواه با مقداری پودر پسته، خلال بادام و یا مقداری پودر نارگیل تزیین کرده و سرو کنید، نوش جان

 

 

روش تهیه لیگمات با ترفند های خاص

 

نکته قابل توجه این است که بهترین زمان برای سرو لیگمات یک الی سه ساعت بعد از آماده سازی آن می باشد زیر در این مدت شربت کاملا درون لیگمات نفوذ کرده و طعم آن فوق العاده تر می شود.

 

به یاد  داشته باشید که زمان آماده سازی این شیرینی  20 دقیقه و زمان پخت آن 40 دقیقه و مناسب برای  8 نفر است.