وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای+ عکس

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای+ عکس

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای + عکس

 

 

*موادی که برای تهیه و پخت پوآچا خامه ای لازم دارید شامل موارد زیر است:

-خامه   100گرم

-ماست   3 ق غ

-کره   150گرم

-شکر   1 ق غ

-بکینگ پودر   10گرم

-روغن   به مقدار لازم

-آرد   سه لیوان

 

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای+ عکس

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای+ عکس

 

*روش تهیه و دستور پخت پوآچا خامه ای:

امروز در ایران ناز می خواهیم در مورد یک نان بسیار خوشمزه به نام پوآچا خامه ایی با هم صحبت کنیم. این نان طرز تهیه بسیار ساده و راحتی دارد و در سریع ترین زمان ممکن آماده می شود.

 

پوآچا یک نان بسیار خوشمزه است که در تهیه آن از خامه استفاده می شود و همین عامل باعث شده تا در دسته بندی دسر ها قرار بگیرید.

 

این نان خوشمزه بسیار کم هزینه است و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود. برای تهیه این نان خوشمزه بهتر است که از مواد تازه و ارگانیک استفاده شود.

 

*برای آماده کردن این نان باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام بدهید.با ما همراه باشید.

1-در این مرحله برای درست کردن پوآچا خامه ایی باید کره را در دمای معمولی اتاق قرار دهید تا آب شود.

بعد از آن را در یک کاسه بریزید و با شکر مخلوط کنید. این مواد را به کمک هم زن برقی به خوبی هم بزنید تا رنگ آن کرم شود و حالتی کش دار پیدا کند.

پس از این که این مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید، مقداری روغن و ماست به آن اضافه کنید و دوباره با هم زن به خوبی با هم مخلوط نمایید.

سپس خامه را به آن بیافزایید و با لیسک های مخصوص آشپزی به خوبی هم بزنید به طوری که این مواد از ته ظرف به بالای آن آورده شود.

دقت داشته باشید برای درست کردن این نان بهتر است که از خامه فرم گرفته شده استفاده شود. بعد از این که خامه را اضافه کردید، ۳ لیوان آرد را با بکینگ پودر مخلوط نمایید و طی سه مرحله الک کنید.

 

دقت داشته باشید برای این که خمیر شما حجیم شود حتما آرد در این مرحله باید الک شود. زمانی که آرد را الک کردید آن را به آرامی به مواد مورد نظر اضافه کنید.

 

2-در این مرحله برای اضافه کردن آراد به آرامی، بهتر است که آرد را به سه مرحله تقسیم کنید و به مواد مورد نظر اضافه کنید.
دقت داشته باشید که بعد از هر بار اضافه کردن این مواد را به کمک هم زن به خوبی با هم مخلوط کنید. در این مرحله خمیر شما به دست می آید.

خمیر درست شده را به خوبی ورز دهید و روی آن را با یک پارچه تمیر بپوشانید تا حجم خمیر شما چند برابر شود و به خوبی استراحت کند.

 

 

روش تهیه و پخت پوآچا خامه ای+ عکس

 

نکته: مدت زمان استراحت خمیر ۳۰ دقیقه می باشد.

بعد از این زمان روی خمیر را باز کنید و یک چانه به اندازه نارنگی از آن بردارید. چانه را به شکل دایره در می آوریم. در این زمان سینی فر را برداشته و داخل آن را کمی چرب می کنیم.می توانیم برای این کار از کاغذ های روغنی مخصوص شیرینی پزی نیز استفاده کنید. بعد از این که سینی فر را چرب کردید، خمیر ها را در داخل آن بچینید.

 

یک کاسه بردارید و مقدای زرده تخم مرغ در داخل آن بریزید. زرده را به کمک فرچه بر روی خمیر بمالید تا در هنگام پخت سطح آن خشک نشود.

 

3-در این مرحله بعد از این که زرده های تخم مرغ را بر روی خمیر زدید، فر را روشن کنید و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.میتوانید برای راحت تر مالیدن زرده به روی خمیر مقدار کمی شیر به آن اضافه کنید، البته اگر مایل بودید.

 

۳۰ دقیقه زمان برای پخت پوآچا کافی می باشد.بهتر است برای این کار فر را از قبل روشن کنید تا سرعت کار شما چند برابر شود و خمیر در سرعت بیشتری بپزد. سینی را در داخل فر بگذارید و درب آن را ببندید.قسمت بالایی و پایینی فر را روشن کنید تا همه قسمت های آن به صورت یکدست پخته شود.درب فر را در هنگام پخت به هیچ وجه باز نکنید زیرا سطح نان شما به شدت خشک خواهد شد.

 

قبل از این که خمیر را در داخل فر بگذارید روی آن را با چنگال شکل دهید تا داخل آن به خوبی پخته شود. برای خوشمزه تر شدن این نان می توانید روی آن را با کنجد تزیین کنید.

 

بعد از ۳۰ دقیقه پوآچا را از فر خارج کنید و منتظر بمانید تا کمی سرد شود. این نان خوشمزه بسیار کم هزینه است و کاملا مناسب عصرانه می باشد. پوآچا را در کنار خانواده درست کنید و لذت ببرید. امیدواریم از این مطالب کمال استفاده را داشته باشید. نوش جان.

 

به یاد داشته باشید که زمان آماده سازی مواد این نان 15 دقیقه و زمان پخت آن 30 دقیقه است.موادش مناسب برای 4 نفر است و به عنوان دسر در ماکروویو درست میشود.