وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سفرتان را با قطار مدیریت کنید

سفرتان را با قطار مدیریت کنید

سفرتان را با قطار مدیریت کنید

 

افرادی که تجربه لذت‌بخش سفر با قطار را داشته اند، اطلاع دارند که تماشای منظره‌های زیبای کوه‌ها، جنگل‌ها و شنیدن صدای ریل فراموش نشدنی است. شما هم می توانید با قطار سفری امن و دلنشین را تجربه کنید.

 

با خرید بلیط قطار از علی بابا این سفر برایتان امکان‌پذیر می‌شود؛ اما قبل سفر با قطار باید به نکاتی توجه داشته باشید مثلا: چک کردن برنامه حرکت قطارها و… تا بتوانید بهتر سفرتان را مدیریت کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

سفرتان را با قطار مدیریت کنید

 

یکی از نکاتی به آن باید توجه کنید این است که باید برای سفرتان برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید به خوبی آن را مدیریت کنید؛

 

مثلا: برنامه حرکت قطارها رو چک کنید، خرید بلیط قطار، زودتر راه بیافتید، انتخاب لباس‌های راحت، آب معدنی، دستمال کاغذی و دستمال مرطوب، انتخاب وسایل سرگرمی، همراه داشتن تنقلات و… که در ادامه برای شما به اشتراک می گذاریم.

 

اگر از برنامه‌ دقیق سفرتان مطلع هستید، سریع‌تر بلیط قطار خود را رزرو کنید

اصلا به فکر این نباشید، در روزی که می‌خواهید سفر کنید بلیط قطار خود را خریداری کنید و رزرو بلیط را به تاخیر بیندازید چون ممکن است، همین موضوع شما را از بسیاری از برنامه‌هایتان عقب بیندازد؛ پس خرید بلیط قطار از علی بابا گزینه مناسبی است.

 

سفرتان را با قطار مدیریت کنید

 

اگر در میان مسیر پیاده می‌شوید، برنامه‌ قطار را با دقت بیشتر بررسی کنید

اگر در ایستگاه‌های میان راهی پیاده می شوید، به این نکته توجه کنید که معمولا قطارهای تندرو در ایستگاه‌های میان راهی توقفی ندارند.

 

پس در انتخاب نوع قطار دقت کرده و برنامه‌ی ایستگاه‌هایی را که قطار در آن‌ها توقف دارد، بررسی کنید و همچنین می‌توانید قبل از رسیدن به ایستگاه موردنظر از مأمور قطار درباره توقف ایستگاه‌ها سوال کنید.

 

البته راهبر قطار وظیفه دارد قبل از هر ایستگاه توقف یا عدم توقف را به مسافران اعلام کند، اما برای اطمینان بیشتر این موضوع را با مأمور قطار در جریان بگذارید.

مقایسه دقیق امکانات قطارهای رجا

 

درصورت امکان سفرهای بیش از هشت ساعت قطار کوپه‌ای رزرو کنید

در سفرهایی که قرار است بیشتر از هشت ساعت در راه باشید قطار کوپه‌ای انتخاب مناسبی است. چون نشستن طولانی‌ مدت و حرکت آرام قطار می‌تواند برای شما بسیار خسته‌کننده باشد.

 

اما با خرید بلیط قطارهای کوپه‌ای که دارای امکاناتی مانند: صندلی‌های تختخواب‌شو و تلویزیون است، که طولانی بودن زمان را کمتر احساس کرده و هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید بنشینید، دراز بکشید و یا فیلم تماشا کنید.

 

اگر وسایل زیادی همراهتان است آن را در ایستگاه تحویل دهید

سفر با قطار به شما کمک می‌کند تا هر تعداد چمدان که لازم دارید با خود حمل کنید. اما فقط تعدا کمی از آنها را می‌توانید در کوپه یا کمدهای هر واگن نگه‌داری کنید.

 

پس اگر تعداد چمدان‌های شما زیاد و یا حجم بارهایتان بزرگ است با خیالی راحت آن را در ایستگاه مبدأ تحویل مأموران مربوطه داده و تا در مقصد موردنظر آنها را تحویل بگیرید.

 

یکی از مزیت‌های سفر با قطار این است که شما محدودیتی برای بارهایتان ندارید به همین دلیل چمدان‌هایتان را تا می توانید پر کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که چمدان‌هایی که همراهتان به واگن می‌برید، درصورت مشکلاتی مانند: آسیب‌دیدگی، سرقت و … مسئولیت تمامی این موارد به عهده خودتان می‌باشد.

 

در سفر با قطار مسیر طولانی است پس خوش‌برخورد باشید

هم سفرهای شما اگر آشنا و یا غریبه هستند، خوش‌برخورد و انعطاف‌پذیری شما ضروری است. اگر در اولین برخورد رفتاری دوستانه و مؤدبانه داشته باشید؛ میتوانید در طول مسیر با او ارتباطی صمیمانه برقرار کنید و با هم صحبت شوید در صورت تمایل متوانید با هم بازی‌های گروهی انجام دهید؛ در این صورت طولانی بودن راه برایتان به آسانی سپری می‌شود.

 

سری به کافه قطار بزنید

یکی دیگر از مزیت‌های که قطار نسبت به اتوبوس دارد، فضای کافی برای حرکت در کوپه،‌ قدم زدن در بین واگن‌ها و استفاده از کافه قطار می‌باشد. پس از این امکان به خوبی استفاده کنید، می‌توانید کمی راه بروید و سری به کافه قطار بزنید تا دچار گرفتگی عضلانی و کلافگی نشوید.

 

البته این کار را مدام تکرار نکنید تا آرامش سایر افراد در قطار به هم نخورد؛ یادتان باشد همیشه رعایت حقوق یکدیگر مهم‌ترین نکته است که باید در مکان‌های عمومی رعایت کنیم.

 

لوازم بهداشتی را فراموش نکنید

نظافت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن در طول سفر توجه کنید. البته سرویس‌های بهداشتی قطار تمیز هستند اما به شما توصیه می‌کنیم که لوازم ضروری مانند: دستمال کاغذی و مایع ضدعفونی‌کننده به همراه داشته باشید.

 

به این موضوع توجه داشته باشید که سرویس‌های بهداشتی فقط زمانی که قطار درحال حرکت است قابل استفاده‌اند و در زمان توقف، در آن‌ها قفل می‌شود.

قیمت قطارهای فدک چه قدر است؟

 

مراقب اشیای گرانبهای خود باشید

اگر وسایل قیمتی و یا پول نقد زیاد همراهتان دارید بهترین راه این است که آن‌ها را نزدیک به خودتان نگه دارید، اما باید به خوبی باید از آنها مراقبت کنید چون ماموران قطار هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارند.

 

بسیاری از مسافران یک کیف کمری یا گردنی دارند که قبل از خواب، پول، کارت‌های اعتباری و جواهرات خود را در آن نگه‌داری می‌کنند.

 

به خاطر داشته باشید که شما علاوه‌بر ثروت باید مراقب سلامتی خودتان باشید،‌ پس سعی کنید بیشتر از آنچه لازم است درباره زندگی و اطلاعات شخصی مانند: خانه یا محل اقامتتان در سفر با مسافران صحبت نکنید.

 

اگر قصد دارید سفر با قطار را تجربه کنید؛ خرید بلیط قطار از علی بابا بهترین انتخاب شماست.