وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش درست استفاده از ماسک زغالی

روش درست استفاده از ماسک زغالی

روش درست استفاده از ماسک زغالی

 

ماسک سیاه یا زغالی یکی از ماسک های محبوب و پرطرفدار این روزهاست . حتما شما هم تبلیغات زیادی در روزنامه ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره ماسک زغال دیده اید .آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که پس از استفاده از بلک ماسک ها نتایج چندان مثبت روی پوست خود مشاهده نکرده اید؟به منظور موثر بودن استفاده از همه ماسک های صورت، اعم از نوع و کارایی آن ها، لازم است ابتدا پوست صورت شما آماده سازی شود سپس از ماسک مورد نظر روی آن استفاده گردد. با ما همراه باشید تا روش درست را به شما بگوییم

 

مرحله 1 :آماده سازی پوست صورت پیش از استفاده از ماسک
پیش از استفاده از ماسک ها از تمیزی کامل صورت خود مطمئن شوید. با استفاده از آب گرم و شوینده صورت دلخواه خود آن را بشویید تا هرگونه آرایش، آلودگی و چربی از صورت شما پاک گردد. پس از آن از هیچ مرطوب کننده ای استفاده نکنید.

 

لایه برداری
استفاده از لایه بردار ها پیش از استفاده از ماسک های صورت می تواند روش بسیار موثری در بهبود عملکرد آن ها باشد. این عمل به حذف سلول های مرده و جذب بهتر ماسک روی پوست کمک می کند.بدین منظور از یک اسکراب صورت استفاده کنید و یا می توانید با مخلوطی از مقدار کمی قهوه و شکر صورت خود را بشویید. در این حالت مخلوط را روی پوست تر خود بکشید تا به آرامی لایه برداری انجام شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

بازکردن منافذ صورت
بازدهی ماسک صورت شما می تواند با باز بودن منافذ پوست شما ارتباط مستقیمی داشته باشد. آسان ترین کار برای باز شدن منافذ صورت، گرفتن دوش آب داغ روی صورت است.به عنوان جایگزین نیز می توانید یک لیف حمام را داخل آب داغ غوطه ور ساخته و آن را روی صورت خود قرار دهید تا زمانی که سرد شود. و سومین گزینه، قرار دادن صورت خود در معرض یک کاسه بخار آب داغ به مدت 1 الی 2 دقیقه است.

 

به منظور موثر بودن استفاده از همه ماسک های صورت، اعم از نوع و کارایی آن ها، لازم است ابتدا پوست صورت شما آماده سازی شود سپس از ماسک مورد نظر استفاده کنید. در پست پیشین مراحل آماده سازی پوست شرح داده شد و در این پست به ارائه استفاده صحیح از ماسک صورت می پردازیم :

 

مرحله 2 :استفاده صحیح از ماسک
می توانید با استفاده از یک قلم، ماسک را روی صورت خود بکشید. اگر از انگشتانتان به جای قلم مو استفاده می کنید از تمیزی آن ها اطمینان حاصل کنید. از کشیدن ماسک روی پوست اطراف چشم ها و لب خود اجتناب کنید اما روی گردن خود می توانید استفاده کنید.

 

زمان را تنظیم کرده و صبر کنید تا ماسک کاملا روی صورت خشک شود. زمان خشک شدن ماسک متناسب با ضخامت آن روی صورت، متفاوت می باشد. پس از مالیدن ماسک روی صورت، قرار دادن تکه های خیار و یا سیب زمینی رو چشمانتان تا خشک شدن ماسک، به ریلکس شدن چشمان و کاهش پف آن ها کمک می کند.

 

جدا کردن ماسک از صورت
پس از مدت زمان لازم و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پوست خود جدا کنید و با آب گرم و یک لیف حمام به آرامی صورت خود را بشویید.

 

استفاده از تونر و مرطوب کننده
پس از جدا کردن ماسک از صورت، یک تکه پنبه را آغشته به تونر کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. این عمل به جمع شدگی و بسته شدن منافذ پوست و بهبود عملکرد ماسک ها کمک می کند.
سپس به منظور رطوبت رسانی می توانید از رطوبت دهنده دلخواه خود و یا روغن برای ماساژ دادن صورت خود استفاده کنید.

 

روش درست استفاده از ماسک زغالی

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره