وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش پخت و تهیه فاصولیه + عکس

روش پخت و تهیه فاصولیه + عکس

روش پخت و تهیه فاصولیه + عکس

 

 

امروز با هم یه خوراک فوق العاده خوشمزه و مقوی رو میخواهیم درست کنیم که مخصوص کشور ترکیه هستش به نام فاصولیه. پایه اصلی این غذا لوبیا سفید و گوشته که هرکدام به تنهایی سرشار از هزار تا خاصیت و پروتئین هستن. لوبیا سفیدی که تو این غذا باید استفاده کنیم حتما باید لوبیا سفید درشت باشه پس موقع خرید خیلی دقت کنید. این غذا میشه گفت یه جورایی شبیه خوراک لوبیا خودمونه البته با تفاوت. یادتون باشه این غذا جزء غذا هایی هستش که باید تند درست بشه. پس درست کرده و از خوردنش لذت ببرین.

 

 

*موادی که برای آماده سازی و پخت فاصولیه نیاز دارید عبارتند از:

-فلفل قرمز تند   ۱ عدد

-لیموعمانی   ۳ عدد

-رب گوجه فرنگی   ۲ قاشق غذا خوری

-لوبیا سفید درشت   ۱۵۰ گرم

-گوشت   ۲۵۰ گرم

-پیاز   ۱ عدد

-گوجه فرنگی   ۲ عدد

-نمک و زردچوبه   به میزان لازم

-روغن سرخ کردنی   به میزان لازم

 

روش پخت و تهیه فاصولیه + عکس

 

*روش تهیه و آماده سازی:

برای آماده سازی و پخت فاصولیه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا برای درست کردن این غذا میریم سراغ گوشتمون. گوشتمون رو پاک میکنیم و چربی های اضافیشو میگیریم و سپس خردشون میکنیم به صورت خورشتی اما درشت تر.

 

اگر یه قسمت از گوشت رو یه تکه استخوان دار بهش اضافه کنید که با لعابی که میندازه طعم غذا رو معرکه میکنید. پس حتما توی گوشته از یه تکه گوشت استخوان دار استفاده کنید. سپس بعد از اینکه گوشت ها رو خرد کردیم اونها رو تمیز میشوریم و میریزیم تو آبکش تا آبشون بره و میزاریم کنار.

 

حالا یه تابه رو برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم روی حرارت تا روغن داخلش داغ شه. زمانی که روغنمون داغ شد گوشتهای خرد شدمون رو که آبش رفته رو میریزیم تو تابه و شروع میکنیم به تفت دادن گوشت هامون. به طوری که دو طرف گوشت هامون کامل سرخ بشه.

 

سپس حرارت رو کم کرده و میزاریم گوشتها تفت بخورن. حالا ما میریم سراغ گوجه فرنگی هامون. گوجه فرنگی ها رو تمیز شسته و بعد پوستشونو میگیریم و رو تخته آشپزخانه خردشون میکنیم و میزاریم بمونه.

 

 

2-حالا تو این مرحله نوبت لوبیا سفیدهامونه. اول از همه اونها رو پاک کرده و میشوریم سپس از روز قبل تو یه ظرف ریخته و خیسشون میکنیم و طی این یک روز چند بار آب لوبیاها رو عوض میکنیم. با این کار هم نفخ لوبیا هامون گرفته میشه و هم اینکه پخت بهتر و آسانتری به ما میدن.

 

سپس بعد از یک روز لوبیاها رو آبکش میکنیم و تو یه قابلمه میریزیم وآۤ هم بهش اضافه کرده ومیزاریم روی حرارت تا لوبیا هامون بپزه. سپس بعد از اینکه پخت تو سیه ظرف ریخته و میزاریم کنار.

 

حالا پیازی که داشتیم رو برمیداریم و بعد از اینکه پوستشو گرفتیم و شستیم به صورت نگینی خردش میکنیم و میزاریم کنار تا از اش استفاده کنیم.

 

سپس لیمو عمانی هامون رو توی لیوان یا یه کاسه میریزیم و آب هم بهشون اضافه میکنیم و میزاریم یه نیم ساعتی بمونه که اگر تلخی دارن گرفته بشه و برای پخت توی غذا آماده باشه. با خیس کردن لیمو ها جلوی اینکه غذامون تلخ بشه رو میگیریم.

 

حالا یه قابلمه رو برمیداریم و روغن میریزیم داخلش و میزاریم روی حرارت تا روغنمون داغ شه. زمانی که روغن داغ شد پیازهایی که نگینی خرد کرده بودیم رو میریزیم داخلش و شروع میکنیم به سرخ کردن. همین که پیاز ها کمی نرم شد زردچوبه رو بهش اضافه میکنیم و مجدد با هم تفتشون میدیم. سپس همین که پیاز ها داشت طلایی میشد گوجه فرنگی هایی که خرد کردیم رو هم بهش اضافه میکنیم و با پیاز داغمون تفت میدیم تا کمی نرم بشن.

 

 

3-حالا تو این مرحله اول فلفل قرمز تندمون رو میشوریم وخردش میکنیم و میزاریم بمونه. سپس بعد از اینکه کمی گوجه فرنگی ها رو تفت دادیم میزاریم آبشون کشیده بشه و بعد با قاشق مون گوجه ها روکه الان نرم شده رو له میکنیمشون.

 

سپس بعد از اینکه تمام گوجه ها رو له کردیم، رب گوجه فرنگی که داشتیم رو هم بهش اضافه میکنیم و شروع میکنیم به تفت دادن ربمون که هم بوی خامی ربمون گرفته بشه و هم غذامون خوش رنگ تر بشه.

 

سپس بعد از تفت دادن ربمون، نمک و فلفل قرمز تندی که خرد کردیم رو هم بهش اضافه میکنیم و یه تفت میدیم سپس گوشتمون رو همراه با لوبیا سفید های پخته شده به موادمون اضافه میکنیم و با بقیه مواد تفت میدیمشون.

 

سپس بعد از اینکه گوش رو هم با بقیه مواد کمی تفت دادیم آب رو به همراه لیمو عمانی هایی که آبکش کردیم به مخلوطمون اضافه میکنیم و در قابلمه رو میبندیم و حرارت رو کم کرده و میزاریم گوشتمون هم با بقیه مواد بپزه و طعم ها به خورد هم برن. سپس بعد از نیم ساعت غذای ما آماده هستش و تو یه ظرف کشیده و سرو میکنیمش.

 

روش پخت و تهیه فاصولیه + عکس

 

توجه داشته باشید که این غذا مناسب برای وعده ناهار و 4نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و مدت زمان پخت آن 1ساعت است.