وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از شبه‌ افیونى‌ ها چه می دانید؟

از شبه‌ افیونى‌ ها چه می دانید؟

شما از شبه‌ افیونى‌ ها ها چه می دانید؟برخى از مواد شبه افیونى مانند مرفین و کدئین به طور طبیعى در تریاک موجودند. مواد شبه افیونى دیگر مانند هروئین با اضافه کردن مواد شیمیایى دیگر به مرفین ساخته مى شوند.البته امروزه بسیارى داروهاى شبه افیونى از تریاک استخراج نمى‌شوند بلکه به طور مصنوعى ساخته مى شوند.

 

از جمله دارو‌هاى شبه افیونى که شرکت هاى دارویى آنها را مى سازند مى توان به اوکسى‌کدون، مپریدین، هیدروکودون و هیدرومرفین اشاره کرد.تریاک ماده اى صمغ مانند است که از تخمدان  گل گیاه خشخاش به دست مى‌آید و معمولاً به صورت تکه‌ها یا گرد قهوه‌اى تیره عرضه مى‌شود و معمولاً تدخین یا خورده مى شود.

 

از شبه‌ افیونى‌ ها چه می دانید؟

 

هروئین به صورت گردى سفید یا مایل به خرمایى ارائه مى‌شود.پزشکان و دندانپزشکان شبه افیونى‌ها را براى تسکین دادن درد هاى حاد یا مزمن ناشى از بیمارى، جراحى یا جراحت ها تجویز مى‌کنند.داروهاى شبه‌افیونى همچنین براى تخفیف دادن سرفه متوسط تا شدید و اسهال  به کار مى‌روند.

 

شبه‌افیونى هایى مانند متادون و بوپرونورفین براى معالجه اعتیاد به شبه افیونى هاى دیگر مانند هروئین کاربرد دارند.یک علامت هشدار دهنده در این مورد تجدید مکرر نسخه این داروها است. افرادى که این داد ه‌ها را مورد سوءمصرف قرار مى دهند ممکن است به پزشکان مختلف مراجعه کنند و از هر یک از آنها نسخه این داروها را بگیرند.

 

از شبه‌ افیونى‌ ها چه می دانید؟

 

این داروها همچنین از داروخانه ها نیز دزدیده شده و در خیابان به فروش مى رسند، خود شاغلان حرف پزشکى هم که به این داروها دسترسى دارند در خطر سوءمصرف این داروها قرار دارند و ممکن است به آنها وابسته شوند.هنگامى که شبه افیونى ها براى تخفیف دادن درد خورده مى شوند،

 

طول مدت اثر آنها تا حدى بر حسب نوع مصرف شده متفاوت است، گرچه به طور کلى یک دوز واحد بسیارى از این مواد مى تواند براى چهار تا پنج ساعت درد را تسکین دهد.همه مواد شبه افیونى به خصوص هروئین هنگامى که در مقادیر زیاد مصرف شوند یا هنگامى به همراه سایر داروهاى مهار کننده مغز مانند الکل یا داروهاى بنزودیازپینى مانند دیازپام مصرف شوند.