وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رژیم‌های کم کربوهیدرات

رژیم‌های کم کربوهیدرات
 در طولانی مدت بی‌تأثیر هستند و افرادی که به این روش وزن کم می‌کنند پس از گذشت مدتی به وزن قبلی خود بر می‌گردند وحتی در بعضی موارد چاق‌تر هم می‌شوند این امکانها نیز وجود دارد.

بدن انسان در حالت ایده آل بر اساس ترکیبی متعادل از مواد غذایی مختلف فعالیت می‌‌کند. در بعضی از رژیم‌‌های غذایی تلاش می‌شود اضافه وزن افراد با حذف یک نوع مادهٔ غذایی مثلا کربوهیدرات‌‌ها (از جمله میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، غلات و …) کاهش یابد؛ متاسفانه رژیمی که فاقد مواد غذایی حاوی کربوهیدرات باشد یا مواد غذایی حاوی کربوهیدرات در آن حداقل باشد، برای بدن مناسب نبوده و منجر به بیماری‌‌های گوناگون می‌‌شود.

رژیم اتکینز، معروف‌ترین رژیم لاغری کم کربوهیدرات است، دنبال کردن این رژیم در ‌‌نهایت مشکلاتی از قبیل فشارخون و کلسترول بالا در افراد ایجاد می‌کند. رژیم‌های غذایی که حداقل میزان کربوهیدرات در آن‌ها گنجانده شده و به جای آن مصرف پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت را بلامانع می‌دانند، خطر ابتلا به سرطان ریه و کولورکتال را افزایش می‌دهند.

هنگامی که مصرف کربوهیدرات روزانه به زیر صد گرم برسد، بدن برای تامین گلیکوژن، ابتدا شروع به سوزاندن بافت‌های عضلانی کرده و زمانیکه ذخیره گلیکوژن در بافت‌های عضلانی تمام شد، بدن به بافت‌های چربی حمله می‌کند. اما این فرایند برای تولید گلوکز خون بی‌فایده است زیرا تبدیل بافت‌های چربی به گلوکز منجر به احساس ضعف، خستگی، سرگیجه، سردرد و حالت تهوع می‌شود. در چنین شرایطی قلب نیز در امان نخواهد بود. بعلاوه، بدن با کمبود ویتامین مواجه خواهد شد.

برخی از بیماری‌ها وعوارض دیگری که احتمال ابتلا به آن‌ها بر اثر پیروی از رژیم‌های حاوی کربوهیدرات اندک وجود دارد عبارتند از: بیماری سنگ کلیه، یبوست و عملکرد نامناسب روده‌ها، افزایش میزان کلسترول، پوکی استخوان، از دست دادن تودهٔ عضلانی و کاهش متابولیسم.