وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه هات چاکلت ادویه دار و تند

روش تهیه هات چاکلت ادویه دار و تند

روش تهیه هات چاکلت ادویه دار و تند

 

 

اگر از درست کردن هات چاکلت به شیوه های قدیمی و همیشگی خسته شده اید در این مطلب با ما همراه باشید تا روش تهیه هات چاکلت جدید را یاد بگیرید.

 

*موادی که برای تهیه هات چاکلت تند و ادویه دار لازم دارید عبارتند از:

-شیر   2/5 لیوان

-شکلات تلخ   120 گرم

-شکر   نصف فنجان

-فلفل قرمز   1 عدد

-دارچین   1 قاشق چایخوری

-پودر فلفل چیلی   1/4 قاشق چایخوری

 

روش تهیه هات چاکلت ادویه دار و تند

 

*برای تهیه هات چاکلت تند و ادویه دار باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-شما به 2/5 لیوان شیر احتیاج دارید (یعنی دو لیوان کامل شیر + نصف یک لیوان)، شیر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه بریزید و ظرف حاوی شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.

توجه داشته باشید که شیر باید گرم شود ولی نجوشد پس حرارت را کم کنید و گهگاه با یک قاشق آن را هم بزنید. (این که از چه نوع شیری برای تهیه این هات چاکلت استفاده می کنید اهمیتی ندارد ولی بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید)

 

120-2 گرم شکلات تلخ تخته ایی را با یک چاقو خرد کنید یا به تکه های کوچک برش بزنید، پس از آن که شیر گرم شد

حالا شکلات تلخ خرد شده و نصف فنجان شکر را داخل شیر بریزید و شروع کنید به همزدن همه مواد باهم تا شکلات به تدریج ذوب شود و دانه های شکر حل گردد.

برای حل شدن شکلات در شیر صبور باشید و مدام ترکیب را هم بزنید تا شکلات در شیر ذوب شود، هرچقدر شکلات بیشتر خرد شده باشد حل شدن آن سریع تر انجام می شود.

 

3-پس از حل شدن شکر و تکه های شکلات در شیر، یک عدد فلفل قرمز باریک و بلند را با چاقو برش بزنید تا به نوارهای باریک تبدیل شود، دانه های سفید داخل آن را به طور کامل خارج کنید و دور بریزید چون به آن ها احتیاجی نداریم.

حالا باریکه های فلفل را داخل قابلمه شیر بی اندازید؛ در آخر یک قاشق چایخوری دارچین و 1/4 قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی را به مواد قبل بی افزایید.

مواد را با یک قاشق هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند.

 

4-مهم ترین مرحله در تهیه این هات چاکلت همین مرحله است شما باید ترکیب مواد داخل قابلمه را دم بی اندازید برای این منظور یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار دهید، حرارت گاز را ملایم کنید و درب قابلمه را نیمه بسته قرار دهید .

اجازه دهید تا همه مواد به مدت 5 الی 7 دقیقه دم بکشد تا عطر و طعم فلفل و ادویه ها به شیر منتقل شود.
مرحله پنجم تهیه هات چاکلت تند و ادویه دار:

پس از 5 الی 7 دقیقه دم کشیدن، گاز را خاموش کنید و تکه های فلفل را از هات چاکلت آماده شده خارج کنید.

 

روش تهیه هات چاکلت ادویه دار و تند

 

 

*نکاتی که باید در نظر بگیرید:

1-برای تزیین هات چاکلت می توانید از پودر دارچین، پودر کاکائو، مارشمالو، خامه و یا شکلات تخته ای رنده شده استفاده کنید.

2- برای تهیه این هات چاکلت از پودر کاکائو هم استفاده می شود یعنی اگر شما شکلات تخته ایی نداشتید به جای آن از یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو استفاده کنید.

هرچند که تهیه هات چاکلت ادویه دار با شکلات تلخ تخته ایی مزه دیگری دارد و طعم آن فوق العاده شگفت انگیز است.

3-در تهیه این هات چاکلت باید از فلفل قرمز چیلی استفاده شود، این فلفل به خاطر طعم تند غالب آن شهرت زیادی دارد، حتما قبل از اضافه کردن فلفل به ظرف حاوی شیر آن را کامل با آب سرد بشویید و با با چاقو تیز برش بزنید .

محتویات داخل آن را خالی کنید. این نوشیدنی برای آن هایی که به طعم های تند علاقه زیادی دارند مناسب است؛ شما می توانید مقدار فلفل داخل این نوشیدنی را به دلخواه خود کم یا زیاد کنید.