وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط جدید زندگی را خوب بسازید

شرایط جدید زندگی را خوب بسازید
به عنوان مثال دانش آموزی را به یاد آورید که بعد از تلاش بسیار در دانشگاه قبول شده است. اما در زمان انتخاب رشته، دقت و بررسی کاملی انجام نداده است. فقط می خواسته که قبول شود و شده است. اما بعد از مدتی می بیند که رشته درسی خود را دوست ندارد. مسلما در چنین حالتی نمی تواند
 
با درس های خود کنار بیاید، بنابراین انگیزه های مطالعاتی اش کم می شود و در کارهای جمعی دانشگاهی با شور و شوق شرکت نمی کند. قطعا نمی توان از این فرد انتظار پیشرفتهای درسی قابل توجهی داشت. اشکالات بی شمار در روابط اجتماعی و روحی را می توان ناشی از این انتخاب عجولانه دانست یعنی تقریبا ریشه کسالت های احتمالی او مشخص شده است. او فرار کرده، انتخاب نکرده، این موضوع شاید یکی از مهم ترین مشکلات زندگی بسیاری از ماست.

یک مثال دیگر: به فردی توجه کنید که شغل جدیدی پیدا کرده است و در آن مشغول به کار می شود. اما بعد از مدتی آن شغل را مناسب با روحیات خود نمی بیند. بحث بر سر سازگاری یا ناسازگاری نیست. احساسی که در این شرایط حتی بعد از قبول شرایط به فرد دست می دهد کاملا مشخص است.

 
به کار خود توجه نمی کند و وظایف خود را یا انجام نمی دهد و یا به بدترین شکل ممکن انجام می دهد. در ارتباط با همکاران دچار مشکل می شد و، یعنی برای این فرد هم، ریشه اشکالات ایجاد شده در انتخاب عجولانه بوده است. او هم فرار کرده اما به محیط جدیدی که قرار بوده وارد شود دقت نکرده است.اشکالات بی شمار در روابط اجتماعی و روحی را می توان ناشی از انتخاب عجولانه دانست

چند وقت یش یکی از دوستان قدیمی را دیدم، از آشنا شدن با فرد جدیدی صحبت می کرد و بسیار هم خوشحال بود. او را مجددا چند روز پیش هم دیدم بسیار کسل و گرفته بود. شرایط روحی اش اصلا خوب نبود. می گفت انتخاب درستی انجام نداده و فردی را که به دوستی برگزیده بود قبول نداشت. ادعا می کرد آن فرد برایش مناسب نبوده و تاثیرات منفی بسیاری بر وجود او گذاشته است.

 
به همین دلیل اعتمادش را نسبت به افراد جدید از دست داده بود و نمی توانست آنها را با دید مثبت ببیند. تمایلی برای ایجاد ارتباط با آنها از خود نشان نمی داد. تقریباً از دوستان دیگر خود نیز فاصله گرفته بود واین امر برایش کسالت و خستی به وجود آورده بود. برای او هم ریشه کسالت را باید در انتخاب بدون تامل جست و جو کرد مهم است.