وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زبان عشق همسر چگونه است؟

زبان عشق همسر چگونه است؟
همه ما علاقه داریم که همسرمان ما را دوست داشته باشد و خودمان نیز عاشق همسرمان باشیم. چالش‌هایی که اکثر زوج‌ها با آن روبه‌رو هستند این است که علاقه و دوست داشتن خود را به گونه‌ای به همسرشان نشان می‌دهند که شریک زندگی‌شان اصلاً احساس نمی‌کند. مثلاً ممکن است فردی ابراز علاقه فیزیکی را دوست داشته باشد
 
و آن را اینگونه درک کند در حالی که همسر او با انجام کارهای خانه و نگهداری از فرزندان سعی می‌کند علاقه خود را به او نشان دهد، در اصل هر دوی این روش‌ها، شیوه‌ها، ایده‌آل ابراز علاقه هستند، ولی هر یک از آنها با زبانی مختلف بیان می‌شوند این امر ناشی از عدم درک احساسات قلبی و شناخت صحیح طرف مقابل است.

بسیاری از ما با یادگیری زبان عاطفی والدینمان رشد می‌کنیم و هنگامی که همسرمان ما را درک نمی‌کند، گیج و ناراحت می‌شویم. برای رفع این مشکل به زوجین توصیه می‌شود که زبان عشق یکدیگر را بشناسند و در مورد آن با یکدیگر صحبت کنند و به خواسته‌های طرف مقابل خود احترام بگذارند. آنچه که همسر شما تقاضا می‌کند، اغلب همان چیزی است که بیشتر او را خوشحال می‌کند. در اینجا به چند نمونه زبان عشق اشاره خواهیم کرد.

کلام تاکیدی

برخی از افراد کلامی هستند و به طور مستقیم عشق را با کلام گرم و قدردانی همسر خود متوجه می‌شوند؛ مثلا «از تو ممنونم که توانستی برای امشب یک میزبان خوب باشی و می‌دانستم که حتماً موفق خواهی شد.» حتی اگر زبان عشق شما کلام‌های تأکیدی نباشد. تحقیقات نشان می‌دهند که جملات تأکیدی و حمایتی احساس «ما بودن» را در افراد ایجاد می‌کند و این احساس موجب گسترش رضایت طرفین می‌شود.

کیفیت زمانی

افرادی که زبان عشق آنها اینگونه است، توقع دارند که همسرشان ساعاتی از روز را کاملاً در اختیار آنان باشد و بدون آنکه حواس او به جای دیگری پرت شود با همسر خود گفت‌وگو کند و از با هم بودن لذت ببرند. یادآوری خاطرات خوب موجب افزایش وفاداری و رضایت زندگی زناشویی می‌شود و خاطرات مثبتی در ذهن دو طرف به ثبت می‌رسد.