وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سازگاری کنترل کننده و نوع دیسک

سازگاری کنترل کننده و نوع دیسک
برخی از کاربران پس از مشاهده افت سرعت سیستم به امید بهبود وضعیت کامپیوتر خود اقدام به تغییر هارد دیسک می نمایند، ولی ممکن است در عمل چنین اتفاقی نیافتد و تلاش آنان تاثیر چندانی بر روی بهبود کارآئی سیستم نداشته باشد. این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد. عدم حمایت مادربرد از تمامی پتانسیل های هارد دیسک جدید،
 
یکی از متداولترین دلایل در این زمینه می باشد و این خیلی مهم است. بدیهی است در چنین مواردی با هارد دیسک جدید همانند هارد دیسک های قدیمی برخورد خواهد شد. بنابراین لازم است در زمان نصب تجهیزات جدید سخت افزاری نظیر هارد دیسک، دفترچه راهنمای مادربرد به دقت مطالعه شود تا مشخص گردد که مادربرد از چه نوع اینترفیس IDE حمایت می نماید.

استفاده از کابل های نامطلوب و گاهاً فرسوده نیز می تواند یکی از دلایل عدم افزایش کارآئی هارد دیسک های جدید نصب شده بر روی یک سیستم باشد. در بسیاری از موارد ممکن است با تغییر کابل های درایو شاهد افزایش و یا بهبود کارآئی سیستم باشیم.

فناوری تولید هارد دیسک ها معمولاً در بازه های زمانی یک سال تا 18 ماه تغییر و بهبود پیدا می نماید و علاوه بر این که ظرفیت آنها بطرز قابل توجهی افزایش می یابد، سرعت و کارآئی آنها نیز افزایش چشمگیری پیدا می نماید. با استفاده از هارد دیسک های جدید، سرعت سیستم بطرز کاملاً ملموسی افزایش خواهد یافت. دیسک های سریال جدید SATA (برگرفته از Serial ATA)، بمراتب سریعتر از دیسک های موازی قدیمی از نوع ATA می باشند.