وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه بوقلمون با طعم رزماری

طرز تهیه بوقلمون با طعم رزماری
مواد لازم :

برای 10 تا 12 نفر

    رزماری تازه: یک‌چهارم فنجان، خرد شده
    روغن زیتون: 2قاشق سوپخوری
    پودر سیر: یک قاشق سوپخوری
    پودر پیاز: یک قاشق سوپخوری
    فلفل سیاه: یک قاشق سوپخوری
    بوقلمون: یک عدد پاک شده، بدون گردن و دل و جگر (5/4 تا 5/5 کیلویی)
    عصاره مرغ بی‌نمک: 3 فنجان
    قارچ قهوه‌ای: 20گرم، خرد شده
    پودر گیاه اروروت: یک‌چهارم فنجان، حل شده در یک‌چهارم فنجان آب سرد
    نمک دریایی: مقداری

طرز تهیه:

در یک کاسه، رزماری، روغن، پودر سیر و پیاز و یک قاشق فلفل را مخلوط کنیدو کاملا بهم بزنید و زیر پوست بوقلمون را با این مخلوط ماساژ دهید. حالا آن را یک‌ساعت بگذارید تا طعم بگیرد.

فر را با دمای 205 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. بوقلمون را، طوری که سینه بوقلمون رو به بالا باشد، داخل گریل بگذارید. پاهایش را به هم ببندید و بال‌هایش را بخوابانید. حدود 2 فنجان از عصاره را داخل گریل ریخته، روی گریل را با فویل نسبتا شل بپوشانید و برای یک ساعت آن را سرخ کنید.

سپس فویل را برداشته، سطح بوقلمون را با آب باقی‌مانده داخل تابه چرب کنید. حالا سرخ کردن را بدون درپوش ادامه دهید و هر 20-30 دقیقه یک‌بار، سطح بوقلمون را با آب داخل تابه نمناک کنید. بعد از یک ساعت و ربع تا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه، درجه مخصوص آشپزی را داخل قطورترین قسمت ران کنید و اگر دمای حدود 70 درجه را نشان داد، بوقلمون پخته است. اگر در طول این مدت آب تابه تمام شد، مقداری آب یا عصاره به تابه اضافه کنید و اگر دیدید بخشی از بوقلمون زیادی سرخ شده، دوباره فویل را به صورت نیمه روی تابه بکشید.

در مدتی که بوقلمون در حال پختن است، در یک تابه متوسط، یک فنجان عصاره باقی‌مانده را با قارچ بجوشانید و کنار بگذارید. حالا بوقلمون را روی تخته برش گذاشته، برای 20-30 دقیقه با یک فویل روی آن را بپوشانید.

در همین حال، آب داخل تابه را داخل یک فنجان بریزید و کنار بگذارید تا چربی‌هایش روی سطح جمع شود. حالا چربی‌ها را جدا کرده، آن را به مخلوط قارچ اضافه کرده و روی حرارت متوسط بگذارید تا جوش بیاید و بتوانید تکه‌های سوخته بوقلمون را از عصاره جدا کنید. حالا پودر گیاه اروروت را به آن اضافه کرده و 30 تا 60 ثانیه صبر کنید تا سس غلیظ شود. مقداری نمک و فلفل به سس اضافه کرده و آن را داخل سس‌خوری بریزید. حالا پوست بوقلمون را برداشته، آن را برش بزنید و با سس سرو کنید.

این غذا برای هر نفر 196 کیلوکالری انرژی، 10 گرم چربی، یک گرم کربوهیدرات، یک گرم فیبر، یک گرم قند، 24 گرم پروتئین، 82 میلی‌گرم سدیم و 77 میلی‌گرم کلسترول دارد.