وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سبزیجاتی که نباید آن ها را در یخچال بگذارید

سبزیجاتی که نباید آن ها را در یخچال بگذارید

در ابتدا باید به شما بگوییم که بهتر است تلاش کنید اکثر اوقات از میوه ها و  سبزیجات  تازه استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این سبزیجات  را در یخچال نگهداری کنید بهتر است بدانید که قرار دادن برخی از آنها در یخچال کار درستی نیست.

یکی از عادت های خانم ها نگهداری سبزی ها در یخچال و فریزر برای فصول مختلف است که این موضوع اگرچه یک نوع سلیقه در خانه داری است اما در برخی مواقع و در قبال برخی سبزی ها می تواند مشکل ساز بوده و مضر باشد.

برخی سبزی ها اگر در یخچال و فریزر نگهداری شوند نه تنها خاصیت خود را از دست می دهند بلکه در برخی مواقع نیز می توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند.

  گوجه فرنگی                         

خیلی ها عقیده دارند که گوجه فرنگی به صورت تکنیکی میوه است، اما خب هر آدم عاقلی می داند که گوجه فرنگی جزو سبزی ها به شمار می رود. اگر تا به حال گوجه فرنگی پرورش داده باشید، حتما متوجه این نکته شده اید که گوجه فرنگی عاشق گرما است و از سرما متنفر است. آنها حتی بعداز چیده شدن هم ترجیح می دهند که در گرما و هوای معتدل باشند تا سرمای یخچال. اگر دوست دارید که غذای خوشمزه ای را بپزید، بهتر است همیشه از موادغذایی تازه استفاده کنید، چرا که مواد تازه غذای شما را لذیدتر از هر زمانی می کنند.

به اندازه مورد نیازتان بخرید و به جای اینکه مقدار اضافه آن را دریخچال یا حتی در فریزر نگهداری کنید، با مقدار مناسب آن یک غذای کاملا خوشمزه درست کنید و از طعم طبیعی آن نهایت استفاده را ببرید.

  ریحان

گوجه فرنگی و ریحان یکی از بهترین ترکیب هایی است که شما می توانید در بشقاب کنار کباب قرار دهید و از ترکیب طعم آنها با هم لذت ببرید. همان طور که این دو در خوراک ها ترکیب خوبی با هم دارند، از لحاظ نگهداری هم درست مانند هم هستند. ریحان هم مانند گوجه فرنگی از سرما متنفر است و همیشه تازه اش یک طعم دیگری دارد. اگر می خواهید سبزی شما طراوت و تازگی داشته باشد، بهتر است مقداری که می خواهید استفاده کنید را بدانید و زیادتر از حد نخرید که مجبور شوید سبزی اضافه را در یخچال نگه دارید یا حتی بدتر آن را فریز کنید. بهترین طعم ریحان تا دو روز می ماند و بعداز دو روز طعم خیلی بدی پیدا می کند.

سیب زمینی                             

بسیاری از خانم ها زمانی که برای درست کردن غذا، سیب زمینی اضافه می آورند. آن را بدون هیچ نگرانی در یخچال می گذارند تا فردا از زحمت پوست کندن دوباره سیب زمینی راحت باشند. اما قضیه به همین سادگی ها هم نیست.

سیب زمینی حتی یک روز هم نمی تواند در یخچال دوام بیاورد و لک می اندازد و دیگر قابل استفاده کردن نیست. اگر در چنین موقعی گیر کردید و تعدادی سیب زمینی روی دستتان ماند، یا آنها را سرخ کنید و یک عصرانه کوچک سرهم کنید یا اینکه سیب زمینی ها را در یک کاسه آب بگذارید و به مدت یک روز در یخچال نگه دارید.

راه حل دیگری هم وجود دارد که آن این است که سیب زمینی پوست کنده شده را در یک پلاستیک دربسته بگذارید و یک روز مهلت برای استفاده کردنش به دست آورید. اگر این راه حل را استفاده نکنید و سیب زمینی پوست کنده را همین طور به امان خدا در یخچال رها کنید، تنها چیزی که نصیب شما می شود، نشاسته ای است که به خاطر ماندن در یخچال تبدیل به قندشده و طعم خوب خودش را از دست داده است.

پیاز                          

پیازها با همان لایه پوست محافظ شان از زیرزمین بیرون نمی آیند. بعداز جمع آوری محصول پیازها مدتی در یک جای خشک و معتدل نگهداری می شوند و بعد از آن است که لایه پوست محافظتی پیاز شکل می گیرد و تبدیل به پیازی می شود که ما می بینیم. حالا تصورش را بکنید که قرار باشد پیازها را پوست بکنیم و تمام پروسه شکل گیری لایه محافظتی را زیرپا بگذاریم و تازه آنها را در محل معتدل و روبه گرما نگه نداریم!

خب می توان تصور کرد که چه چیزی می تواند در یخچال منتظر ما باشد؛ احتمالا با صحنه و صدالبته بوی بدی مواجه می شویم که برای از بین بردن آن باید به پاک کننده های قوی متوسل شویم. این نکته را فراموش نکنید که هرگز و به هیچ عنوان پیاز را در یخچال نگهداری نکنید.

آووکادو

آووکادو هم درست مانند گوجه فرنگی ظاهری دوگانه دارد. هم سبزی است و هم میوه. چیزی که در مورد آووکادو وجود دارد این است که این سبزی تا زمانی که رسیده نباشد، از شاخه کنده نمی شود و درست مانند سنگ است، پس زمانی که شما آن را از میوه فروشی خریداری می کنید، کاملا آماده خوردن است و می توانید بلافاصله آن را نوش جان کنید.

بسیاری از افراد برخوردی که با سبزی ها می کنند را با آووکادو می کنند و پس از اینکه آن را بعد از چند روز نگه داری در یخچال بیرون می آورند با صحنه خوبی مواجه نمی شوند. خب پس این موقعیت را درنظر بگیرید و پیش از آنکه این سبزی خراب شود و تنها مصرفش گوشه سطل آشغال شود؛ آن را مصرف کنید و به خاطر داشته باشید که به اندازه مورد نیاز روزانه تان آووکادو بخرید. درغیر این صورت از این سبزی مفید، هیچ استفاده ای نمی توانید بکنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره