وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنی که با هیتلر متولد شد (داستان)

زنی که با هیتلر متولد شد (داستان)
در ۱۸۸۹ سال تولد من، چالی چاپلین به دنیا آمد، سونات کرتروز۱تولستوی منتشر شد، برج ایفل ساخته شد و هیتلر و ظاهرا الیوت هم دیده به جهان گشودند. در تابستان آن‎ سال فرانسویان صدمین سالگرد به آتش کشیدن باستیل را جشن گرفتند و در شب تولد من، ۲۲ ژوئن، جشن چله تابستان برگزار می‎شود جالب بود.

نام مرا به یاد مادربزرگم “آنا یگرونا موتوویلو” ۲آنا گذاشتند. مادر او آخماتووا شاهزاده تاتار بود و از نوادگان چنگیز خان. نام ادبی‎ام را از او وام گرفتم. آن زمان فکر نمی‎کردم شاعر روسیه خواهم شد. من در شهری حومه‎ی ادسا در خانه‎ای ویلایی به دنیا آمدم.

 
این خانه کوچک یا بهتر است بگویم کلبه در انتهای باریک راهی بنا شده بود که به‎ شیب تندی که پست‎خانه در آن جا بود و جاده از کنارش عبور می‎کند منتهی می‎شد. در پانزده سالگی که در “لوسدروف” زندگی می‎کردیم روزی از این مکان رد شدیم. مامان‎ پیشنهاد کرد که توقف کنیم و نگاهی به کلبه که از زمان ترک آن ندیده بودیمش بیاندازیم.

در آستانه در کلبه گفتم: “روزی یک تابلو برنجی یاد بود روی این در نصب خواهد شد” قصدم شوخی بود و نمی‎خواستم خودنمایی کنم. مادرم اخم‎هاسش را به هم کشید و گفت: “خدای من، چقدر تو را بد ترتبیت کرده‎ام. “