وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با این روشها پوست تیره را روشن کنید

با این روشها پوست تیره را روشن کنید

با این روشها پوست تیره را روشن کنید

 

روشن تر کردن پوست بدن خصوصا نواحی خاص مانند روشن کردن زیر چشم ها یا روشن سازی ناحیه بیکینی و کشاله ران، سر زانوها و آرنج ها برای بسیاری از افراد تبدیل به  دغدغه بزرگی شده است . به گزارش ایران ناز در این مطلب میخواهیم روشهای خانگی روشن کردن طبیعی پوستهای تیره را با هم بررسی کنیم.با ما همراه باشید.

 

بيشتر مردم توجه چنداني به زيبايي دست ها و پاهاي خود ندارند و بيشتر بر زيبايي صورت متمرکز هستند. اما مراقبت از کل بدن ضروري است و به پيشگيري از تيره شدن پوست و آسيب آن کمک مي کند.

 

از آنجايي که دستان و پاهاي ما بيشتر مواقع بدون پوشش يا محافظ باقي مي مانند، تمايل به تيرگي در بخش هايي از پوست اين اندام ها بيش از نقاط ديگر بدن است. به واسطه قرار گرفتن مداوم در معرض پروتوهاي مضر فرابنفش A و B خورشيد، پوست انسان ملانين بيشتري براي محافظت از خود توليد مي کند. ملانين بيشتر به تيره‌تر شدن پوست، به ويژه در دست ها و پاها اگر از پوشش مناسب برخودار نباشند، منجر مي شود.

 

به گزارش “هوم رمديز”، در کنار قرار گرفتن در معرض خورشيد، تيره شدن بخش هايي از پوست مي تواند در نتيجه آلودگي، گرد و غبار و قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي مضر شکل بگيرد. بيشتر مردم توجه چنداني به زيبايي دست ها و پاهاي خود ندارند و بيشتر بر زيبايي صورت متمرکز هستند. اما مراقبت از کل بدن ضروري است و به پيشگيري از تيره شدن پوست و آسيب آن کمک مي کند.

 

تيره شدن بخش هايي از دست ها و پاها ظاهر چندان خوشايندي ندارد و مي تواند احساس شرمندگي را در فرد ايجاد کند. خوشبختانه روش هايي طبيعي براي روشن کردن و احياي رنگ طبيعي پوست اين اندام هاي بدن وجود دارند که در ادامه برخي از آنها را معرفي مي کنيم.

 

ليمو

 

استفاده از ليمو روشي ارزان براي روشن و درخشان کردن پوست دست ها و پاها است. ويژگي اسيدي ليمو به عنوان يک عامل سفيد کننده طبيعي عمل مي کند. همچنين، ليمو سرشار از ويتامين C است و به رهايي از شر سلول هاي مرده پوست و بهبود رنگ آن کمک مي کند. ليمو به رشد سلول هاي جديد و کسب رنگ روشن‌تر پوست کمک مي کند.

 

مقداري شکر را روي يک نصفه ليمو بريزيد. پوست خود را با استفاده از اين ليمو مالش دهيد تا از شر آلودگي و سلول هاي مرده پوست خلاص شويد. به مدت 10 دقيقه صبر کنيد و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهيد. اين کار را هفته اي يک بار انجام دهيد.

 

گزينه ديگر، ترکيب مقدار مساوي از آب ليمو تازه و عسل است. اين ترکيب را روي پوست دست ها و پاهاي خود بماليد. اجازه دهيد 15 دقيقه روي پوست باقي بماند و سپس با آب شست و شو دهيد. اين کار را دو بار در روز انجام دهيد.

 

توجه: پس از استفاده از روش هاي درماني ليمويي، از يک مرطوب کننده خوب استفاده کنيد تا پوست خشک نشود. همچنين، از مواجهه مستقيم با نور خورشيد براي حداقل يک تا دو ساعت پرهيز کنيد.

با این روشها پوست تیره را روشن کنید

ماست

 

اسيد لاکتيک موجود در ماست آن را به يک عامل سفيد کننده موثر تبديل مي کند که به روشن‌تر کردن رنگ پوست کمک مي کند. اسيد لاکتيک مي تواند لايه رويي سلول هاي مرده را بردارد تا از بخش خشک، پوسته پوسته يا تيره شده پوست کاسته شود.

 

افزون بر اين، پروتئين ها و ويتامين هاي موجود در ماست پوست شما را نرم و درخشان نگه مي دارند.

 

مقداري ماست ساده را روي بخش هاي تيره شده پوست خود ريخته و براي چند دقيقه ماساژ دهيد. اجازه دهيد براي 10 تا 15 دقيقه به همان حالت باقي بماند و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهيد. از اين روش يک يا دو بار در روز استفاده کنيد تا رنگ پوست خود را روشن‌تر سازيد.

 

گزينه ديگر، ترکيب مقدار مساوي از ماست و گلاب و سپس افزودن يک قاشق چايخوري گليسيرين گياهي به آن است. دست ها و پاهاي خود را با اين ترکيب ماساژ داده تا به طور کامل جذب پوست شود. به مدت يک شب اجازه دهيد در همين حالت باقي بماند و صبح روز بعد پوست خود را با آب سرد شست و شو دهيد. روزانه يک بار پيش از خواب شبانه اين کار را انجام دهيد.

 

خيار

 

خيار مي تواند به طور طبيعي طي يک دوره زماني استفاده لطافت بيشتر و رنگ روشن‌تر را به پوست دست ها و پاهاي شما هديه کند. ويژگي هاي روشن کننده پوست خيار مي توانند به خلاص شدن از شر رنگ برنزه ناخوشايند پوست کمک کنند. ويتامين A موجود در خيار به بهبود رنگ پوست از طريق کنترل توليد ملانين پوست کمک مي کند.خيار سرشار از آب است و به تامين آب مورد نياز پوست کمک مي کند.

 

چند برش از خيار تازه را به مدت پنج دقيقه روي بخش هاي تيره پوست خود مالش دهيد. به مدت 15 دقيقه صبر کنيد تا آب خيار جذب پوست شود و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهيد.

 

گزينه ديگر، ترکيب مقدار مساوي از آب خيار و آب ليمو است. دست ها و پاهاي خود را با اين ترکيب ماساژ دهيد و 10 تا 15 دقيقه اجازه دهيد در همان حالت باقي بماند. سپس، با آب سرد پوست خود را شست و شو دهيد. اين کار را دو بار در روز تکرار کنيد.

 

شيوه ديگر، ترکيب يک خيار کوچک با دو قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا است. دست ها و پاهاي خود را با اين ترکيب ماساژ دهيد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه در همان حالت باقي بماند. سپس، با استفاده از يک دستمال هوله اي ترکيب را پاک کرده و پوست خود را با آب شست و شو دهيد. اين کار را دو بار در روز انجام دهيد.

 

آلوئه ورا

 

آلوئه ورا مي تواند به احياي رنگ اصلي پوست شما کمک کند. اين گياه قادر به درمان هيپرپيگمانتاسيون است و از اين رو مي تواند رنگ تيره پوست در دست ها و پاها را روشن سازد.

 

همچنين، آلوئه ورا داراي ويژگي هاي مرطوب کنندگي پوست است که به درخشش طبيعي دست ها و پاها کمک مي کند.

 

ژل تازه آلوئه ورا را از يک برگ آن خارج کرده و به مدت پنج دقيقه روي دست ها و پاهاي خود بماليد. 30 دقيقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهيد. اين کار را دو بار در روز انجام دهيد تا رنگ پوست روشن‌تر شود.

 

روش ديگر شامل ترکيب دو قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن بادام مي شود. اين ترکيب را روي مناطق تيره پوست خود قرار داده و به آرامي ماساژ دهيد تا به طور کامل جذب پوست شود. 15 تا 20 دقيقه صبر کرده و سپس پوست خود را با آب شست و شو دهيد. اين کار را دو بار در روز انجام دهيد.

 

توجه: پس از استفاده از آلوئه ورا روي پوست خود در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيريد.ملانين به تيره‌تر شدن پوست، به ويژه در دست ها و پاها منجر مي شود‎

 

پوست پرتقال

 

پوست پرتقال که بيشتر ما آن را دور مي ريزيم مي تواند براي روشن کردن رنگ پوست مورد استفاده قرار بگيرد.ميوه هاي خانواده مرکبات حاوي ويتامين C فراوان هستند که به عنوان يک عامل سفيد کننده طبيعي عمل مي کند و به درمان هيپرپيگمانتاسيون کمک مي کند. افزون بر اين، اسيد سيتريک موجود در پوست پرتقال به عنوان يک عامل لايه بردار عمل مي کند تا از شر سلول هاي مرده پوست خلاص شويد.

 

دو قاشق غذاخوري پودر پوست پرتقال را با مقدار کافي ماست يا شير ترکيب کنيد تا حالتي خميري به خود بگيرد. اين خمير را روي قسمت هاي تيره پوست خود قرار دهيد و 20 دقيقه صبر کنيد. سپس، به آرامي خمير را با انگشت هاي خيس خود و با حرکات دايره اي پاک کنيد. يک يا دو بار در هفته از اين روش استفاده کنيد.

 

روش ديگر شامل ترکيب دو قاشق غذاخوري پودر پوست پرتقال با مقدار کافي گلاب است تا يک خمير سفت شکل بگيرد. يک قاشق چايخوري پودر زردچوبه و کمي عسل به اين خمير اضافه کنيد و به خوبي هم بزنيد. اين خمير را روي پوست خود قرار داده و 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد. سپس با انگشتان خيس خود خمير را پاک کرده و پوست خود را با آب سرد شست و شو دهيد. اين کار را دو يا سه بار در هفته انجام دهيد.

 

گوجه فرنگي

 

گوجه فرنگي حاوي ترکيباتي است که از ويژگي هاي سفيد کننده بهره مي برند و مي توانند به روشن‌تر کردن رنگ پوست دست ها و پاها کمک کنند. ليکوپن موجود در گوجه فرنگي که يک آنتي اکسيدان است از پوست در برابر آسيب نور خورشيد محافظت مي کند. ليکوپن حساسيت پوست نسبت به آسيب پرتو فرابنفش – يکي از دلايل تيره‌تر شدن پوست – را کاهش مي دهد.

 

گوجه فرنگي به از بين بردن سلول هاي مرده از سطح پوست کمک مي کند و پوستي درخشان و نرم را به ارمغان مي آورد.

 

تکه کوچکي از گوجه فرنگي را به مدت دو تا سه دقيقه به صورت مستقيم روي بخش هايي از پوست که تيره شده اند، بماليد. تا زماني که آب گوجه فرنگي روي پوست شما خشک شود صبر کنيد و سپس پوست را با آب شست و شو دهيد. اين کار را روزانه پيش از دوش گرفتن انجام دهيد.

 

روش ديگر استفاده از گوجه فرنگي شامل ترکيب مقدار مساوي از آب گوجه فرنگي و آب ليمو تازه است. اين ترکيب را روي پوست خود بماليد و 10 تا 15 دقيقه صبر کنيد. سپس با آب پوست خود را شست و شو دهيد. اين کار را يک يا دو بار در روز انجام دهيد.

 

زردچوبه

 

زردچوبه گزينه فوق العاده ديگري براي بهره‌مندي از پوستي روشن به صورت طبيعي است. زردچوبه حاوي کورکومين است که آنتي اکسيداني قوي بوده و به کاهش توليد ملانين در پوست کمک مي کند و رنگ اصلي پوست را احيا مي کند. اين ماده به حفظ رنگ پوست نيز کمک مي کند.

 

دو قاشق چايخوري پودر زردچوبه را با مقدار کافي شير ترکيب کنيد تا يک خمير شکل بگيرد. اين خمير را روي بخش هاي تيره پوست خود قرار دهيد و پيش از شست و شو با آب ولرم 20 دقيقه صبر کنيد. اين کار را يک يا دو بار در روز انجام دهيد.

 

روش ديگر، ترکيب دو قاشق چايخوري از پودر زردچوبه و دو قاشق چايخوري از روغن زيتون است تا يک خمير شکل بگيرد. لايه اي نازک از اين خمير را روي پوست خود قرار دهيد. پس از 10 دقيقه پوست خود را شست و شو دهيد. اين کار را سه بار در هفته انجام دهيد.

 

توجه: پس از استفاده از درمان هاي زردچوبه اي روي پوست خود از مواجهه با نور مستقيم خورشيد پرهيز کنيد.

 

چوب صندل

 

چوب صندل يکي ديگر از راه حل هاي طبيعي موثر براي روشن کردن پوست دست ها و پاها است. اين ماده مي تواند رنگ پوست را بهبود بخشيده و هيپرپيگمانتاسيون را درمان کند.

 

جدا از روشن کردن پوست، چوب صندل مي تواند به خلاص شدن از شر لکه هاي خورشيدي، لکه هاي قهوه اي و لکه هاي ناجور روي دست ها و پاها کمک کند.

 

آب نصف يک ليمو را با يک قاشق غذاخوري پودر چوب صندل به خوبي ترکيب کنيد. اگر خمير بيش از اندازه سفت است مقدار کمي گلاب به آن اضافه کنيد. اين خمير را روي بخش هاي تيره پوست خود قرار دهيد و پيش از شست و شو حدود 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد تا خمير به طور کامل خشک شود. اين کار را هر روز و تا زماني که پوست درخشش از دست رفته خود را بازيابد، ادامه دهيد.

 

روش ديگر شامل ترکيب يک قاشق غذاخوري از پودر چوب صندل و يک قاشق غذاخوري پودر بادام مي شود. با افزودن گلاب، شير، يا آب به اندازه کافي يک خمير تهيه کنيد. اين خمير را روي بخش هاي تيره پوست خود قرار داده و اجازه دهيد به طور کامل خشک شود. سپس، پوست خود را آب ولرم شست و شو دهيد. اين کار را دو يا سه بار در هفته انجام دهيد.

 

پاپايا

 

پاپايا به روشن‌تر شدن پوست و حتي رنگ پوست کمک مي کند. پاپايا حاوي آنزيمي به نام پاپين (Papain) است که به بازسازي پوست کمک مي کند. همچنين، اين ميوه حاوي ويتامين هاي A، C، و E است که به شکل گيري پوستي درخشان و سالم کمک مي کنند.

 

نصف يک پاپايا را خرد کرده و آنها را در مخلوط کن بريزيد.

يک قاشق چايخوري آب ليمو تازه اضافه کنيد.

يک قاشق غذاخوري عسل اضافه کنيد.

تمامي مواد را با يکديگر مخلوط کرده تا خميري صاف شکل بگيرد.

اين خمير را روي پوست دست ها و پاهاي خود قرار دهيد.

20 تا 30 دقيقه صبر کنيد و سپس با آب شست و شو دهيد.

اين کار را دو يا سه بار در هفته انجام دهيد.

 

برنج

 

برنج حاوي يک نوع اسيد است که به عنوان ضد آفتابي طبيعي عمل مي کند و به روشن‌تر شدن پوست نيز کمک مي کند. براي درمان تيرگي پوست مي توانيد از آرد برنج و آب برنج استفاده کنيد.

 

يک فنجان برنج خام را تبديل به پودر کنيد. اکنون مقدار کمي شير به پودر برنج اضافه کرده تا يک خمير شکل بگيرد. در صورت تمايل مي توانيد اندکي پودر زردچوبه نيز به خمير اضافه کنيد. اين خمير را روي پوست خود قرار دهيد و 30 دقيقه صبر کنيد. سپس خمير را پاک کرده و پوست خود را با آب گرم شست و شو دهيد. اين کار را دو يا سه بار در هفته انجام دهيد.

 

در روشي ديگر مي توانيد يک يا دو فنجان برنج را پيش از پخت با آب شست و شو دهيد. برنج را آبکش کرده و آب برنج را نگه داريد و دست ها و پاهاي خود را به مدت 10 دقيقه در اين آب خيس کنيد و سپس با آب ساده به خوبي شست و شو دهيد. اين کار را يک بار در روز انجام دهيد.

 

مطالب مرتبط:

 

روشهایی جادویی برای روشن کردن پوست

 

10 راه بسیار مفید برای روشن تر کردن پوست

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره