وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

تور چین

11 مورد درباره سفر بدون دردسر به چین

تور چین حتی برای مسافران کهنه کار و با تجربه هم شگفت انگیزه و خوب بهشون حق می دیم!!

 

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

کشوری بزرگ با زبان و لهجه های کاملا متفاوت که حتی بومی های چین هم در برقراری ارتباط با افراد خارج از منطقه بومی خودشون دچار مشکل می کنه!!

 

اما تور چین ترسناک و غیر قابل کنترل، نیست. در اینجا 11 راهنمایی از تجربه های جهانگردهای کارکشته رو در مورد تور چین به شما می گیم:

. هتل های چینی زیاد در مورد دادن تخت های اضافه به مسافران سخت گیری نمی کنن به خصوص وقتی این تخت اضافه رو برای بچه همراهتون بخواین و خوب برای خانواده ها این موضوع خیلی به صرفه هستش، پس حتما قبل از تحویل اتاق از این مزیت استفاده کنید.

 

. پول هاتونو مدیریت کنید: در شانگهای به راننده تاکسی حتما سکه بدید، اگر بهشون پول کاغذی بدید براشون توهین به حساب میاد، راننده تاکسی در شانگهای صدای سکه ها رو بیشتر دوست داره!

 

در عوض تو شهرهای شمالی و غربی چین – مثل پکن – فروشنده مغازه ها اصلا سکه دوست ندارند و حتما باید بهشون پول کاغذی بدین حتی اگر مبلغ هم خیلی ناچیز باشه!

 

. از برنامه های مترجم در موبایلتون استفاده کنید، مثل  Pleco، iTranslate، SayHi Translate، Voice Translation و …

 

. وقتی می خواهید در رستوران های چین برنج سفارش بدید – در رستوران های چین سفارش برنج، به ندرت اتفاق می افته – به پیشخدمت باید واضح بگید که برنج می خواید: Mifan (برنج) mashang (فورا).

 

. در چین خیلی کم از کاغذ توالت استفاده می کنن، با خودتون حتما کاغذ توالت داشته باشید!!

 

. صبحانه خوردن بیرون از هتل های بین المللی در تور چین واقعا سخته، چون صبحانه بیرون از هتل فقط مورد علاقه مردم چین هستش، البته اگر به Congee و ترشی علاقه داشته باشید مشکلی نداره.

 

حتی بعضی از هتل های شهرهای کم اهمیت تر و کوچک تر چین هم فقط صبحانه چینی دارند که اگر شما صبحانه خودتون را داشته باشید هتل ها زیاد اهمیت نمی دن! 

 

. چین خیلی امنه، اصلا نگران نباشید. ترافیک زیادی داره و آب و هواش مخصوصا تو پکن آلوده هستش ولی یکی از امن ترین و مطمئن ترین کشورهای دنیا برای سفر کردن هستش.

 

. مردم چین دوست دارند که با صدای بلند و هیجان زده با همدیگه حرف بزنند و شما ممکنه فکر کنید که دارن با هم دعوا می کنن، اما شما دارید اشتباه می کنید.

 

. اگر به کمک نیاز دارید با کسانی که کمتر از 25 سال دارند انگلیسی صحبت کنید، اگر براشون بنویسید بهتر متوجه می شن!

 

. اگر نیاز دارید که ملیت خودتون رو به راننده های تاکسی، پیشخدمت ها و یا افراد عادی درخیابان بگید حداقل اسم یکی از نمادهای مهم کشورتون رو به چینی حفظ کنید؛ میدان آزادی Zìyóu guǎngchǎng، برج میلاد Mǐ lā dé tǎ و …

 

. اگر در یک سفر تجاری به چین هستید، تاجر استرالیایی متیو توبین پیشنهاد می ده که صبح خیلی زود به خیابان های اطراف هتل برید و یه صبحانه چینی متشکل از نودل یا Dumpling (خمیرهای گوله شده که داخل این خمیرها با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و حتی شیرینی پر شده و به روش های متفاوتی مثل آب پز، سرخ کردن، بخارپز پخته می شوند) سفارش بدید و شروع یک روز کاری رو در خیابان های چین در حین خوردن صبحانه تماشا کنید.

 

——————————-

 

تور ایتالیا

 

حقایق رومیان باستان

شکوه رومیان باستان را کشف کنید…

 

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

آماده اید یک سفر به زمان گذشته داشته باشید؟ اینجا در آژانس مسافرتی سام سیر، ما تصمیم داریم که با حقایقی جالب درباره این تمدن شگفت انگیز، اصل حقیقت را به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید…

 

رم در سال 753 قبل از میلاد، توسط اولین پادشاه، با نام Romulus کشف و تاسیس شد. این شهر طی چند صد سال آینده به یک شهر ثروتمند و قدرتمند تبدیل شد.

 

در سال 117 میلادی، امپراطوری روم شامل کل ایتالیا، تمام سرزمین های مدیترانه و بسیاری از مناطق اروپا؛ از جمله انگلستان، ولز و مناطق اسکاتلند بود.

 

افسانه رومی می گوید که Romulus برادر دوقلویی به نام Remus داشت. زمانی که این دو نوزاد بودند در منطقه کنونی رم رها شدند و یک گرگ ماده این دو را پیدا کرد و از آنها تا زمان بزرگ شدنشان مراقبت کرد، Romulus با Remus جنگید و او را کشت و تبدیل به اولین حاکم رم شد!

 

رومی ها چنین امپراتوری عظیمی ایجاد کرده اند و به لطف ارتش قوی خود، زمین های جدیدی را به دست آورده اند. ارتش رومیان می توانست روزانه 40 کیلومتر راهپیمایی کند!

 

طول نبرد، یک سرباز رومی یا «لژیونر» ابتدا نیزه خود را به سمت دشمن پرتاب می کرد، و سپس با شمشیرش می جنگید. برای محافظت از خود، سپر چوبی را حمل می کرد و کلاه و زره پوش فلزی می پوشید.

 

رومی ها تمام وقت خود را صرف مبارزه نمی کردند – آنها معماران و مهندسین شگفت انگیزی بودند! جاده ها و دیوارها را می ساختند – چیزهایی که ما اکنون به آن احترام می گذاریم.

 

برای آوردن آب به شهرهای خودشان، رومیان باهوش کانال های آبی ساختند – مجموعه ای از کانال ها و پل ها – برای انتقال آب برای مصارف حمام عمومی و توالت!

 

برای دیدن این شهر فوق العاده، تور ایتالیا را کلیک کنید! 

 

رومیان دوست داشتند، در حالی که با دست های خود روی یک نیمکت می خوابند، از غذای خود لذت ببرند. گهگاه هم از قاشق استفاده می کردند، اما هرگز از چاقو و چنگال استفاده نمی کردند.

 

رومیان ثروتمند دوست داشتند، تا غذاهای عجیب و غریب مانند لک لک، طوطی کبابی و حتی فلامینگو بخورند! رومیان به خدایان و الهه ها اعتقاد داشتند، که در حوزه های مختلف حاکم بودند.

 

به عنوان مثال، نپتون خدای اقیانوس بود و به او دعا می کرد تا در دریا از آنها، محافظت کند. معابد برای احترام به خدایان ساخته شده اند و رومیان در هنگام رفتن به این معابد، با خود پیشکش می بردند.

 

یکی از معروف ترین سازه های رومیان باستان، کولوسئوم است – یک آمفی تئاتر بزرگ در مرکز رم. این جایی است که تمامی رومیان به تماشای رویدادهای ورزشی و بازی ها، از جمله جنگ بین گلادیاتورها نگاه می کردند!

 

Tunics – دو قطعه از پارچه پشمی که در دو طرف پهلوها و شانه ها به یکدیگر دوخته شده اند، و در قسمت سرها و بازوها باز بود- شایع ترین لباس در رم بود. بعضی از رومی ها نیز Togas – نوعی شال پشمی – به منظور نشان دادن اینکه چقدر ثروتمند هستند روی لباس Tunics، می پوشیدند.

 

————————————————

 

تور اسپانیا

شما عاشق اسپانیا میشوید

 

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

اسپانیا یک کشور شگفت انگیز و عجیب و غریب با جنگ گوجه فرنگی، ماتادورها و مردمانی که گاوها آنها را در خیابان دنبال می کنند، مردمانی که در وسط روز کار خود را رها می کنند تا استراحت کنند. اگرچه ما مطمئن هستیم که شما به دلایل دیگری برای عاشق این معجزه مدیترانه نیاز ندارید، اما ما هفت دلیل داریم که توضیح می دهد چرا خرید بلیط هواپیما این کشور همیشه پر است:

 

غــــذا

غذاهای اسپانیایی به سادگی شگفت انگیز است، آن هم فقط برای محصولات تازه و طعم های فوق العاده آن شناخته شده است. هرچند خیلی از اسپانیایی ها وسواس بیش از اندازه به غذای خود دارند، از طرف دیگر هم، یک جشنواره به نام La Tomatina دارند که طی آن تمام مردم در خیابان ها بی رحمانه با گوجه فرنگی به یکدیگر حمله می کنند.

 

خوزه آندرس: اسپانیا ترکیبی شگفت انگیز از مردم، زبان، فرهنگ و غذا است، اما اگر یک مورد در بین تمام اسپانیایی ها یکسان باشد، عشق آنها به غذا و نوشیدنی است.

 

. فوتبال

در بین سال های 2008 تا 2012 تیم ملی فوتبال اسپانیا دو مقام قهرمانی در اروپا به صورت پست سر هم بدست آورد و با پیروزی در جام جهانی به پایان رسید.

 

استادیوم نیوکمپ در بارسلونا و و استادیوم سانتیاگو برنابئو در رئال مادرید از مشهورترین استادیوم های جهان هستند که سالانه توریست های زیادی برای بازدید از استادیوم و دیدن مسابقات داخل آن با تور اسپانیا مسافرت می کنند.

 

انریکه ایگلسیاس: اگر اسپانیایی هستی، حتما باید فوتبال بازی کنی. 

 

. مردم

یک کلمه کافیه تا همه بدونیم چرا اینقدر عاشق اسپانیا هستیم: مردم اسپانیا، پرشور، دوستانه و سرگرم کننده هستند.

 

جورج اورل: من آرزو می کنم که یک خارجی تو اسپانیا باشم تا یک کشور دیگه. چقدر اینجوری دوست پیدا کردن تو اسپانیا راحته!

 

. زندگی شبانه یا Night life

هر روز در اسپانیا توانایی تبدیل شدن به یک مهمانی و جشن را دارد – به جز تعطیلات آخر هفته که همیشه مهمانی و جشن برپاست! مردم اسپانیایی به اندازه گاوهایشان که می جنگند، انرژی برای بیرون ماندن و جشن برپا کردن تا دیر وقت را دارند.

 

ارنست همینگ وی: هیچ زندگی شبانه ای در اسپانیا وجود ندارد. آنها تا دیروقت بیدار هستند و دیر هم از خواب بیدار می شوند. این یک زندگی شبانه نیست بلکه این به تاخیر انداختن شروع روز هست.

 

مادرید – یکی از تاپ ترین شهرهای پایتخت در اروپا

هیچ شهری بر روی زمین زنده تر از مادرید نیست، یک مکان مبهم و گیج کننده است که انرژی محض و مطلقی در آن جریان دارد و در تور اسپانیا پیام ساده ای دارد: این شهر واقعا می داند که چگونه زندگی می کند.

 

مادرید، پایتخت اسپانیا از سال 1562 در مرکز کشور اسپانیا واقع شده است و با توجه به موقعیت مرکزی آن و ارتفاع زیاد، آب و هوای مادرید با تابستان های گرم و زمستان سرد تعریف شده است.

 

این شهر، شهری پر از جنب و جوش با بارها، کافه ها، دیسکو ها و کلاب های شبانه است که تا اواخر شب باز هستند. تعجب نکنید اگر چهار صبح در یک ترافیک گیر افتاده باشید … 

 

H o`Shea، اسپانیا، 1865: خدا شش روز کار می کندو روز هفتم استراحت می کند؛ اما مادریدی ها شش روز را استراحت می کنند و روز هفتم هم به تماشای گاو بازی می روند!

 

. بارسلونا

شهر ساحلی جذاب با فرهنگ بی حد و مرز، معماری افسانه ای، شهری با بهترین غذاها و نوشیدنی ها – در سطح جهانی. بارسلونا، شهری که هرگز نمی خوابد و شهری که آنقدر در داخل خود جذاب است که باعث می شود ساحل زیبای La Costa Brava فراموش کنید.

 

آنتونی بوردین: شما خیلی سخت می تونید جایی بهتر از بارسلونا برای خوردن یک غذای لذیذ پیدا کنید، اینجا واقعا مرکز غذاهای خوشمزه است.

 

. مایورکا

مایورکا، یکی از بهترین مقاصد تابستانی در تور اسپانیا ، همه اینها را دارد: سواحل، تاریخ، هنر، کوه، باشگاه های شبانه و شهر قدیمی خوش منظره و زیبا. بیش از هفت میلیون گردشگر هر ساله به هتل های این منطقه می آیند، منطقه پالما د مایورکا محبوب ترین آنها است.

 

رافائل نادال: من در مایورکا زندگی می کنم و مطمئنم که جایی بهتر از مایورکا وجود ندارد.

 

——————————————

 

تور بالی

عجایب طبیعی اندونزی که حتما باید ببینید

 

کوهستان Rinjani

ارتفاع این کوه به 3726 متری رسیده است. Rinjani دومین آتشفشان مرتفع اندونزی است و این کوه شگفت انگیز در شمالی ترین قسمت جزیره آتشفشانی Lombok واقع شده است. این کوه منظره ای فوق العاده دارد.

 

صعود از این کوه به طور معمول 2 شب و 3 روز زمان می برد. نزدیک ترین روستا به این کوه Rudy Trekker نام دارد که در Senaru قرار دارد و راهنماهای بسیار باتجربه ای در زمینه بالا رفتن از این کوه دارد.

 

در زمان شروع به بالا رفت از این کوه از بین جنگل هایی عبور می کنید که در آن میمون ها بسیاری می بینید که مشغول بازیگوشی هستید. دریاچه ای بسیار زیبا و با آبی گرم در بین کوه ها قرار دارد و یک ابر سفید رنگ درست بالای آن قرار دارد.

 

در این منطقه کوهنوردان زیادی را می بینید که یا چادر زده و اطراق کرده اند و یا بعضی از آنها هنوز هم به گوشه و اطراف سرک می کشند که مناظر زیباتری را پیدا کنند؛ ما توصیه می کنیم که کمی بیشتر اطراف را بگردید، چرا که آبشارهای بزرگ و کوچک و آبگیرهایی زیبایی را پیدا خواهید کرد.

 

در طول راه به سمت قله ابرها را همه جا خواهید دید. اما استثنایی ترین بخش سفر دیدن دهانه آتشفشان این کوه بیدار است.

 

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

دریاچه Toba

این دریاچه در ارتفاع 1.130 متری از سطح دریا و در میان قله های آتشفشانی شمال سوماترا واقع شده است. Danau Toba بزرگ ترین دریاچه در اندونزی و بزرگترین دریاچه آتشفشانی در جهان به شمار می رود.

 

آب های آبی اقیانوسی این دریاچه یک فضای بزرگی در حدود 100 کیلومتر در طول، 30 کیلومتر در عرض و 505 متر عمق، را فرا گرفته اند. در وسط این دریاچه جزیره ای کوچک به نام Pulau Samosir قرار دارد که ساکنان آن از قبیله Batak هستند.

 

جاده های فوق العاده آرام اطراف این جزیره کاملا مورد علاقه طرفداران دوچرخه سواری است. در اطراف این دریاچه اقامتگاه هایی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

 

تمام اینها باعث شده است که دریاچه Toba باعث جذب مسافران به خود شود و تجربه ای تازه به جای انتخاب تور بالی برای مسافران باشد.

 

پارک ملی Kelimutu

بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه قبل از طلوع خورشید است. پس از طی یک مسافت پر پیچ و خم با یک مینی بوس به سمت بالاترین قسمت این پارک به دریاچه آتشفشانی 3 رنگ در راس Kelimutu در قسمت شرقی جزیره Flores می رسید. این 3 دریاچه نام های مخصوص به خود را دارند:

 

. Tiwu Ata Mbupu که در بیشتر زمان سال رنگ آن آبی نیلگون است و بر طبق باور مردم محلی آن منطقه این دریاچه متعلق به روح مردگانشان می باشد و با تغییر حالات این ارواح رنگ این دریاچه هم تغییر می کند، حتی باور دارند اگر فردی دروغگو به این دریاچه نزدیک شود، رنگ این دریاچه تیره می شود.

 

. Tiwu Ko’o Fai Nuwa Muri که در بیشتر زمان سال رنگ آن سبز است و بر طبق باور مردم محلی آن منطقه این دریاچه نماد مردانی جوان به همراه چند دوشیزه می باشد. این دریاچه و دریاچه قبلی در کنار هم هستند و با دیواره ای با ارتفاع 50 تا 150 متر از هم جدا شده اند و شیب این دیوار 70 درجه می باشد.

 

. Tiwu Ata Polo که بیشتر با نام دریاچه افسون نامیده می شود (بیشتر به خاطر رنگ قرمز و آتشین آن) کمی از دو دریاچه دیگر فاصله دارد که در بیشتر زمان سال به رنگ قرمز، نارنجی و یا قهوه ای می باشد و در زمان هایی هم سبز و یا آبی رنگ دیده شده است.

 

علت تغییر رنگ این دریاچه ها هم به دلیل وجود مواد معدنی در آب دریاچه و مخلوط شدن آن با گازهای محیط و آتشفشانی؛ مثل ؛ صورت می گیرد و این تغییر رنگ ها از هیچ قانونی و یا هیچ نظمی خاصی پیروی نمی کنند.

 

—————————————-

 

تور مالدیو

آب و هوای مالدیو

 

دانستنی هایی لازم در زمان سفر به تور ایتالیا،چین،اسپانیا،بالی و مالدیو

 

مالدیو، خیلی مزایا برای بهره بردن دارد. رهایی از استرس، مناظر لوکس و باور نکردنی که استانداردهای مالدیو می باشد. با شرایط آب و هوایی خشک آن و دمای تقریبا عالی در تمام طول سال، مکانی بهتر، زیباتر، راحت تر از مالدیو نیست!

 

فصل خشک و فصل مرطوب

مالدیو در استوا قرار دارد و دارای آب و هوای موسمی می باشد. مالدیو دو فصل متفاوت دارد؛ فصل خشک (بادهای موسمی شمال شرقی) و فصل مرطوب (بادهای موسمی جنوب غربی). در این دو فصل، تغییر درجه حرارت بسیار کم است.

 

بادهای موسمی شمال شرقی (فصل خشک) معمولا از ژانویه تا مارس / آوریل – اویل دی تا اویل فروردین / اوایل اردیبهشت، ادامه دارد.

 

بادهای موسمی جنوب غربی (فصل مرطوب) معمولا از ماه می تا نوامبر – اوایل اردیبهشت تا اوایل آذر ادامه دارد. در این فصل، در مالدیو می بارش باران های سنگین، بادهای قوی و طوفان را تجربه می کند.

 

بارش باران در واقع خیلی زیاد نیست و احتمال یک طوفان تقریبا صفر است. ویلاهای روی آب مالدیو به خوبی ساخته شده اند و می توانند در برابر شرایط جوی منطقه، تور مالدیو بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

رگبارها و تابش آفتاب

نمونه ای از مناطق گرمسیری، زمانی که باران در مالدیو می آید، ابتدا خیلی باران سنگینی است ولی فقط برای چند دقیقه و بعد به همان سرعت قطع می شود و آسمان کاملا صاف می شود.

 

حتی در «فصل خشک» هم، خیلی غیرمعمولی نیست که صبح آفتابی باشد و بعدازظهر ابرهای ضخیم کل آسمان را بپوشانند، 30 دقیقه باران سنگینی ببارد و ناگهان یک آسمان صاف در عصر داشته باشد.

 

در طول فصل بارانی، بارندگی کمی بیشتر در شب رخ می دهد، در این فصل حتی بندرت چند روز آفتابی در هفته، اتفاق می افتد. بنابراین واقعا بدشانسی شما هستش که در طول تعطیلاتتون، آسمان خاکستری باشه.

 

رطـوبـت

در سال مالدیو نسبتا مرطوب و شرجی خواهد بود، و کسانی که از آب و هوای سرد می آیند ممکن است برای روز اول کمی احساس ناراحتی کنند، اما تقریبا همه از این احساس خاص هوای گرمسیری لذت می برند.

 

دما هرگز خیلی بالاتر از میانگین نیست و بنابراین حتی رطوبت بالا هم قابل تحمل است و مانندش رو میتوان اروپا مدیترانه نام برد.

 

بــاد

در طول بخش بزرگی از اقیانوس هند، حتما بادهای ثابتی از سرتاسر ریزورت های مالدیو، عبور می کنند. این بادها می تواند تغییر مسیر بدهند، اما همیشه هم به این شکل باقی نمی ماند. حتی در روزهای گرم هم نسیم های دریا باعث می شود که هوا خنک تر شود.

 

این نسیم پایدار یکی دیگر از دلایل انتخاب یک ویلای روی آب به جای یک ویلا ساحلی است. بسیاری از آنها دارای تراس های خصوصی در دو یا چند نبش هستند، به این معنی که، همیشه به نسیم دسترسی داشته باشید، چیزی که همیشه در مورد اتاق های داخل جزیره صادق نیست.

 

آب و هوا در مالدیو

. در طول روز 12 ساعته، بدون در نظر گرفتن فصل بارندگی، مالدیو به طور متوسط 8 ساعت خورشید در روز دارد.

 

. هیچ شخص / شرکت یا وب سایت نمیتواند به طور دقیق آب و هوا در مالدیو را برای بیش از 3 روز پیش پیش بینی کند.

 

. پیش بینی های 10 روزه مالدیو را از کانال های آب و هوایی بزرگ / وب سایت ها – بگیرید و این مطلب را هم در نظر داشته باشید که، این پیش بینی ها برای پایتخت مالدیو یعنی شهر ماله است و دقیق نمی باشد.

 

. پرسیدن این سوال هم که اگر در فلان ماه سفر داشته باشیم، آب و هوا خوب است یا بد، بسیار بی فایده است. هیچ وب سایت / فردی نمیتواند پیش بینی آب و هوای جزایر را داشته باشد، زیرا هر جزیره دارای آب و هوای Microclimate است – آب و هوای نقطه ای که به طور مثال در یک جزیره ممکن است باران داشته باشیم و در جزیره کناری آن آب و هوا بسیار آفتابی و آرام باشد.

 

دما در هر 24 ساعت، خیلی کم تغییر می کند. باران می تواند در هر زمان و اغلب بدون کوچکترین هشداری رخ دهد! الگوی آب و هوایی به طور عمده، همین دو الگوی مشخص شده در بالا می باشد. رطوبت نسبتا بالا توسط نسیم مرطوب و ملایم دریا قابل تحمل است.