وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شوره ی سر ناشی از چیست؟

شوره ی سر ناشی از چیست؟
تحقیقات قبلی نشان داده بودند که شوره سر توسط نوعی قارچ به نام “مالاسزیا گلوبوسا” ایجاد می شود این شوره های روی پوست سر. دانشمندان در مطالعات اخیر خود به اطلاعات ژنتیکی این قارچ پی بردند. آنها امیدوارند اطلاعات دقیقی که در مورد ژنوم قارچ “مالاسزیا گلوبوسا” به دست آورده‌اند، بتواند در پیشگیری و درمان شوره سر مورد استفاده قرار گیرد.

قارچ مالاسزیا گلوبوسا بر روی پوست انسان قرار دارد و از سبوم (نوعی ماده چرب که توسط غدد چربی‌ساز پوست تولید می‌شود) تغذیه می‌کند. سبوم، پوست و مو را در مقابل از دست دادن رطوبت، خشکی و شکنندگی محافظت می‌کند.

در حدود نیمی از افراد از شوره سر رنج می‌برند و مردان بیشتر مستعد ابتلا به این قارچ هستند.مطالعات نشان داده اند که قارچ‌ مالاسزیا گلوبوسا با تولید آنزیمی به نام  لیپاز باعث ایجاد شوره در پوست سر می‌شود. این فرآیند به این ترتیب است که در ابتدا این قارچ‌ از لیپاز برای تجزیه سبوم استفاده می‌کند و اسید اولئیک تولید می نماید. این اسید چرب وارد سطحی‌ترین لایه پوست سر شده و با ایجاد تغییراتی در سلول‌های پوست سر، موجب ایجاد شوره می شود.

محققان دریافته‌اند این قارچ ۸ نوع آنزیم لیپاز و ۳ نوع آنزیم فسفو‌لیپاز تولید می‌کند. متخصصان معتقدند که هر کدام از این آنزیم ها می‌تواند به‌عنوان یکی از روش های درمانی ضد‌ شوره مورد بررسی قرار گیرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره