وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شایع ترین نوع سرطان در خانم ها

شایع ترین نوع سرطان در خانم ها

به گزارش ایران ناز می پردازیم به انوا سرطان در زنان.سرطان یکی از وحشتناک ترین واژه هایی است که به گوش مان می رسد. وجود ژن معیوب و بسیاری عوامل دیگر موجب درگیر شدن افراد با انواع سرطان می شود. حدود دو سوم از سرطان هایی که منجر به مرگ شده اند قابل پیشگیری بوده اند.

 

از همین رو پنج سرطان شایع در بین زنان سراسر جهان را معرفی می کنیم و راه های پیشگیری از ابتلا به آن ها را نشان می دهیم.تقریبا تعداد زنان و مردان مبتلا به سرطان روده ی بزرگ در جهان یکسان است. خبر خوب اینکه این بیماری تقریبا به طور کامل قابل پیشگیری می باشد.به طور منظم وضعیت خود را چک کنید.

 

شایع ترین نوع سرطان در خانم ها

 

در حال حاضر استانداردترین راه بررسی وضعیت روده، کولونوسکوپی است و باید با شروع سن 50 سالگی، هر ده سال یک بار این کار صورت بگیرد. در طی فرایند کولونوسکوپی، یک لوله ی باریک وارد روده بزرگ می شود و از این طریق پزشک نه تنها می تواند وجود سرطان روده ی بزرگ را شناسایی نماید، بلکه وجود پولیپ روده که ممکن است

 

در نهایت منجر به سرطان شود را نیز تشخیص می دهد و برای درمان آن اقدام می نماید.خوشبختانه از حدود ده سال قبل، آمار مبتلایان به سرطان سینه به لطف هورمون درمانی در زمان یائسگی در حال کاهش استگزینه ی دیگر، تست غربالگری وجود خون در مدفوع است. در این فرایند در صورت وجود خون احتمال سرطان داده می شود.

 

شایع ترین نوع سرطان در خانم ها

 

تست بعدی، بررسی دی ان ای و بررسی جهش های احتمالی که موجب سرطان روده ی بزرگ می شوند است.احتمال بروز سرطان تیروئید نسبت به حدود بیست سال پیش دو برابر شده است. گاهی این سرطان به طور کاملا اتفاقی تشخیص داده می شود،

 

برای مثال گاهی ام آر آی و سی تی اسکن هایی که به منظور بررسی مشکلاتی نظیر میگرن های مکرر و درد گردن انجام می گیرند، سرطان تیروئید را  نشان می دهند  و فرد به طور اتفاقی متوجه سرطانی شدن تیروئید خود هم می شود. درست است که آمار مبتلایان به این بیماری سر به فلک می کشد اما آمار مرگ و میر ناشی از آن تقریبا ثابت است.

 

شایع ترین نوع سرطان در خانم ها

 

هیچ وقت برای درمان های بزرگ عجله نکنید. اگر پزشک یک ندول کوچک در تیروئید را تشخیص داد نیاز به جراحی وجود ندارد، اما در صورت نیاز به عمل جراحی پزشک اغلب نیمی از غده ی تیروئید را خارج می کند و در این حالت فرد حتی نیاز  به مصرف

 

قرص حاوی هورمون تیروئید مصنوعی پیدا نمی کند.اگر ندول (توده) کمتر از یک سانتی متر باشد، نیاز به حذف همه ی تیروئید و مصرف مادام العمر هورمون های مصنوعی است. این راه البته خطراتی مانند احتمال آسیب به تارهای صوتی را دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره