وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه بادمجان پلوی خوشمزه عربی

طرز تهیه  بادمجان پلوی خوشمزه عربی
مواد لازم برای4 تا 6نفر:

     بادمجان متوسط: 2 عدد پوست كنده و حلقه‌حلقه
     پیاز بزرگ: یك‌عدد، ساطوری
     گوشت سردست گوسفند: یك‌ كیلو، خرد كرده
     ادویه پلویی: یك قاشق غذاخوری
     پودر دارچین: یك‌دوم قاشق ‌چای‌خوری
     پودر جوز هندی: یك‌دوم قاشق چای‌خوری
     روغن مایع: به میزان لازم
     گوجه‌فرنگی بزرگ: 3 عدد حلقه‌حلقه
     برنج خیسانده: 2 پیمانه
     آب جوش: 2 پیمانه


روش تهیه:

1. ورقه‌های بادمجان را نمك پاشیده و 30 دقیقه كنار بگذارید تا تلخ​آب آن خارج شود و طعمش عالی شود، سپس آنها را شسته و خشك كنید. یك‌چهارم پیمانه روغن مایع را روی شعله متوسط داغ كرده و هر طرف بادمجان را 8 دقیقه در آن سرخ كنید، سپس با حوله كاغذی روغن آنها را گرفته و كنار بگذارید.

2. پنج قاشق غذاخوری روغن را در یك قابلمه روی شعله متوسط داغ كرده و پیاز را 5 دقیقه در آن تفت دهید. شعله را كم كرده و گوشت و ادویه‌ را اضافه كرده و 10 دقیقه دیگر تفت دهید. هرگاه احساس كردید شعله كم است و ممكن است گوشت آب بیندازد، شعله را كمی زیاد كنید.

3. دو پیمانه آب‌جوش را اضافه كنید، در قابلمه را ببندید و گوشت را با شعله كم 2 تا 3 ساعت بپزید تا نرم شود. اگر روی  آب كف گوشت  جمع شد، با كفگیر آن را بگیرید. در پایان زمان پخت باید یك‌دوم پیمانه آب باقی‌مانده باشد. نمك و فلفل غذا را اندازه كنید.

4. برنج را به روش معمول آبكش كنید، سپس كف و  دور یك قابلمه متوسط را چرب كرده و گوجه‌فرنگی را ته آن بچینید. به ترتیب پلو، مایه‌گوشت و بادمجان را لایه‌لایه بچینید تا مواد تمام شود. یک چهارم پیمانه آب روی پلو   ریخته و در قابلمه را ببندید. حداقل 30 دقیقه روی حرارت متوسط آن را بپزید تا برنج دم بكشد.