وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سر و صداهای شکم خود را جدی بگیرید

سر و صداهای شکم خود را جدی بگیرید

سر و صداهای شکم خود را جدی بگیرید

 

اتفاقی که بیشتر مواقع برای ما میافتد قار و قور شکم همیشه دلیل بر گرسنگی فرد نیست و اگر جدی گرفته نشود می تواند نشان از یک مشکل پنهان داشته باشد پس اگر به مدت طولانی این اتفاق برایتان می افتد قارو قور شکم را جدی بگیرید!ایران ناز

 

شکمتان قار و قور میکند؟

شنیدن قار و قور شکم می تواند هشداری برای معده شما باشد. دستگاه گوارش شما در میان یکسری انقباض های شدید و اغلب پر سر و صدا، هر دو ساعت باقیمانده مواد غذایی را هضم میکند. این اتفاق که بین وعده های غذایی می افتد کاملا طبیعی است روده همه افراد چه زمانی که پر و چه زمانی که خالی باشد؛

 

حرکاتی را دارد که گاهی با سر و صدا همراه است البته صدای قار و قور کردن شکم به این معنا نیست که زمان خوردن میان وعده رسیده است لازم نیست صدای قار و قور شکم تان را بهانه ای برای پرخوری تلقی کنید. پس چنین صداهایی را به هیچ وجه اتفاقی تلقی نکنید و حتما در مورد آن با متخصص گوارش مشورت کنید.

 

معده تان ورم کرده و درد میکند؟ اگر با فشار دادن شکم تان صدا را می شنوید، حتما به دکتر مراجعه کنید. چراکه در موارد نادر ممکن است روده های تان دچار انقباضات شدید یا خفیف شده باشد یا ممکن است دچار انسداد دردسرساز روده شده باشید که نیاز به درمان سریع دارد گرچه اسنداد روده بیماری نادری است اما نمی توانید احتمال دچار شدن به آن را از ذهن تان بیرون کنید.

 

گذشته از این موارد، ممکن است صداها به علت استرس و اضطراب و تحریک روده با مواد غذایی خاص یا حتی رشد بیش از حد میکروب ها ایجاد شده باشد اما اگر درد و ورم ندارید با استرس غذا نخورید و هنگام غذا خوردن صحبت نکنید تا هوا به معدتان نفوذ نکند.

 

دلیل اصلی قارو قور کردن شکم ‌مان چیست؟

روده ی همه افراد در حالت عادی، حرکاتی به نام پریستالتیسم دارد که این حرکات گاهی هنگام خالی بودن روده ‌ها رخ می ‌دهد و گاهی پس از صرف غذا و زمان سیری. پس قاروقور شکم ربطی به سیری یا گرسنگی ندارد؟

خیر. همان ‌طور که گفتم پریستالتیسم ممکن است برای هر کسی و در هر شرایطی پیش بیاید. حالا اگر حرکات روده فردی، خیلی شدید باشد، خود او یا اطرافیانش می‌ توانند صدای شکمش را به صورت قاروقور بشنوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره